آموزش پخت لازانیای مرغ و سبزیجات
کد خبر: ۶۱۲۱۱
تاریخ انتشار: 2017 January 15    -    ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
امروز آموزش پخت لازانیا با مرغ و سبزیجات را برای شما آماده کرده‌ایم که یک غذای کامل و لذیذ است. پخت لازانیا به این روش، زمان بر است اما در آخر کار، شما با غذایی لذیذ و خوشمزه روبرو خواهید شد. این روش پخت لازانیا، در کشور هند انجام می‌شود. برای آشنایی با روش پخت لازانیای مرغ و سبزیجات ما همراه باشید.
آموزش پخت لازانیای مرغ و سبزیجات
 
آموزش پخت لازانیای مرغ و سبزیجات«اختصاصی تابناک باتو» امروز آموزش پخت لازانیا با مرغ و سبزیجات را برای شما آماده کرده‌ایم که یک غذای کامل و لذیذ است. پخت لازانیا به این روش، زمان بر است اما در آخر کار، شما با غذایی لذیذ و خوشمزه روبرو خواهید شد. این روش پخت لازانیا، در کشور هند انجام می‌شود. برای آشنایی با روش پخت لازانیای مرغ و سبزیجات ما همراه باشید.

مواد لازم:

ماست پرچرب: یک پیمانه
آبلیمو: نصف پیمانه
ران یا سینه‌ی مرغ بدون پوست: یک کیلوگرم
شکر: یک قاشق غذاخوری
زیره: یک قاشق چایخوری
زردچوبه: یک قاشق چایخوری
پیاز خردشده: یک پیمانه
سیر خردشده: دو قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی خردشده: 5 پیمانه
زنجبیل: یک قاشق چایخوری
شنبلیله خردشده: یک قاشق غذاخوری
قارچ ورقه شده: دو پیمانه
روغن: به میزان لازم
فلفل سبز خردشده: یک پیمانه
لازانیا: 200 گرم
برگ گیشنیز برای تزیین: به میزان لازم
پنیر پیتزا: دو پیمانه
نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:

تکه‌های مرغ را در ظرفی ریخته و روی آن ماست، آبلیمو و نمک و فلفل می‌ریزیم و حدود هشت تا دوازده ساعت آن را در یخچال قرار می‌دهیم. پس از مزه دار شدن مرغ، تکه‌های مرغ را در سینی فر قرار داده و حدود پانزده دقیقه آن را در فر قرار می‌دهیم تا پخته شود. پس از آن، مرغ را به تکه‌های کوچکی خرد می‌کنیم.
در یک ماهی تابه، مقداری روغن ریخته و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم، پیاز و سیر را به همراه زیره، زردچوبه و زنجبیل به آن اضافه می‌کنیم و خوب تفت می‌دهیم. پس از حدود پنج دقیقه که خامی پیاز و سیر گرفته شد، حدود 250 میلی لیتر آب را به همراه گوجه، شنبلیله و شکر به آن اضافه می‌کنیم. مواد را روی حرارت کم به مدت 20 دقیقه قرار می‌دهیم تا سس یکدستی، آماده شود. سپس تکه‌های مرغ را به سس اضافه می‌کنیم و چند دقیقه به آن زمان می‌دهیم تا سس، جذب تکه‌های مرغ شود. در ظرفی جداگانه، قارچ و فلفل سبز را به همراه نمک و فلفل تفت می‌دهیم تا نرم شوند.
یک لایه از لازانیای آب کش شده را در ظرفی که قرار است آن را سرو کنیم می‌چینیم و لایه لایه سس مرغ، مخلوط فلفل سبز و قارچ و پنیر پیتزا را به روی آن اضافه می‌کنیم. ظرف را در فر قرار می‌دهیم تا پنیر پیتزا آب شود و در آخر آن را با برگ‌های گیشنیز تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: tareekaa
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار