دو خواهر قاتل، نماد قتل های سریالی در مصر
کد خبر: ۶۱۰۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 13    -    ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
آن ها قربانیان خود را در کوچه و بازار و از میان زنانی انتخاب می کردند که طلا و جواهرات بیشتری به خود آویخته بودند، سپس به آنها نزدیک شده و باب گفت وگو را با آنها باز می کردند و با وعده خرید کالاهای ارزان قیمت آنها را به خانه های خود می کشیدند و به قتل می رساندند و...
 
 
 
 
دو خواهر قاتل، نماد قتل های سریالی در مصر  اختصاصی «تابناک باتو»؛ داستان ریا و سکینه تجسمی از زشت ترین جرایمی است که در سال ۱۹۲۰ میلادی در منطقه فقیرنشین «حي اللبان» در شهر ساحلی اسکندریه به وقوع پیوست. این دو زن که داستان ایشان در جهان عرب بسیار معروف است، هفده زن و دختر را برای سرقت طلا و جواهرات به قتل رساندند و در کف خانه های استیجاری خود دفن کردند.
 
 

بنا بر این گزارش، ریا و سکینه جرائم هولناک خود را از آغازین روزهای نوامبر سال ۱۹۱۹ میلادی در شهر بندری اسکندریه آغاز کردند. در آن زمان شهر اسکندریه آشفته و شلوغ بود و از نا آرامی های متعدد اجتماعی و سیاسی رنج می برد. این شرایط زمینه را برای ریا و سکینه فراهم کرده بود تا بدون هیچ واهمه ای دست به جرم و جنایت بزنند.
 
 
 
                            

ریا و سکینه از هیچ کار مخالف قانون فروگذار نمی کردند. آن ها پس از مهاجرت از صعید مصر به منطقه «بنی سویف» و «کفر الزیات» به مدت سه سال اعمال مجرمانه خود را ادامه دادند. در این مدت ریا با «حسب اله سعيد مرعي» ازدواج کرد و خواهرش سکینه که در یک فاحشه خانه مشغول بود در آنجا عاشق مردی به نام «محمد عبدالعال» شده و با او همراه شد.
 
 

آن ها قربانیان خود را در کوچه و بازار و از میان زنانی انتخاب می کردند که طلا و جواهرات بیشتری به خود آویخته بودند، سپس به آنها نزدیک شده و باب گفت وگو را با آنها باز می کردند و با وعده خرید کالاهای ارزان قیمت آنها را به خانه های خود می کشیدند و به قتل می رساندند و اجساد آنها را در زمین خانه دفن می کردند.
 
 

چگونه دستگیر شدند؟


سکینه در طبقه اول یک خانه قدیمی زندگی می کرد. او پس از درگیری و مشاجره با صاحب خانه مجبور به تخلیه خانه شد. صاحب خانه زمانی که قصد ترمیم لوله کشی آب خانه را داشت، از کف زمین اتاقی که سکینه در آن زندگی می کرد، تعداد قابل توجهی استخوان انسان و جسد در حال تجزیه چند زن را پیدا کرد، او به سرعت پلیس که با گزارش های مفقودی زنان بی شماری روبه رو شده بود، در جریان گذاشت و اینچنین سکینه دستگیر شد.
 
 

در آن سوی دیگر، ریا که به فساد اخلاقی شهرت داشت، به دلیل رفتارهای عجیب و غریب خود توجه یکی از همسایگان را به خود جلب کرده بود. او در یکی از اتاق های خانه اش مقادیر زیادی بخور روشن کرده بود که با مساحت کوچک اتاقش تناسب نداشت. رفتارهای ریا به پلیس گزارش شد. وقتی پلیس به خانه او وارد شد با بوی تعفن شدیدی مواجه شد که سوزاندن بخور زیاد هم قادر به از بین بردن آن نبود. پلیس در زیر موزاییک و تخته های چوبی خانه جسد چند زن را پیدا کرد که پس از خفه شدن دفن شده بودند.
 
 
 
دو خواهر پس از انکارهای بسیار مجبور به اعتراف به قتل زنان و دختران بیشمار با همدستی چند نفر دیگر از جمله «محمد عبدالعال» و «حسب اله سعید» و هر دو به همراه همدستانشان در ۲۱ و۲۲ دسامبر ۱۹۲۱ اعدام شدند.
 
 
 
 

ريا و سکینه در رسانه ها


تاکنون داستان ریا و سکینه الهام بخش فیلم ها و سریال های متعدد در رسانه های عرب بوده است؛ از جمله آنها می توان به فیلم سینمایی ریا و سکینه ۱۹۵۳ میلادی، ریا و سکینه ۱۹۸۳، نمایش ریا و سکینه ۲۰۰۵ میلادی، و بازگشت ریا و سکینه در سال ۲۰۱۵ میلادی و ... اشاره کرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
21
7
از یک طرف میگین هفده قتل از سویی دیگر میگین قتل های بیشمار. والا مردم بلدن تا هفده بشمرن
پاسخ ها
مسعود سعیدی
| |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
هفده تا قتل یعنی هفده تا زندگی ، میفهمی ؟ زندگی
از بس اخبار کشتار خوانده ایم دیگر هفده جان بر باد رفته عدد بیشمار محسوب نمیشه برامون ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار