نگاهی به محبوب ترین جزایر آمریکا
کد خبر: ۶۱۲۶۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 15    -    ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
جزیره گردی احتمالاً اولین گزینه مسافران و گردشگران در ایالات متحده امریکا نباشد؛ اما با توجه به اینکه نوار ساحلی در آمریکا تقریباً 153 هزار کیلومتر امتداد دارد، جزیره ها و خورهای فراوانی وجود دارند که می توانند تعطیلات خوبی را برای شما پدید بیاورند.
نگاهی به محبوب ترین جزایر آمریکا   اختصاصی «تابناک باتو»؛ جزیره گردی احتمالاً اولین گزینه مسافران و گردشگران در ایالات متحده امریکا نباشد؛ اما با توجه به اینکه نوار ساحلی در آمریکا تقریباً 153 هزار کیلومتر امتداد دارد، جزیره ها و خورهای فراوانی وجود دارند که می توانند تعطیلات خوبی را برای شما پدید بیاورند.


 
در ادامه تعدادی از محبوب ترین جزایر گردشگری آمریکا را از جزایر ویرجین در دریای کارائیب گرفته تا جزایر هاوایی در اقیانوس آرام، به شما معرفی خواهیم کرد.
بهترین مزیت این جزایر این است که برای دیدار از این جزایر نیازی به اخذ پاسپورت نیست (البته اگر شهروند امریکا باشید).

محبوب ترین جزایر در ایالات متحده آمریکا
• جزایر هاوایی (Hawaii)
• جزایر پورتوریکو (Puerto Rico)
• جزایر ویرجین آیلند (U.S. Virgin Islands)
• جزایر فلوریدا کیز (Florida Keys)
•  جزایز آملیا آیلند، تایبی آیلند و هیلتون هد (Amelia Island, Tybee Island, and Hilton Head)
• جزایر اوتر بنکس (The Outer Banks)
• جزیره لانگ آیلند (Long Island)
• جزیره مارتا وینیارد (Martha's Vineyard)
• جزایر سن ژوان (San Juan Islands)
 
جزایر هاوایی


 
پرواز از ساحل غربی آمریکا تا جزایر هاوایی حدوداً 5.5 تا 6 ساعت، زمان خواهد برد، دقیقاً به اندازه سفر هوایی از کرانه شرقی آمریکا به سمت کرانه غربی. به رغم این موضوع، جزایر هاوایی جزو محبوب ترین مقاصد گردشگری در امریکاست. آب وهوای این جزایر در سال معتدل و بارانی است. ماه های نوامبر تا مارس، پر باران ترین ماه های سال در این جزایر هستند.

جزایز پورتوریکو
 


این جزایر در حقیقت پایگاه های مرزی اسپانیا بودند که هم اکنون و بر اساس پیمان 1898 پاریس، بخشی از خاک آمریکا به شمار می آیند. این جزایر در جریان جنگ آمریکا و اسپانیا و بر اساس همین پیمان به آمریکا تسلیم شد. میراث غنی لاتین پورتوریکو همچنان در غذاها، هنر، معماری و موسیقی این جزایر دیده می شوند. البته پورتوریکو زبان (اسپانیایی) و سرود ملی خود را دارد و کاملاً مستقل از کشور آمریکاست. از بازی های المپیک 1958، پرچم آمریکا همچنان بر فراز سن ژوان – مرکز این کشور مشترک المنافع آمریکا – به اهتزاز درمی آید.

جزایر ویرجین آیلند ایالات متحده
 


علاوه بر پورتوریکو، جزایر ویرجین آیلند ایالات متحده، گزینه ی دیگری برای مسافران دریای کارائیب به شرط خارج نشدن از مرزهای آمریکا هستند. جزایر ویرجین آیلند در واقع از سه جزیره سنت توماس، سنت جان و سنت کرویکس تشکیل شده اند و هر کدام از این سه جزیره، آب و هوای مخصوص به خود را دارند. دو فرودگاه در جزایر سنت تومامس و سنت کرویکس ساخته شده اند. دسترسی به جزیره سنت جان که طبیعی ترین مکان در بین این سه جزیره است، بیشتر از جزیره سنت توماس و به وسیله کشتی صورت می گیرد.

جزایر فلوریدا کیز

 
 
بیرون قوس غربی فلوریدا و کمی دورتر از میامی، مجمع الجزایر مشهور فلوریدا کیز واقع شده اند. آب و هوای نیمه گرمسیری در طول سال، این جزایر را مقصد گردشگری مطلوبی برای مسافران کرده است. توفان های هوریکان اغلب از اول ژوئن تا سی ام نوامبر، برای این جزایر خطرآفرین هستند. جزیره کی وست (Key West)، خانه و موزه نویسنده معروف، ارنست همینگوی را در خود جای داده است و همیشه جشن های شبانه جالبی در اسکله های این جزیره برگزار می شود و به همین علت این نقطه از جزایر فلوریدا کیز، بیشترین زمان اقامت گردشگران را در بر می گیرد.
ماهیگیری، غواصی و شیرجه از فعالیت های محبوب جزایر فلوریدا کیز محسوب می شوند.

جزایز آملیا آیلند، تایبی آیلند و هیلتون هد
 
 
 
جزیره آملیا در فلوریدا، جزیره تایبی در جورجیا و جزیره هیلتون هد در کارولینای جنوبی بخشی از یک مجمع الجزایر نیستند اما هر سه این جزیره ها یک حس مشترک جنوبی را در خود دارند و همین باعث می شود که این سه جزیره را در یک دسته قرار دهیم. یکی از ویژگی های این جزایر این است که همگی از شهرهای ساحلی دسترسی دارند. جزیره آملیا از جکسونویل (Jacksonville) و جزایر تایبی و هیلتون هد از ساوانا و چارلستون (Savannah and Charleston).

جزایر اوتر بنکس
 
 
 جزایر حصارکشی شده بیرون از سواحل کارولینای شمالی به اوتر بنکس شهرت یافته اند. البته این جزایر جزو در معرض خطرترین جزایر ایالات متحده به شمار می آیند و به همین دلیل است که بسیاری از علاقه مندان و دوستداران طبیعت، این سواحل زیبا را مورد حمایت و حفاظت قرار داده اند. لاک پشت های دریایی، مرغ مهاجر و حتی شماری از اسب های وحشی در این جزایر حصارکشی شده زندگی می کنند.
 
جزایر اوتر بنکس شامل ساحل ملی کیپ هاتراس می شود و همچنین یک منطقه طبیعی حفاظت شده به طول 122 کیلومتر از جزیره بودی تا جزیره اوکراکوک را در خود جای داده است.
در این میان، جزیره هاتراس (Hatteras Island) به طول 80 کیلومتر، یکی از طویل ترین جزایر در کشور امریکاست. برخی از مقاصد محبوب گردشگری در جزایر اوتر را شهرهای کیتی هاک (Kitty Hawk)، کیل دویل هیلز (Kill Devil Hills)، ناگس هد (Nags Head) و روستاهای جزیره هاتراس تشکیل می دهند.
نزدیک ترین فرودگاه ها به جزایر اوتر در نورفولک، ویرجینا و رالی در کارولینای شمالی هستند.

جزیره لانگ آیلند
 
 
 
جزیره لانگ آیلند، بزرگترین و طویل ترین جزیره در بین 48 ایالت پایینی کشور آمریکا محسوب می شود. جزیره لانگ آیلند به طول 190 کیلومتر از شهر نیویورک تا مونتاک امتداد دارد. نزدیکی این جزیره به شهر نیویورک به معنای سکونت جمعیت قابل توجهی در این جزیره است و البته این جزیره از سیستم حمل و نقل عمومی و بزرگراهی خوبی برخوردار است. سواحل جزیره لانگ آیلند، علاقه مندان زیادی را در فصل تابستان به سمت خود جذب می کنند. از جمله این سواحل پرطرفدار می توان به ساحل جونز بیچ در جنوب و سواحل همپتونز در انتهای شرقی این جزیره اشاره کرد.
سواحل همپتونز در فصل تابستان، گردشگران زیادی را از شهر نیویورک به سمت خود می کشاند که همین باعث ازدحام و البته افزایش قیمت تفرجگاه های شبانه این ناحیه می شود.

جزیره مارتا وینیارد
 


جزیره مارتا وینیارد از دوران ریاست جمهوری جان اف کندی رواج پیدا کرده و مخصوصاً از زمانی که برخی از رؤسای جمهور آمریکا همچون بیل کلینتون و باراک اوباما این جزیره کوچک را به عنوان مقصد گردشگری تابستانه خود انتخاب کردند، جزیره مارتا وینیارد محبوب تر شد. این جزیره 11 کیلومتر از کیپ کاد (Cape Cod) فاصله دارد و شامل 19 ساحل، زمین گلف، گالری های هنری بسیار و یک فضای انگلیسی متمایز است.
شام به صرف لابستر یکی از تفریحات گردشگران در جزیره مارتا وینیارد محسوب می شود.

جزایر سن ژوان
 

 
مجمع الجزایر سن ژوان بیرون سواحل ایالت واشنگتن قرار دارند. سه جزیره اصلی این مجمع الجزایر؛ جزیره سن ژوان، جزیره اورکاس و جزیره لوپز هستند که اکثر گردشگران را به سوی خود جلب می کنند. مسافران و گردشگران می توانند به وسیله کشتی های ایالت واشنگتن (از شهرهای آناکورتس و بلینگهام) و یا به وسیله هواپیماهای دریایی از سیاتل به این سه جزیره سفر کنند. فرصت تماشای نهنگ ها در لایم کیلن پوینت یکی از شگفتی های طبیعی جزایر سن ژوان برای گردشگران است.
 
در سال های اخیر، سرعت کند زندگی در این ناحیه که با آگاهی و درک درست ساکنین نسبت به محیط زیست پیوند خورده است، گزینه صرف غذاهای از تولید (مزرعه یا دریا) به مصرف را برای گردشگران و مسافران پدید آورده است.
مترجم: وحید کوکبی حمیدپور

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱۵
غیر قابل انتشار: ۰
زینال بندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
16
12
باور کنید طبیعت جزایر ما در خلیج فارس از بعضی از این جزایر آمریکا زیباتره ولی مدیریت ناصحیح ما اونارو به حال خود رها کرده و تقریبا به زباله دان تبدیل کرده
رشيدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
4
18
واقعا ممنون از تابناك كه راهنمايي كرد كه تعطيلات رو كجا سپري كنيم
پيشنهاد ميكنم دولتمردان هم در همين راستا ، هواپيماي جديد رو تو خط رفت و برگشت اين جزاير بزارن .... اينطوري ديگه همه مشكلات حله !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
2
14
خوب حالا به ما چه؟ !!

یکی می مرد از درد بینوایی
یکی می گفت عزیز زردک میخواهی ؟
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
2
3
شما که یه شرایطی واسه مردم جور کردید که تا شابدالعظیم هم بخوان بروند باید ۲سال برنامه ریزی کنن. جزایر هاوایی رو نشون میدی که ملت حسرت بخوره؟؟؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
7
2
طبیعت آمریکا خیلی زیباست. اما طبیعت ایران هم کمتر از طبیعت آمریکا نیست به شرطی که ایرانی ها دلسوزانه با آن برخورد کنند و حفظش کنند.
moein
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
2
1
به نظرمن دركشورما بياييم فرهنگ سازي كنيم از همين مناطقي كه داريم ومنابع طبيعي مردم به نحو احسن استفاده كنندنه اينكه اتش بزنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
1
0
تابناک ممنونتم
مونده بودم برای تعطیلات عید کجا برم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار