علت اجرای حکم اعدام در ورزشگاه نی‌ ریز
کد خبر: ۶۱۲۵۶
تاریخ انتشار: 2017 January 15    -    ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
روابط عمومي دادگستري استان فارس با ارسال توضيحي در خصوص اخبار منتشر شده پيرامون اجراي حكم اعدام در ورزشگاه ني‌ريز و تبعات جهاني اين اقدام، تاكيد كرد كه مكان انتخاب شده فاقد زيرساخت‌ براي انجام فعالت ورزشي بوده است.

در توضيح ارسالي روابط عمومي دادگستري استان فارس تاكيد شده است كه بررسی های انجام شده در خصوص موضوع حاکیست مکان مورد نظر یک مکان بلا استفاده بوده که تنها به لحاظ محصور بودن و رعایت ضوابط امنیتی، براي اجراي حكم اعدام استفاده شده است.

براساس اين گزارش، پیش از اجرای این حکم استعلامات لازم در خصوص وضعیت مکان مورد نظر از متولیان اخذ و مشخص شده این مکان بیش از ده سال به لحاظ خشک شدن چمن زمین و از بین رفتن امکانات و سایر زیر ساخت‌ها میزبان هیچ فعالیت ورزشی نبوده است!.

در توضيحات ارسالي روابط عمومی دادگستری فارس آمده است؛ قصاص نفس از حقوق شخصی اولیاء دم و مورد احترام قانون و دارای اولویت پیگیری در چارچوب مقررات است، که اقدام غیر انسانی فرد مجازات شده یعنی آزار و اذیت و قتل کودک شش ساله توسط معدوم، شدیداً افکار و احساسات عموم مردم را جریحه دار کرده و جمع کثیری از مردم خواهان اجرای این حکم بودند.

روابط عمومي دادگستري استان فارس تاكيد دارد كه مکان اجرای حکم بنا به حساسیت‌های امنیتی تعیین می‌شود که در این مورد نیز با طرح موضوع در شورای تأمین شهرستان تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

در توضيح روابط عمومي دادگستري فارس همچنين بر اين نكته تاكيد شده كه عکس منتشر شده در فضای مجازی و برخی سایت‌های خبری متعلق به موضوع اجرای حکم در استان فارس نیست و شکل‌گیری بخش عمده ای از دیدگاه‌های منفی متأثر از انتشار این تصویر است.

به‌دنبال انتشار اخباري مبني بر استفاده از اماكن ورزشي براي اجراي حكم اعدام در برخي شهرهاي كشور، يكي سازمان فرانسوي با ارسال نامه‌اي به فيفا، خواستار محروميت ايران از شركت در رقابت‌هاي بين‌المللي فوتبال شده است.

واكنش به استفاده از مكان‌هاي ورزشي براي اجراي حكم اعدام در حالي خصوصا در شبكه‌هاي مجازي روبه گسترش است كه در ابتداي مهرماه امسال، حكم اعدام قاتل كودك شش ساله ني‌ريزي(ستايش) در يك ورزشگاه اجرا شد.   


منبع: خبرگزاری ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار