دستگیری سارقین به عنف در پوشش مسافرکش
کد خبر: ۶۱۳۹۶
تاریخ انتشار: 2017 January 16    -    ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
در روز 17 آبان امسال فردی با مراجعه به کلانتری 135 آزادی به مأمورین اعلام داشت که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ، مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه و وجه نقد قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در میدان آزادی، به مقصد تهرانسر سوار یک دستگاه خودرو پراید مشکی شدم که در میانه راه، دو سرنشین صندلی جلو و عقب با تهدید چاقو اقدام به گرفتن گوشی تلفن و پول همراهم کرده، پس از آن مرا از ماشین پیاده و به سرعت از محل متواری شدند.

کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی پرونده سرقت‌های مشابه اطلاع پیدا کردند که سرقت‌های مشابه دیگری توسط سرنشیان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ در مناطق غرب و جنوب غرب تهران به وقوع پیوسته که در یک مورد از سرقت‌ها، سارقین احدی از مالباختگان را که در برابر آن‌ها مقاومت کرده بود ابتدا با چاقو مورد ضرب و جرح قرار داده و نهایتا پس از سرقت وجوهات نقد و گوشی تلفن همراهش، وی را در بیابان‌های غرب تهران رها و متواری شده بودند.

با توجه به حساسیت پرونده در خصوص وقوع سرقت‌های به عنف توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ، کارآگاهان با تجمیع اطلاعات بدست آمده از مالباختگان و همچنین دیگر اقدامات پلیسی موفق به شناسایی خودرو پراید سفید رنگ مورد استفاده از سوی این گروه از سارقین شدند.

با شناسایی مالک خودرو به نام مصطفی.ش، کارآگاهان با بررسی سوابق وی اطلاع پیدا کردند که او از مجرمین سابقه داری است که دارای سوابق متعدد دستگیری در شهرستان اسلامشهر بوده و بارها به اتهام ضرب و جرح و سرقت دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی مصطفی.ش به عنوان یکی از اعضای گروه سارقین به عنف، وی تحت مراقبت نامحسوس پلیسی قرار گرفت و متعاقب آن دیگر اعضای گروه بنام‌های پیمان، مهدی، کاظم، هاشم و حامد(تمامی متهمین در گروه سنی 18 الی 20 سال) در منطقه اسلامشهر شناسایی شدند.

با شناسایی مخفیگاه تمامی متهمین در شهرستان اسلامشهر، هماهنگی‌های لازم قضائی انجام و کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضائی به این شهرستان اعزام و در چند عملیات همزمان، تمامی اعضای این گروه را دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

متهمین پس از انتقال به پایگاه پنجم پلیس آگاهی و مواجه حضوری با مالباختگان و همچنین اطلاع از دستگیری یکدیگر، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ده‌ها فقره زورگیری در پوشش مسافرکشی در مناطق غرب و جنوب غرب تهران به ویژه در محدوده‌های شهرری، آزادگان، آزادی و ... اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و بررسی وقوعات مشابه، گروهی از شکات و مالباختگان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت و متهمین صراحتا و به صورت کامل مورد شناسایی قرار گرفتند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، در ادامه این خبر عنوان داشت: کلیه متهمین به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته و برابر اعترافات تکمیلی، عمده پول حاصله از فروش گوشی‌های تلفن همراه و همچنین وجوه نقد بدست آمده از سرقت‌ها، از سوی متهمین صرف هزینه موادمخدر و بعضا مسافرت‌های گروهی آن‌ها به شهرهای شمالی کشور شده است.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به کشف دو دستکاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 از متهمین عنوان داشت: با توجه به کشف دو دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 و برابر اعترافات سارقین، کارآگاهان با بررسی پرونده‌های سرقت به عنف صورت گرفته توسط سرنشیان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 و دعوت از گروهی از مالباختگان که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بودند و نهایتا شناسایی متهمین توسط این گروه از مالباختگان، اطمینان پیدا کردند که عمده وقوعات سرقت‌های به عنف سه یا چهار نفره توسط سرنشیان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 در مناطق غرب و جنوب غرب تهران نیز توسط این گروه از سارقین انجام شده است.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، در پایان این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به ده‌ها فقره سرقت به عنف در مناطق غرب و جنوب غرب تهران و به منظور شناسایی سایر جرائم ارتکابی متهمین، از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت، زورگیری، ضرب و جرح، تهدید و ... قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمین به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.
منبع: خبرگزاری فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار