نوشيدنی فوق العاده برای روزهای سرد
کد خبر: ۶۰۹۱۹
تاریخ انتشار: 2017 January 12    -    ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
حفظ میزان آب مورد نیاز بدن بویژه در فصول سرد سال بسیار اهمیت دارد، بر همین اساس کارشناسان توصیه می کنند افراد حتماً در طول روز به میزان کافی مایعات بنوشند تا دچار کم آبی نشوند.

اما تنها نوشیدن آب، قهوه یا چای سبزنمی تواند تمامی نیاز بدن به مایعات را برطرف کند و شما برای حفظ سلامت بدن به یک رژیم پرتنوع از مایعات نیاز دارید، یکی از برترین نوشیدنی ها انواع مایعات از جمله شیر یا دوغ است اما می توانید شیر های غیر لبنی هم درست کنید و به عنوان نوشیدنی در طی روز از مصرف آنها لذت ببرید.

یکی از برترین شیرهای گیاهی شیر بادام، فندق و شیر پسته است، برای درست کردن این شیر ها به لبنیات نیاز ندارید بلکه تنها  مقدار کافی دانه های آجیل را در آب خیس کرده و پس از گذشت حدود ۸ الی ۹ ساعت آب را تخلیه کرده دانه ها را به دقت بشویید، سپس آنها را به همراه مقداری خرما که باز براساس مقدار مورد علاقه شما است و مقداری آب در مخلوط کن ریخته هم بزنید تا به یک محلول یکدست تبدیل شود.

در نهایت برای استفاده از این شیر پر خاصیت محلول را ازصافی عبور داده تا به یک محلول روان تبدیل شود، برای افزودن طعم بهتر می توانید به این شیر گیاهی دانه های هل، زعفران یا پودر نارگیل را اضافه کنید.

پس از خنک شدن در یخچال این محلول آماده استفاده است و می توانید آن را به مدت ۵ روز در یخچال نگهداری کنید، همچنین می توانید از این ماده خوش طعم به عنوان یک نوشیدنی مقوی استفاده کنید و در کنار انجام کارهای روزانه برای حفظ سلامت بدن از آن بنوشید.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار