رتبه بندی معلمان با سابقه بیش از 6 سال
کد خبر: ۶۱۴۹۰
تاریخ انتشار: 2017 January 17    -    ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

هر ساله قسمتی از بودجه ‌آموزش و پرورش به نظام رتبه‌بندی اختصاص می‌یابد و افزایش آن نیز تابع افزایش سالانه بودجه ‌آموزش و پرورش است.

کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است:" من معلم آموزش و پرورش هستم اما هنوز طرح رتبه بندی شامل من نشده و شایعاتی در مورد حذف آن برای سال بعد وجود دارد. آیا این موضوع درست است؟"

در این باره سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری، تشکیلات و تحول اداری وزارت آموزش و پرورش از ادامه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۶ خبر داد.
 
او با اشاره به اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی معلمان از نیمه دوم سال ۹۴، اظهار داشت: به منظور اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، ۱۳۵۰ میلیارد تومان در شش‌ماهه دوم سال ۹۴ و ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال‌جاری تخصیص یافته است.
 
او گفت: نظام رتبه‌بندی برای نیروهای دارای سابقه بیشتر از ۶ سال اجرا می شود و در چهار گروه؛ پایه، ارشد، خبره و عالی به ترتیب ۳۵،۲۵،۱۵ و۵۰ درصد حق شاغل، افزایش حقوق وجود دارد و افراد در هر زمان که شرایط جدیدی را کسب کنند از مزایای رتبه بالاتر برخوردار می‌شوند.
 
او تاکید کرد: هر ساله قسمتی از بودجه ‌آموزش و پرورش به نظام رتبه‌بندی اختصاص می‌یابد و افزایش آن نیز تابع افزایش سالانه بودجه ‌آموزش و پرورش است؛ پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۶، حدود ۴ هزار میلیارد تومان به نظام رتبه‌بندی تخصیص یابد.
 
حسینی گفت: در برنامه ششم توسعه درباره رتبه‌بندی معلمان آمده که در اجرای سند تحول آموزش و پرورش، «نظام سنجش صلاحیت» برای معلمان ایجاد خواهد شد و بر اساس شاخص‌های تعریف شده در این نظام، افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از احراز شایستگی‌های لازم، ارزیابی مستمر آنها ادامه می‌یابد تا در نهایت رتبه‌بندی که در سند تحول آورده شده، محقق شود.
منبع: خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار