با انجمن عجیب و غریب های میلیاردی آشنا شوید
کد خبر: ۶۱۶۱۲
تاریخ انتشار: 2017 January 19    -    ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰

عدم وجود مقررات ملی و تعرفه برای وادرات خودروهای خاص در مناطق آزاد باعث شده تا شماری از ساختههای برترین برندهای جهان را در این مناطق ببینیم


ورود یک دستگاه فراری 458 ایتالیا به خیابانهای تهران و انتشار شایعات متعدد در خصوص قیمتگذاری شش میلیاردی این سوپر اسپورت ایتالیایی بهانهای شد تا به مرور شماری از عجیبترین خودروهای حاضر در ایران بپردازیم .

به رغم وجود تعرفهای سنگین واردراتی برای ورود خودروهای اسپورت، لوکس و خاص به ایران اما همچنان اقسام مختلفی از خودروهای گرانقیمت و منحصر بهفرد را در کشور میبینیم که بعضاً بسیار کم نظیر بوده و حتی در بازار بزرگی مثل چین یا آمریکا به زحمت نمونهای از آنها را میتوان یافت.

در عین حال عدم وجود مقررات ملی و تعرفه برای وادرات خودروهای خاص در مناطق آزاد باعث شده تا شماری از ساختههای برترین برندهای جهان را در این مناطق ببینیم . مناطق آزاد ارس، اروند، انزلی و کیش امروزه مملو از خودروهای روز دنیا از قبیل شورولت، فورد، مزدا و نیسان است گرچه با کمی شانس میتوان مدلهای اسپورت، لوکس و کمیابی از برندهای برجسته فراری،یورشه، مرسدس بنز، بنتلی، آستون مارتین و رولزرویس را دید که در خیابانهای ایران با سرعت جولان میدهند.

در این بین چهار خودرو این روزها بیش از باقی خودروهای خاص حاشیهساز شدهاند.

1.کونیخ زگ یم مدل اسپورت وقدرتمند از یک سازنده سوئدیاست که در سالهای اخیر رقابتی تمام عیار را با برندهای اصیل اسپورتساز ازجمله بوگاتی، فراری ، پورشه، لاکبورهای گینی و پاگانی ترتیب داده است. مدلی که اخیراً در منطقه آزاد کیش دیده شده از نوع آگرا آر با قدرت مهیب 1140 اسب بخار است که با داشتن یک موتور پنچ هزار سی سی دوتوربو و هشت سیلندر، در کمتر از 9/2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت مرسد بگیرد.

قیمت مدل آگرا آردر اروپا حدود 1/1 میلیون یا 3/4 میلیارد تومان است.

 

2.فراری 458 ایتالیا بهرغم هیاهوی بسیاری که راجع به آن در ایران صورت گرفت اصلا خودروی جدیدی نیست و حدود سه سال پیش از خط تولید خارج شد. فراری هم اینک مدل 488 جیتیبی را جانشین این خودرو کرده که از موتوری قویتر و قیمتی بالاتر خوردار است. 458 ایتالیا که قیمتی 280 هزار دلاری با داشتن یک موتور 5/4 لیتری و هشت سیلندر قدرت هولناک 570 اسب بخار را زیر پای راننده قرار میدهد تا در زمانی کمتر از 8/3 ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت برسد.

3.مازراتی لوانته دیگر خودرویی است که از ابتدای حضورش در ایران و در دوماه اخیر حواشی بسیاری به وجود نهادهای دولتی وارد شد و توانست پلاک ملی بگیرد، اما چند نمونه فول در رنگهای سفید، قرمز و مشکی نیز در مناطق آزاد دیده شدهاند که هریک قیمت 70تا85 هزار دلاری داشته و با داشتن تجهیزات رفاهی بسیار عالی از یک موتور قدرتمند 425 اسب بخاری شش سیلندر، توربو و سه لیتری سود میبرد. لوانته که رقیب مستقیم پورشه کاین وب.ام.و ایکس شش است در صورت دریافت پلاک ملی احتمالاً قیمتی بالای دو میلیارد تومان خواهد داشت.

4. اما آخرین پرده از خودروهای خاص وارد شده به ایران دستگاه پورشه پانامرا توربوی شش رنگ است که به شکل خاصی در معرض تابش نور، تغییر رنگ داده و جلوه بسیار زیبایی دارد. در کنار موتور هشت سیلندر توربو و 420 اسبی این سدان اسپورت لوکس، قیمت 100 هزار دلاری آن نیز قابل توجه است.
 
منبع : هفت صبح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار