باور نکردنی ترین عمل های پیوند اعضا
کد خبر: ۶۰۹۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 12    -    ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
...میزان آسیب و جداشدگی بافت نرم انگشت او خیلی زیاد بود. پزشکان جراح مجبور شدند مدتی انگشت او را برای تأمین جریان خون و رشد و ترمیم تدریجی پوست و عضله انگشت، به نزدیکی ناف او پیوند بزنند.
 
 
جراحی های عجیب در غیرمنتظره‌ترین عمل های پیوند  به گزارش «تابناک باتو»؛ در سال ۲۰۰۸، خانم شری والترز ۴۲ ساله، دچار یک سرطان بدخیم پوستی به نام کارسینوم سلول بازال شد. پزشکان مجبور شدند برای درمان، او را جراحی کنند و یک گوش و قسمتی از جمجمه و کانال گوش او را بردارند.

برای بهبود ظاهر او، پزشکان تصمیم گرفتند که با غضروف دنده برای او یک لاله گوش بسازند. بنابراین غضروف یکی از دنده‌هایش را برداشتند و آن را به شکل لاله گوش درآوردند و برای اینکه به اندازه کافی رشد کند و اندازه گوش او شود، غضروف را زیر پوست ساعدش کاشتند.

خانم والترز ماه‌ها، یک گوش را در ساعدش داشت و آن را به آرامی رشد می‌داد!

 

این عمل توسط پزشکان بیمارستان جانز هاپکینز انجام شد.

ملکه زیبایی سابق، جمجمه‌اش را داخل شکمش حمل می‌کرد!
 
 

 
 
ملکه زیبایی سابق، جمی هیلتون، یک تصادف شدید را تجربه کرد که نزدیک بود منجر به مرگش شود. او خوشبختانه او جان به در برد. جراحان مجبور شدند که یک چهارم از کل جمجمه او را بردارند و برای اینکه تا زمان مهیا شدن شرایط پیوند مجدد و کاهش ورم و فشار داخل مغز، جمجمه برداشته شده  استریل بماند، جمجمه را داخل شکم او کاشتند.


۴۲ روز بعد ملکه زیبایی سال ۲۰۰۹ آیداهو، مورد جراحی مجدد قرار گرفت و جمجمه‌اش دوباره یکپارچه شد.
پسر کوچکی که مدتی برای ترمیم ضایعات پوستی هنگام تولدش، گویی دارای شاخ‌های شیطانی شده بود!

کودکی به نام جورج اشمن، ضایعات پوستی زشتی روی پیشانی خود داشت و مادرش هراس داشت که در سراسر عمر همین ظاهر، باعث تمسخر دائمی او شود. بنابراین در چهار سالگی در جریان یک عمل جراحی، قسمت‌هایی از پوست طبیعی به پیشانی او پیوند زده شد.

اما به خاطر اینکه ضایعه پوستی او بزرگ بود و پوست برداشته شده، اندازه این ضایعه نبود و کوجک بود، پزشکان دو وسیله برای اتساع تدریجی پوست، در پوست او قرار دادند که همین تمهید باعث شده بود که به نظر برسد کودک دو شاخ کوچک دارد!

بعد از ۴ماه، پزشکان با حداقل جوشگاه ممکن، ضایعه پوستی او را ترمیم کردند.

 

نوجوان دچار سرطانی که پایش را ۱۸۰ درجه چرخاندند و پیوند زدند!

در سال ۲۰۰۸، تشخیص داده شد که دوگان اسمیت که آن زمان ۱۳ سالش بود، دچار سرطان استخوان شده است. ناگزیر باید زانو  و قسمتی از ساق او قطع می‌شد.

در جراحی معمول، او کل پای خود را از دست می‌داد. اما پزشکان تصمیم گرفتند که عملی به نام روتیشن پلاستی را برای او انجام بدهند.

در این عمل برای اینکه مچ پا، نقش زانوی از دست رفته را بازی کند. قسمت باقیمانده پا را ۱۸۰ درجه معکوس کردند و به ران او پیوند زدند.

 

این طوری مریض می‌تواند به آسانی یک پای مصنوعی کوتاه را بپوشد و روی آن کنترل داشته باشد:

 

این عمل در بیمارستان سرطان جیمز در اوهایو انجام شد.

به این ترتیب اسمیت همچنان قادر است که بیسبال و بسکتبال بازی کند و اسکی کند.
نجات دست یک دختر با پیوند زدن آن به پای‌اش!

بعد از اینکه یک تراکتور از روی دست مینگ لی ۹ ساله در مسیرش به مدرسه عبور کرد، دست او آنقدر آسیب دید که ترمیم اولیه ضایعه ممکن نبود.

بنابراین پزشکان جراح، برای تأمین جریان خون و عمل ترمیم تأخیری، دست او را به پایش پیوند زدند و سه ماه او در همین وضعیت باقی ماند.

این عمل در استان ژنگژوی چین انجام شد.

بعد از پیوند مجدد دست به جای اصلی، او قادر به حرکت دادن مجدد دست شد و سپس عمل‌های دیگری در دو سال بعدی، برای کم کردن جوشگاه‌ها و بهبود وضعیت حرکتی دست، انجام شد.
 
 

 
مردی که انگشتی در نزدیک نافش داشت!

یک کارگر صنایع مبلمان‌سازی به نام وانگ یونگجون ۲۰ ساله،متعاقب برخورد اره برقی به دست‌اش، دچار آسیب شدید انگشت میانی دست شد.

میزان آسیب و جداشدگی بافت نرم انگشت او خیلی زیاد بود. پزشکان جراح مجبور شدند مدتی انگشت او را برای تأمین جریان خون و رشد و ترمیم تدریجی پوست و عضله انگشت، به نزدیکی ناف او پیوند بزنند.

چند ماه بعد عمل موفقیت‌آمیز پیودند اصلی انجام شد.
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
4
13
خدایا پزشکان اونها کجا پزشکان ما کجا
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
2
4
اگه این افراددرایران ببودن تا حالا صدتا کفن پوسونده بودن
فرهاد
|
Canada
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
1
جهت اطلاع شما این عمل ها در ایران انجام می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار