تصویر هیجان انگیز از راهپیمایی فضایی فضانورد فرانسوی
کد خبر: ۶۱۶۳۰
تاریخ انتشار: 2017 January 19    -    ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
راهپیمایی فضایی فعالیتی بیرون از سفینه که تا به حال در ایستگاه بین المللی فضایی صورت گرفته و به عبارتی دیگر فعالیت برون ناوی  EVA و یا به عملیات خروج فضانورد از فضاپیما گفته می‌شود. این اصطلاح نه تنها برای فضانوردانی که در مدار زمین از فضاپیما خارج می‌شوند، بلکه برای فضانوردانی که بر روی ماه راهپیمایی کردند نیز به کار می‌رود. کاری که توماس پسکت ، فضانورد فرانسوی آژانس فضایی اروپا با انتشار عکسی هیجان انگیز انجام داده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در این میان فضانوردانی که اقدام به راهپیمایی فضایی می‌کنند ، باید لباس فضایی ویژه‌ای را بپوشند تا آن ها را در مقابل تشعشعات خطرناک کیهانی و بخصوص خطرات خلا محافظت کند. و البته لباس‌های فضانوردان برای راهپیمایی فضایی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هوای مورد نیاز فضانورد را از طریق لوله‌ای که در کابل عایق اطمینان جاسازی شده دریافت می‌کنند. در این صورت به کابل عایق اطمینان «کابل بند نافی» گفته می‌شود. علاوه بر هوا، ممکن است اقلام دیگر مورد نیاز برای زندگی و کار فضانورد، مانند الکتریسته و آب، نیز از درون کابل بند نافی به لباس فضایی منتقل شود.

انتشار تصویر هیجان انگیز از راهپیمایی فضایی توسط فضانورد فرانسوی
تصویری از بروس مک‌کندلس فضانورد ، که اولین راهپیمایی فضایی خود را بدون کابل اطمینان انجام داد


البته ناگفته نماند که فضانوردان به هنگام راهپیمایی فضایی ممکن است با کابل عایق اطمینان به فضاپیمای خود متصل باقی بمانند. کابل عایق اطمینان باقی ماندن فضانورد در نزدیکی فضاپیما را تضمین و بازگشت او را به داخل سفینه تسهیل می‌کند و در یک مورد نیز این راهپیمایی بدون کابل رابط انجام شده است.

در این میان یکی از فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی ضمن انجام راهپیمایی فضایی به ثبت تصویر جالبی از فضای بالای زمین پرداخته است و این فضانورد آژانس فضایی اروپا که توماس پسکت نام دارد و اهل کشور نیز فرانسه هست در آزمایشگاه مداری حین انجام ماموریت تعویض باتری در فضای بیرونی ایستگاه تصویر جالبی از زیر پای خود ثبت کرده است و بد نیست بدانید که پسکت برای نخستین بار بوده که تجربه کار در خارج از ایستگاه را تجربه کرده است.

توماس پسکت فضانورد در شرح تصویر منتشر از راهپیمایی فضایی اش در سال ۲۰۱۷ نوشته است:

انتشار تصویر هیجان انگیز از راهپیمایی فضایی توسط فضانورد فرانسوی
راهپیمایی فضایی این شکلی انجام می شود که فضانورد ۴۰۰ کیلومتر فضای خالی را زیر پاهایش دارد


و اما دومین راهپیمایی فضایی ایستگاه فضایی در سال ۲۰۱۷ نیز توسط فرمانده شین کیمبورو و توماس پسکت انجام شد تا این صد و نود و هفتمین پیاده‌روی فضایی برای نگهداری و تعمیر ایستگاه فضایی بین‌المللی باشد و کیمبرو نیز برای چهارمین بار در این ماموریت‌ها شرکت می‌کرد.
 
ميهن پرست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار