آغاز جلسه اضطراری شورای دفاعی فرانسه در کاخ الیزه
کد خبر: ۶۰۹۵۵
تاریخ انتشار: 2017 January 12    -    ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
در پی حملات و انفجارهای خونین پاریس، شورای دفاعی فرانسه دقایقی پیش(حدود ساعت ۹ صبح به وقت محلی پاریس) جلسه اضطراری خود را بنابه درخواست «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور این کشور در کاخ ریاست جمهوری الیزه آغاز کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه، «سگولن رویال» وزیر محیط‌ زیست، «کریستین توبیرا» وزیر دادگستری، «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع، «ماریسول تورن» وزیر بهداشت، «امانوئل ماکرون» وزیر اقتصاد، «میشل ساپن» وزیر دارایی و «برنار کازونوو» وزیر کشور و «ژان پییر ژویه» دبیرکل کاخ الیزه از شرکت کنندگان در جلسه شورای دفاعی امروز فرانسه هستند.

ابن در حالیست که «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه که قرار است به نیابت از رئیس‌جمهور این کشور در نشست سران گروه ۲۰ در آنتالیای ترکیه شرکت کند، در این جلسه حضور ندارد.

در جلسه امروز شورای دفاعی فرانسه علاوه بر مقامات ارشد و وزرای فرانسوی، رؤسای سرویس‌های امنیتی این کشور شامل مدیرکل امنیت خارجی، مدیرکل امنیت داخلی، مدیرکل ژاندارمری ملی، مدیرکل پلیس ملی، رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه، دبیرکل دفاع و امنیت ملی و رئیس پلیس پاریس نیز حضور دارند.

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار اخیر در پاریس دست‌کم ۱۵۳ کشته و ۲۰۰ مجروح بر جا گذاشته است.

بنابر اعلام مقامات فرانسوی، این حملات در ۶ نقطه مختلف پاریس صورت گرفته است و یکهزار و ۵۰۰ نظامی این کشور برای تأمین امنیت فرانسه به پاریس اعزام شده‌اند.

طبق اعلام شبکه ۹ استرالیا، تکفیری‌های «داعش» مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته‌اند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار