مهمترین فیلمهایی که از جشنواره فیلم فجر بازماندند
کد خبر: ۶۱۱۱۸
تاریخ انتشار: 2017 January 14    -    ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
با معرفی آثار بخش سودای سیمرغ و چشم‌انداز سینمای ایران، فیلم‌هایی که از جشنواره فجر باز ماندند مشخص شدند. در حالی که اسامی فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ جشنواره 35 به صورت کامل اعلام شد، برخی فیلم‌ها یا به زمان مورد نظر برای تحویل اثر نرسید و یا در بخش انتخاب نتوانستند نظر هیئت داوران را جلب کنند.
مهمترین فیلمهایی که از جشنواره فیلم فجر بازماندند 
 
مهمترین فیلمهایی که از جشنواره فیلم فجر بازماندندبا معرفی آثار بخش سودای سیمرغ و چشم‌انداز سینمای ایران، فیلم‌هایی که از جشنواره فجر باز ماندند مشخص شدند. در حالی که اسامی فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ جشنواره 35 به صورت کامل اعلام شد، برخی فیلم‌ها یا به زمان مورد نظر برای تحویل اثر نرسید و یا در بخش انتخاب نتوانستند نظر هیئت داوران را جلب کنند.

در این میان برخی آثار هرچند کارگردانان نام آشنا و کارکشته‌ پشتشان قرار داشت، اما هیئت انتخاب جشنواره از حضور آن‌ها بنا به دلایل مختلف ممانعت کرد. در این مجال نگاهی داریم به فیلم‌هایی که در جشنواره امسال حضور ندارند و باید دید سال آینده در اکران عمومی چه سرنوشتی برایشان رقم خواهد خورد.

کاناپه

"کاناپه" به کارگردانی کیانوش عیاری که گفته می‌شود به علت ممیزی‌های بسیار از جشنواره جا ماند، فیلمی که از همان روز اعلام نتایج هیئت انتخاب همه را به وادار به واکنش کرد، چرا که بازیگران اصلی زن فیلم از کلاه گیس استفاده کرده‌اند و در واقع در فیلم در مقابل محارم خود حجاب ندارند. عیاری پس از اعلام این نتیجه عنوان کرد که دیگر هرگز در سینمای ایران فیلمی نمی‌سازد که زنان فیلمش در مقابل محارم خود حجاب داشته باشند. "کاناپه"، روایت زندگی دو خانواده‌ای است که می‌خواهند با هم وصلت کنند، اما در نهایت یک کاناپه باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آنها می‌شود. بازیگران: فرهاد آییش، ابوالفضل پورعرب، بابک حمیدیان، فرگل فربخش، آتوساانواریان، بیتابیگی، سمیراذکایی، تینا عبدی، رزیتاسلطانی، باحضور فریباکامران وجهانگیرالماسی

هجوم

شهرام مکری که سال گذشته فیلم "ماهی و گربه" او درگروه هنر و تجربه بازخورد بسیار خوبی داشت، امسال تصمیم گرفت "هجوم" را با همان سبک و سیاق اما به شکلی دیگر بسازد. فیلم ساخته شد و با توجه به این که مکری منتظر اکران فیلمش در جشنواره سی و پنجم بود ، به علت ممیزی های فراوان امکان حضور در بخش چشم انداز سینمای ایران را هم ندارد. داستان "هجوم" درباره یک تیم ورزشی آماتور و مربی شان است. اعضای تیم رازی برای پنهان کردن دارند و گروهی در جست وجوی پیدا کردن سرنخ هایی از این ماجرا هستند. بازیگران: بابک کریمی، محمد ساربان، لوون هفتوان، عبد آبست، الاهه بخشی، پدرام شریفی، مهدی اعتماد سعید، بهزاد دورانی، میلاد رحیمی، فراز مدیری، سجاد تابش، محمد برهمنی، سعید زارعی، ایمان صیاد برهانی، مجید یوسفی، اسماعیل گرجی، علی میری، رامتین هوشمند، محمد تقی زاده فرید، مجید اسدی، سهیل سمیعی، زهرا سلیمانیان

لِرد

گفته می‌شود "لرد" به کارگردانی محمد رسول اف نیز به علت ممیزی امکان حضور در جشنواره را نیافته است. داستان فیلم درباره‌ مردی به نام رضا است که برای اداره‌ مزرعه‌ خود، در زنجیره‌ روابط فاسد محلی گرفتار شده است. این فیلم سال گذشته پروانه‌ ساخت خود را از اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد دریافت کرده بود. رسول اف پس از چند سال دوری از تولیدات رسمی سینمای ایران، "لِرد" را در سکوت خبری در شمال کشور و بخش‌هایی در تهران مقابل دوربین برد. محمد رسول اف فیلم‌های "گاگومان"، "جزیره آهنی"، "باد دبور"، "کشتزارهای سپید"، "به امید دیدار" و "دستنوشته‌ها نمی‌سوزند" را در کارنامه خود دارد. رضا اخلاقی‌راد، سودابه بیضایی، نسیم ادبی، میثاق زارع، زینب شعبانی، ژیلا شاهی، مهدی مهربان، مجید پتکی، باقر یکتا، سپهر عبادی، محمد پورحسن، امین نامدار، شهرام یحیایی بازیگران این فیلم هستند.

"نهنگ عبر 2؛ سلکشن رویا"

سامان مقدم پس از این که فیلم "نهنگ عنبر" به نمایش درآمد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، تصمیم گرفت "نهنگ عنبر 2؛ سلکشن رویا" را نیز به تصویر بکشد و این کار را کرد ولی فیلم در بخش انتخاب از دور خارج شد. زوج اصلی "نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا" رضا عطاران و مهناز افشار هستند. داستان فیلم ادامه ماجراهای ارژنگ صنوبر و رویا است. نام فیلم اما یادآور یکی از سکانس‌های بامزه "نهنگ عنبر" است جایی که ارژنگ آهنگ های مورد علاقه رویا را در نواری به نام "سلکشن رویا” به او می دهد. رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب‌صفوی، رضا ناجی، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانی و علی قربان‌زاده بازیگران این فیلم هستند.

ساعت پنج عصر

قرار بود مهران مدیری با اولین فیلم سینمایی خود در مقام کارگردان به جشنواره بیاید که این اتفاق به علت عدم اتمام فیلمبرداری نیفتاد و گروه فیلمبرداری مدیری به رهبری محمود کلاری همچنان مشغول کار هستند. "ساعت 5 عصر" روایت یک صبح تا شب از زندگی مردی است با بازی سیامک انصاری که قرار است پرونده‌ای را به سرانجام برساند اما در پی این روند اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد. برخلاف آنچه تصور می شد مدیری در فیلم سینمایی خود ظاهرا قرار است از داستانها و سبک وسیاق سریال‌هایش فاصله بگیرد. در این فیلم علاوه بر خود مدیری و انصاری، آزاده صمدی و امیر جعفری نیز به ایفای نقش می‌پردازند. از عوامل دیگر این پروژه می توان از علیرضا شمس به عنوان دستیار اول و برنامه ریز ،محمود خرسند به عنوان مدیر صدابرداری، میشا جودت به عنوان طراح گریم، امیر حسین حداد به عنوان طراح صحنه و لباس و سید حسین هادیانفر به عنوان جانشین تهیه کننده و مدیر تولید نام برد.

ملی و راه های نرفته اش

تهمینه میلانی همانند گذشته و سایر آثار خود همچنان دراین فیلم دغدغه اش مسائل اجتماعی و خانوادگی است. پس از اعلام اسامی و حذف فیلم میلانی، او در پستی نوشت: شایعات زیادی درباره عدم حضور " فیلم ملی (ملیحه) و راه‌های نرفته‌اش " در فضای مجازی پخش شده است و عده‌ای از شما نگران از عدم حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر سوال فرموده‌اید ، واقعیت این است که فیلم به دلیل موضوع آن (خشونت خانگی) که از نظر من و همسرم اولویت فرهنگی است و می‌تواند راهگشای زوج‌های جوان به زندگی بهتر شود، مورد پذیرش هیئت انتخاب قرار نگرفته است و فقط همین. امیدوارم در اکران عمومی تاثیر خود را در کاهش خشونت خانگی بگذارد . به نظر ما عوامل فیلم شایستگی تشویق داشتند که ممکن نشد . "ملی و هزار راه نرفته اش" داستان دختری جوان و کم تجربه به نام "ملیحه" است که با ازدواجی نادرست و بدون رضایت خانواده با جوانی به نام سیامک دچار مشکلاتی می شود. بازیگران این فیلم سینمایی عبارتند از:میلاد کی مرام، ماهور الوند، جمشید هاشم پور، السا فیروزآذر، سارا خویینی ها و ستاره اسکندری.

گیلدا

امید بنکدار و کیوان علیمحمدی فیلم دیگری را در کارنامه خود ثبت کردند تحت عنوان "گیلدا". این دو کارگردان که پیش تر تمامی آثارشان به بخش سودای سیمرغ راه پیدا کرده بود امکان حضور در جشنواره فیلم فجر را نیافتند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: گیلدا، مالک رستوران سپید، سیاه ترین شب زندگیش را پشت سر می گذارد. او برای نجات زندگیش تا صبح فردا فرصت دارد . مهناز افشار، سیاوش مفیدی، حمیدرضا پگاه، رضا شفیعی جم، هادی حجازی فر، فرخ نعمتی، مرتضی اسماعیل کاشی، حامد کمیلی، سعید چنگیزیان و هنرمند خردسال مهدیار عزیزی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. با غیبت این فیلم و "نهنگ عنبر 2" مهناز افشار در این سال در جشنواره حضور نخواهد داشت.

لابی

ساخته محمد پرویزی است. "لابی" روایت آدم‌هایی است که آمده‌اند چند صباحی بمانند و بروند، گاهی از کنار هم بی‌تفاوت می‌گذرند و گاهی می‌مانند... هر مسافر قصه‌ای دارد. شهاب حسینی، ساره بیات، سحر دولتشاهی، مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، علیرضا آقاخانی، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت دوست، مهرداد صدیقیان، آزاده صمدی، آرمان درویش، سام نوری، هستی مهدوی فر، مهسا همتی، مارن میلر، سارا منجزی پور، الهام جعفرنژاد بازیگران این فیلم هستند. کمتر کسی منتظر عدم حضور این فیلم در بخش سودای سیمرغ بود.

یواشکی

از جدیدترین فیلم رضا درمیشیان هیچ اطلاعاتی منتشر نشده و همانند فیلم های قبلی درمیشیان بسیاری از علاقه مندان جشنواره منتظر رونمایی این فیلم بوده‌اند. گفته شد در لحظات آخر درمیشیان از حضور فیلم در جشنواره منصرف شده است.

بوف کور

"بوف کور" به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا معتمدی و تهیه کنندگی سعید سعدی است و بازیگرانی چون حامد کمیلی، اندیشه فولادوند، احمد مهرانفر، هومن برق نورد و سید مهرداد ضیاعی از بازیگران اصلی این فیلم هستند. بوف کور" مضمونی اجتماعی دارد و داستان زندگی یک نوازنده دو تار سنتی را روایت می کند که از شهرستان برای کار به تهران می آید و پس از چندی جذب یک بند راک می شود...

بی‌حساب

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است:"دن کیشوت پس از فراغت از تدارک مقدمات کار، نخواست بیش از این در اجرای نقشه خویش درنگ کند." حمید فرخ نژاد، علی قربان زاده، طناز طباطبایی و صابر ابر، با هنرمندی:افسانه بایگان و با حضور آتیلا پسیانی ترکیب بازیگران اصلی این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

نرگس مست

"نرگس مست" اولین تجربه بلند سینمایی سید جلال الدین دری است که تهیه کنندگی آن را عبدالله اسفندیاری بر عهده دارد. بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند، عبارتند از سعید پورصمیمی، سیامک صفری، رضا فیاضی، هومن برق نورد، متین ستوده، بهنام قربانی، امیرحسین مدرس، مهدی پاکدل و میترا حجار. خلاصه داستان فیلم: داستان یک سازنده قدیمی تار است که در خانه اش با گروه جوانی که تمرین موسیقی می‌کنند، مراوده دارد. او در فضای ذهنی خودش اساتید موسیقی ایران را گاه به جای آن ها تصور می کند و ما ترانه‌های ماندگار فارسی را از آن اساتید می شنویم.
 
هنرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار