بازسازی چهره مرد ۹۵۰۰ ساله
کد خبر: ۶۱۰۸۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 14    -    ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
جمجمه جِریکو (Jericho) که قدمت 9500 ساله دارد برای سال‌های طولانی یکی از مهم‌ترین اشیای موجود در موزه ملی انگلیس بود و البته قدیمی‌ترین پرتره‌ای که از این جمجمه کشیده شده بود نیز همواره در کنار آن خودنمایی می‌کرد.

بازسازی چهره مرد ۹۵۰۰ ساله + تصاویر  به گزارش «تابناک باتو»؛ جمجمه جِریکو (Jericho) که قدمت 9500 ساله دارد برای سال‌های طولانی یکی از مهم‌ترین اشیای موجود در موزه ملی انگلیس بود و البته قدیمی‌ترین پرتره‌ای که از این جمجمه کشیده شده بود نیز همواره در کنار آن خودنمایی می‌کرد.

 

بازسازی چهره مرد ۹۵۰۰ ساله

این جمجمه یکی از هفت کشف بزرگ باستان‌شناسان انگلیسی بود که حدود 60 سال قبل در منطقه‌ای موسوم به جِریکو در کرانه باختری یافت شد.

هم‌اکنون پس از گذشت 6 دهه از این کشف بزرگ، بازدیدکنندگان موزه ملی انگلیس می‌توانند با چهره واقعی این جمجمه رودررو شوند. دانشمندان در آخرین اقدام خود با ترکیب پیشرفته‌ترین فناوری‌ و علوم پزشک موفق شدند چهره مردی که این جمجمه در سر او قرار داشت را بازسازی کنند.

 

بازسازی چهره مرد ۹۵۰۰ ساله

 

ترکیب‌هایی که برای صورت این مرد در نظر گرفته شده کاملا مدرن است. دکتر «الکساندار فلچِر» مدیر این موزه که برای سال‌های طولانی روی جمجمه مذکور مطالعه کرده بود توضیح داد: «شکل ظاهری او بسیار مدرن است. ولی می‌توان گفت او شبیه انسان‌های مدرنی بوده است که در شهر جِریکو زندگی می‌کرده است».

 

بازسازی چهره مرد ۹۵۰۰ ساله

پیش از این تصور می‌شد این جمجمه متعلق به شخصی باشد که صورت پرمو داشته است. ولی با اسکن‌های علمی و بررسی‌های دقیق متوجه شدیم او به گروه انسان‌های مدرن تعل داشته است و از این نظر می‌توان این مرد را شبیه به انسان‌های امروزی دانست.

 

بازسازی چهره مرد ۹۵۰۰ ساله

دانشمندان برای طراحی و بازسازی چهره این مرد از علوم پزشکی-قانونی و آخرین فناوری‌های شبیه‌سازی سه‌بعدی استفاده کردند و در این پروژه موزه تاریخ ملی، کالج سلطنتی و بیمارستان Charing Cross انگلستان حضور داشتند.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس کیامیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
4
13
چه دندان های سالمی داشته خدا بیامرز. راستی مسواک نبوده چطور اینقدر دندوناش سالمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
17
7
به ملا گفتن وسط زمین کجاست؟ گفت اونجا که میخ طویله خر من کوبیده شده، باور نمیکنی برو متر کن، حالا حکایت این بازسازیه، کی میتونه بگه این فرد چاق نبوده، بافت صورتش از نوع خاصی نبوده؟ و و و

چرا هر چی که یه عده خاص میگن بقیه بدون فکر میپذیرن؟
پاسخ ها
مهران
| |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
مشكل مردم ما اينه كه با دانش اندك در مورد هر چيزي مي‌خواهيم اظهار نظر كنيم. دوست محترم همانطور كه در متن آمده با استفاده از فناوري‌هاي پيشرفته و در نظر گرفتن تمام مواردي كه شما گفتيد اين تصوير سه بعدي تهيه شده نه با حدس و گمان. چاقي و لاغري و غيره با استفاده از خصوصيات جمجمه مشخص شده. در يك كلام با تحقيق و استفاده از ابزار دقيق چنين نتيجه‌اي گرفته‌اند.
ناشناس
| |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
آقای مهران! حتی با فناوریهای پیشرفته امروز هم به طور قطع و یقین نمیتوان گفت که صاحب جمجمه مذکور چنین قیافه ای داشته است. خود دانشمندان مربوطه هم در نهایت میگویند احتمالا او چنین صورتی داشته.
آقای ناشناس 10:24! بازسازی صورت صاحب جمجمه برای نشان دادن چهره صاحب آن نیست بلکه برای کشف حقایق دیگر است و دانشمندان تنها به این بازسازیها بسنده نمیکنند و از اطلاعات جانبی و مکمل هم بهره میبرند.
علم در شکل تخصصی اش با علم در شکل عمومی آن که برای فهم همگان ساده شده تفاوتهایی دارد. همیشه به این نکته توجه داشته باشید.
مهران
| |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
دوست محترم ساعت 51:11 بنده هم از كلمه قطع و يقين استفاده نكردم و محققين اين تحقيق هم چنين اداعايي ندارند ولي با اطلاع از آناتومي انسان و داده‌هاي كامپيوتري مي‌توان تصويري بسيار نزديك به شكل اصلي فرد به دست آورد. همانگونه كه يك انفجار يا تصادف اتومبيل را مي‌توان بر اساس داده‌ها شبيه سازي نمود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
2
12
چرا بعضی ها هم فقط دوست دارن سر هر چیزی مخالفت کنند مثل آقا/خانم ناشناس 10:24.
مطلبی خبر رسانی شده حالا قضاوت بر عهده خواننده خبر هست که درست هست یا نه ولی دلیلی بر مخالفت با نظر دیگران وجود ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
1
2
علم مخصوصا علوم پزشکی چیزی حدود 20 سال از آنچه الان در آن قرار داریم پیشرفته تر و جلوتر است. وقتی میتوان با بررسی DNA فردی که هزاران سال قبل مرده به خیلی از اسرار آن پی ببرند این چیزها که زیاد مطرح نیست.
ناشناس
|
Kuwait
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
3
0
علم نزد ایرانیان است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار