مخترعینی که با اختراعات خود کشته شدند
کد خبر: ۶۱۳۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 16    -    ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
تاریخ سرنوشت زندگی مخترعان بزرگی را به خود دیده که نقش بسزایی در زندگی همنوعان خود داشته اند. با این حال، اختراعاتشان سبب ساز مرگ آنها شده است. مانند ماری کوری فیزیکدان و شیمیدان بزرگ لهستانی که زندگی اش را در راه تحقیقات و پژوهش های علمی به خطر انداخت.
مخترعینی که با اختراعات خود کشته شدند  اختصاصی «تابناک باتو»؛ تاریخ سرنوشت زندگی مخترعان بزرگی را به خود دیده که نقش بسزایی در زندگی همنوعان خود داشته اند. با این حال، اختراعاتشان سبب ساز مرگ آنها شده است. مانند ماری کوری فیزیکدان و شیمیدان بزرگ لهستانی که زندگی اش را در راه تحقیقات و پژوهش های علمی به خطر انداخت. او سالیان متمادی در معرض رادیواکتیوی بود که از آن در تحقیقاتش استفاده می کرد. در این گزارش با چند مخترع آشنا خواهید شد که اختراعاتشان آنها را به سوی مرگ سوق داد.

توماس میدگلی Thomas Midgley

 
 
او شیمیدان اهل آمریکا بود و در زمینه بنزین پژوهش ها و اختراعات بسیاری داشت. آخرین اختراع او طراحی سیستم دقیقی از نخ ها و قرقره ها بود تا به وسیله آن بیماران بتوانند به راحتی از روی تخت بلند شوند. همین اختراع باعث مرگ او شد. طناب به دور گردن او گیر کرد و به علت خفگی با طناب از دنیا رفت.

اوتو لیلنتال Otto Lilienthal

 
 
اوتو پیشگام هوانوردی بود، و ۵۰۰ سفر هوایی موفق را با اختراعات خود و در طول پنج سال انجام داد. اما در نیمه سال ۱۸۹۶ میلادی از ارتفاع ۱۷ متری سقوط کرد و علاوه بر جراحات زیاد، ستون فقرات او آسیب دید. او در لحظه های پیش از مرگ دائما یک جمله را تکرار می کرد: همیشه باید قربانی های کوچکی (برای پیشبرد علم) وجود داشته باشند.

فرانز ریشلت Franz Reichelt

 
 
اختراع او شبیه کتی بود که مانند بالن عمل می کرد. فرانز ریشلت تلاش کرد تا اختراع خود را بالای برج ایفل و در جلوی چشم گردشگران انجام دهد، اما تجربه پرواز با کت ناموفق بود و فرانز ریشلت از بلندی سقوط کرد و به دست اختراع خود از دنیا رفت.

والرین اباکوفسکی Valerian Abakovsky

 
 
اباکوفسکی در سال ۱۸۹۵ میلادی در روسیه متولد شد و مخترع آئروواگن (  aerovagone ) بود‌. آئروواگن دستگاهی متشکل از یک وسیله نقلیه پرسرعت و دارای موتور پیشرانه هواپیما و ملخ بود و آن را با هدف حمل و نقل سیاستمداران شوروی سابق طراحی کرد. در سال ۱۹۲۱ میلادی و در یک آزمایش تجربی اختراع او به سرعت غیرقابل کنترلی رسید و ۶ نفر از جمله خودش را به کشتن داد.

ويلیام بولوک William Bullock

 
 
ویلیام بولوک اهل آمریکا و مخترع پرس چرخنده چاپ بود. بولوک در قرن نوزدهم مکتوبات بسیاری را به چاپ رساند. او در حال نصب یک نسخه از دستگاه در دفتر فیلادلفیا و انجام تعمیرات بر یکی از چرخ دنده ها بود که پایش در دستگاه گیر کرد و زخمی شد، بعد از مدتی پای آسیب دیده سیاه شد و مجبور به قطع آن شدند. بولوک در هنگام قطع عضو درگذشت.

اوریل ولیکو Aurel Vlaicu

 
 
او مهندسی رومانیایی و متولد سال ۱۸۸۲ میلادی بود. از کودکی به هوانوردی و پرواز علاقه داشت. این علاقه او را به سوی مرگ کشاند. ولیکو چند نسخه از ماشین های پرواز را طراحی کرد و به تجارب بسیاری دست یافت. او وقتی که داشت ولیکو ۲ را آزمایش می کرد، تعادلش را از دست داد و با کوه های کارپات (رشته کوه هایی در میان اروپای مرکزی و جنوبی) برخورد کرد و جان خود را از دست داد.

الکساندر بوگدانوف Alexander Bogdanov

 
 
الکساندر بوگدانوف پزشک و فیلسوف معتقد بود که می توان با انتقال خون، جوانی انسان را تجدید کرد  و رویای دستیابی به اکسیر جوانی را محقق نمود. او پس از انجام یازده آزمایش انتقال خون ـ از آنجا که اصلا خون اهداکننده ها را آزمایش نمی کرد ـ در یکی از آزمایش ها، خون فردی مبتلا به مالاریا و سل را به خودش تزریق کرد و در نتیجه عوارض این تزریق درگذشت.

ماری کوری Marie Curie

 
 
ماری کوری به دلیل دستاوردهای شگفت انگیز خود در زمینه شیمی دوبار برنده جایزه نوبل شد. او پیشگام مطالعات درباره رادیواکتیو بود و به اکتشافات بسیاری در این زمینه دست یافت که امروزه کاربردهای بسیاری به خصوص در علم پزشکی دارد. ماری کوری در هنگام انجام مطالعاتش همواره در معرض رادیواکتیو بود که تأثیرات منفی بر جسم او گذاشت، او در سال ۱۹۳۴ بعد از مدتی نابینایی به خاطر کم خونی آپلاستیک سرطان خون ناشی از پرتوزایی پرتو ایکس درگذشت.

جیمی هسلدن Jimi Heselden

 
 
او مالک شرکت «سیگوی» و مبدع ماشین های دو چرخ بود. هسلدن وقتی می خواست یکی از آنها را امتحان کند، لیز خورد و به زمین افتاد و به این ترتیب از دنیا رفت. ثروت او بالغ بر ۱۹۵ میلیون یورو بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
2
34
رنتگن کاشف اشعه ایکس
مخترع گیوتین در فرانسه
......
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
9
3
یارو مخترعی که از برج ایفل با اون کت مسخرش می پره خیلی خنده داره .فیلمشو دیدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
تصاویری که در پاراگراف مربوط به ويلیام بولوک گذاشته شده به او ربطی نداشته و عکس دونالد کمپبل Donald Campbell رکورد شکن انگلیسی و خودرو جت او به نام بلوبرد-پروتئوس (Bluebird-Proteus CN7) است. در روز 17 جولای 1964 او با این خودرو به سرعت 648/73 کیلومتر در ساعت رسید و رکورد جهان را بدست آورد. ولی مرگ او در این خودرو نبود و بعداً در زمان اقدام به شکستن رکورد سرعت روی آب در سال 1967 کشته شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
2
اون ماشین با موتور جت که واسه سران شوروی بوده چرا پرچم انگلیس روشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار