با همسر درون گرا ازدواج کنیم یا برون گرا؟
کد خبر: ۶۱۶۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 19    -    ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
هر شخصیتی که دارید نگران نشوید زیرا قصد نداریم بگوییم بیمار هستید و یا اینکه اختلال شخصیت دارید. هر یک از این رفتار ها یک ویژگی فردی است که به طور ژنتیکی در همه افراد وجود دارد. همچنین عواملی از جمله تربیت خانوادگی، فرهنگ و آب و هوای جغرافیایی بر روحیات ما تاثیر میگذارد.
 
 
با همسر درون گرا ازدواج کنیم یا برون گرا؟  به گزارش «تابناک باتو»؛ آیا تاکنون در بحث ویژگی های فردی خود به این مسأله اندیشیده ایدکه شما چه شخصیتی دارید؟

فردی هستید که تمایل به تنهایی و کارهای انفرادی دارید و یا اینکه بودن با دیگران و حضور در جمع را می پسندید؟

اصولا افراد به دو تیپ شخصیتی برون گرا و درون گرا تقسیم می شوند. شاید هر یک از شما جزوه یکی از دو دسته باشید.

حالا هر شخصیتی که دارید نگران نشوید زیرا قصد نداریم بگوییم بیمار هستید و یا اینکه اختلال شخصیت دارید. هر یک از این رفتار ها یک ویژگی فردی است که به طور ژنتیکی در همه افراد وجود دارد. همچنین عواملی از جمله تربیت خانوادگی، فرهنگ و آب و هوای جغرافیایی بر روحیات ما تاثیر میگذارد.

 
 
شخصیت درونگرا

درون گراها افرادی هستند که وقتی در مقابل جهان بیرون قرار میگیرند، دو دل و منفعل می شوند. آنها معمولا آدم های توداری هستند که خودشان را بروز نمیدهند، از احساسات و هیجان هایشان فقط برای دوستان معدود و خیلی صمیمی حرف میزنند. برای همین اگر یک فرد درونگرا را ببینند، با اینکه حس می کنید، دارید آدم مودبی را تماشا میکنید. اما در صورتی که او را نشناسید،فکر میکنید با آدم بی اعتنایی مواجه شده اید. این افراد تمایل به تنهایی، اشتغال به امور ذهنی و کتاب خواندن دارند، آنها افرادی مستقل هم هستند.

شخصیت برونگرا
 
 

برونگراها در دنیای بیرون سیر می کنند. آنها دوست دارند که سرخوش، اجتماعی، رقابت جو، سریع و واقع گرا باشند. برای آنها هرچیزی که شفاف تر و مشخص تر باشد، بهتر است. ابهام را تحمل نمی کنند. این افراد از طبیعت گردی، مهمانی رفتن و با بودن با دوستان خسته نمی شوند.

حالا دانستن همه این ویژگی ها به چه دردی می خورد؟ دقیقا زمانی که به دنبال فرد مورد نظر زندگی خود می گردید، دانستن این خصوصیت اخلاقی او در انتخاب و زندگی آینده به کمک شما می آید.

این خصوصیت در زنان و مردان متفاوت است، یک زن برونگرا دوست دارد کنار همسرش بنشیند و با او صحبت کند، به میهمانی و خرید بازار برود درحالی که مردی با این خصوصیت تمایل دارد به دنبال طبیعت گردی و اکتشاف باشد. و مسافرت هایی بدون همسر و با دوستانش برود. پس نمیتوان گفت، یک زن برونگرا در کنار یک مرد برونگرا خوشبخت است بلکه باید به آنها بیاموزید که تفاوتها را بشناسند و به عنوان مشکل به آنها نگاه نکنند تا بتوانند به راحتی با آن کنار بیایند و مدیریت کنند.

برای ازدواج تنها عاشق شدن و دوست داشتن کافی نیست

بهترین ها
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
4
درون گراها خیلی بهترند هیاهو ندارند و در مهرورزی بی نظیرند
مبین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
3
به نظر من هم درونگرایی بهتره آدم برونگرا زود همه ازش خسته میشن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
بنظر من آدمای درونگرا و برونگرا اگه بتونن با آگاهی از تفاوتهاشون همدیگرو درک کنند ، میتونن همدیگرو کامل کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار