رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس+عكس
کد خبر: ۶۰۸۷۶
تاریخ انتشار: 2017 January 12    -    ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

بعضی از رکورد ها نیز در رشته های مختلفی هستند که شاید برخی از آن ها را واقعا نشنیده باشید. رکوردهای عجیب در کتاب گینس تعداد کمی ندارند و بسیار متنوع اند، با ما همراه باشید تا در این بخش جدید در مجله اینترنتی برترین ها، جدید ترین و متفاوت ترین رکورد های ثبت شده در گینس را مشاهده کنید و از آن ها باخبر شوید.

مثل همیشه ما را با نظراتتان یاری کنید.

****
 
 بزرگترین نمایش قایق های اریگامی

این نمایش از 4345 قایق در فرست، آلمان به مناسبت جشن صدمین سالگرد کودکستان فرست برگزار شد. بیش از 200 نفر برای ساخت قایق ها در این نمایش کمک کردند.
 رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35)
 

 
سریعترین زمان طی مسافت 100 متر به صورت چهار دست و پا

«کنیچی ایتو» از ژاپن رکورد خود را بار دیگر به عنوان سریعترین فردی که مسافت 100 متر را روی دست ها و پاهای خود طی کرده، شکست. او این کار را به مناسبت روز رکوردهای جهانی گینس و در زمین ورزشی پارک المپیک در توکیو انجام داد. او پس 16.87 ثانیه به خط پایان رسید و رکورد قبلی خود که 17.47 ثانیه و در سال گذشته به دست آورده بود را شکست. تکنیک دویدن ایتو 9 سال طول کشیده تا توسعه یابد و براساس حرکت میمون پاتاس آفریقایی است.
 
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35) 
 

 
بیشترین معلق زدن متوالی روی دست توسط یک مرد

برای نوجوان تگزاسی «تیم وید» هر سال یک رکورد جدید است. تیم 17ساله عنوان قبلی خود برای بیشترین نیم پشتک متوالی که 39 تا در اکتبر سال 2012 بود را به 46 تا در روز جهانی رکوردهای گینس در سال 2013 رساند. وید درحال تمرین در باشگاه خانوادگیشان بزرگ شد و به گفته مادرش از روزی که به دنیا آمده ژیمناستیک کار می کند. سال اولی که تیم توانست رکورد گینس را به دست آورد، برادر کوچکترش توانست 36 نیم پشتک متوالی را اجرا کند. اکنون تیم در حال اصلاح و تقویت عنوان خود به عنوان خستگی ناپذیرترین مرد معلق زن در جهان است. او می گوید شما نمی توانید زیاد ببینید و فقط با آنچه بدنتان احساس می کند می روید، شما مجبورید نیم پشتک ها را ادامه دهید و به آرامی از یکی شروع کنید تا هرجا می شود ادامه دهید.
 
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35) 
 
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35) 
 

 
بزرگترین کلکسیون جعبه های پیتزا

اگر بگوییم برای «اسکات وینر» پیتزا یعنی زندگی، اغراق نکرده ایم. اسکات که اهل بروکلین است یک شرکت تور پیتزای حرفه ای دارد و بازدیدکنندگان را به مشهورترین پیتزافروشی های نیویورک سیتی می برد. هم چنین ادعا می کند به طور میانگین هفته ای15 اسلایس پیتزا می خورد و از سال 2009 منحصربفردترین جعبه های پیتزا را از سراسر جهان جمع کرده است. و در حال حاضر با گواهینامه رسمی که به اشتیاق او داده شده نتیجه همه کارسخت چندین ساله خود را دیده است. در روز جهانی رکوردهای گینس در سال 2013، وینر به عنوان بزرگترین کلکسیونر جعبه های پیتزا با 595 جعبه متفاوت شناخته شد. وینر می گوید: «من در حومه نیوجرسی بزرگ شدم و فکر می کردم همه جعبه های پیتزا سفید یکنواخت و کسل کننده با یک چاپ قرمز رنگی روی آن هستند. اما بدیهی است باتوجه به جعبه هایی که در سال های اخیر جمع کرده ام، این فرض درست نیست.» وینر بیشتر جعبه ها را خودش جمع کرده است اما از طرف دوستان، خانواده و مشتریان تورش هم جعبه هایی به او داده شده است. این مجموعه در آپارتمان وینر قرار دارد و از 42 کشور مختلف در طول چهار دهه هستند. بیشتر جعبه ها استفاده نشده اند، اما آن هایی که یک بار استفاده شده اند پاک شده و سپس با پلی اورتان پوشیده شده اند تا اطمینان حاصل شود که می توانند به صورت دائمی انبار شوند. او هم چنین یک کتاب منتشر شده به نام «زنده باد پیتزا! هنر جعبه پیتزا» دارد. او به طور مداوم به پیتزافروشی ها و مردم سراسر جهان که پیتزا دوست دارند سر می زند.
 
 رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35)
 
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35) 
 

 
طولانی ترین شوت بسکتبال
 
«کوری تندر لاو» از تیم بسکتبال «هارلم گلوبتراترز» در روز جهانی رکوردهای گینس در سال 2013 توانست این تیم را به بلندترین نقطه اوج خود رسید. او توانست از فاصله 33.45 متری توپ قرمز، سفید، آبی معروف را پرتاب کند و رکورد طولانی ترین شات بسکتبال را به دست آورد. از میان سه نفر از این تیم که برای این رکورد تلاش کردند، لاو تنها کسی بود که به این رکورد نزدیک شد. او رکورد قبلی که 31.9 متر بود و در فوریه سال 2011 توسط بازیکن سابق دانشگاه پپردین «الن بولر» به دست آمده بود را شکست.
 
 رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35)
 
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35) 
 

 
 «ماساهیرو تاناکا» از ژاپن دارنده سه رکورد گینس

«ماساهیرو تاناکا» از تیم عقاب های طلایی توهوکو راکوتن ژاپن یکی از ستارگان درخشان دنیای بیسبال است. این جوان 25 ساله راست دست از وقتی تیمش را در سال 2005 با وجود تازه کار بودن، وارد رقابت های دبیرستانی ملی ژاپن کرد شهرت یافت. پس از گذشت 7 سال از زندگی حرفه ای او اکنون در صدر لیست آرزوهای بزرگترین تیم های لیگ بسکتبال قرار گرفته است. علاوه بر این، تاناکا گواهینامه رسمی سه رکورد جهانی گینس را به دست آورده است:
1- بیشترین بازی های متوالی که توسط یک پیچر برده شده است (30 بازی)
2- بیشترین بازی های فصلی متوالی که توسط یک پیچر برده شده است (28 بازی)
3- بیشترین بازی های متوالی که در یک فصل منظم توسط یک پیچر برده شده است (24 بازی)

برای به دست آوردن این رکوردها، تنها بازیکنان حرفه ای در لیگ های برتر ملی واجد شرایط هستند، به این معنی که موفقیت در لیگ های جزئی، سطوح دانشگاهی و رقابت های دبیرستانی در این رکوردها محاسبه نمی شوند. اجرای شگفت انگیز تاناکا در فصل 2012 آغاز شد که در آن او رقابت را با چهار پیروزی به پایان رساند.
 
 رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35)
 
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35) 
 

 
بزرگترین گردهمایی افراد با پوشش پنگوئن

325 نفر برای ثبت رکورد جدید گینس برای بیشترین افراد با لباس پنگوئن دور هم جمع شدند. این تلاش در اسکله قناری لندن برگزار شد و توسط آسایشگاه کودکان ریچارد سازماندهی شد. آن ها با هدف کمک به افزایش آگاهی نسبت به کار حیاتی که برای مراقبت و حمایت از خانواده ای که کودکان و نوجوانانی که نیازهای مراقبت های بهداشتی محدود دارند این کار را کرده اند. برای ثبت این رکورد لازم بود همه شرکت کنندگان از سر تا پا لباس پنگوئن پوشیده باشند.

 رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35)
 

 
رکورد پرش سگ بیگل

«پورین» سگی از ژاپن که چندین رکورد دارد اکنون با عنوان چشمگیر دیگری بازگشته است. این سگ بیگل 11 ساله و صاحبش «ماکوتو کوماگای» اولین بار رکورد بیشترین پرش یک سگ و یک شخص در یک دقیقه را با یک طناب در ماه مه 2016 با 51 پرش موفق به دست آوردند. آن ها چندین ماه تمرین کردند و اکنون رکورد خود را به 58 رکورد رسانده اند. این تلاش در ایتو در شیزوکای ژاپن انجام شد. پورین اولین بار در سال 2015 به شهرت رسید، وقتی با عنوان بیشترین توپی که توسط یک سگ در یک دقیقه گرفته شده وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس در سال 2016 شد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35) 
 
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35) 
 

 
 بزرگترین طرح نمایش آب جهان

جشنواره شهر دوبی جذابیت چند رسانه ای خود را با این رکورد جدید گینس چندبرابر کرده است. نورافکنی در محدوده ای به مساحت 893 مترمربع روی پرده ای از 30 فواره آب و مه در این جشنواره خلیجی برگزار شد. منصوربن محمد پسر نایب رئیس و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دوبی شیخ محمدبن رشید آل مکتوم دکمه آغاز این نمایش شگفت انگیز را فشار دادند. این نمایش 360 درجه فوق العاده شامل موزیک، آتش بازی و رقص هم می شد. هزاران تماشاگر جمع شده بودند تا شاهد این رکوردشکنی باشند. این رویداد نشانه آغاز جشنواره خرید دوبی و شهر جشنواره دوبی بود که مهمانان بازار را هرروز نشان می دهد.
 
 رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35)
 
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35) 
 
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35) 
 
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35) 
 

 
 بلندترین ساختمان دومینو

برای ساخت این ساختمان رکوردشکن 5.27 متری، هولمز با زحمت 2688 دومینو را روی هم قرار دارد درمقایسه با رکورد قبلی که از 9000 قطعه استفاده شده بود. به عنوان یک مهندس سازه حرفه ای، هولمز روی پروژه های زیادی از جمله موزه ملی قطار، آسمانخراش لیدنهال لندن و فرودگاه بین المللی ابوظبی کار کرده است.
 
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (35)
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار