طرز تهیه‌ی املت گوشت و تخم‌مرغ
کد خبر: ۶۰۸۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 13    -    ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
املت گوشت و تخم‌مرغ غذای آسان و لذیذی است که در کشور عراق به «مخلمه» معروف است. این وعده‌ی غذایی برای شام در کنار نان تازه و سبزی خوردن، بسیار مناسب است. برای آشنایی با مراحل تهیه‌ی این غذای ساده، با ما همراه باشید.
آشنایی با مراحل تهیه‌ی املت گوشت و تخم‌مرغ
 
طرز تهیه‌ی املت گوشت و تخم‌مرغ«اختصاصی تابناک باتو» املت گوشت و تخم‌مرغ غذای آسان و لذیذی است که در کشور عراق به «مخلمه» معروف است. این وعده‌ی غذایی برای شام در کنار نان تازه و سبزی خوردن، بسیار مناسب است. برای آشنایی با مراحل تهیه‌ی این غذای ساده، با ما همراه باشید.

مواد لازم:

گوشت چرخ‌کرده: 450 گرم
پیاز متوسط خردشده: یک عدد
جعفری خردشده: نصف پیمانه
پودر کاری: به میزان دلخواه
گوجه‌فرنگی خردشده: دو عدد 
تخم مرغ: چهار عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:

روغن را در ماهی تابه ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود، سپس گوشت را به روغن اضافه می‌کنیم و حدود سه تا چهار دقیقه تفت می‌دهیم. پس از آن پیاز خردشده را اضافه کرده و تفت می‌دهیم. وقتی پیاز نرم شد، نیمی از جعفری خردشده، پودر کاری، نمک و فلفل و گوجه فرنگی را نیز به مواد قبلی اضافه می‌کنیم و خوب تفت می‌دهیم تا مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. چهار قسمت از مواد داخل ظرف را کمی گود می‌کنیم و تخم مرغ‌ها را داخل قسمت‌های گود شده می‌شکنیم و صبر می‌کنیم تا تخم‌مرغ‌ها بسته شوند. در این مرحله، نباید مواد را هم بزنیم. بقیه‌‎ی جعفری خرد شده را روی تخم‌مرغ‎ها می‌ریزیم. بعد از حدود پنج تا هفت دقیقه، غذای ما آماده است. این غذا را می‌توان با نان مصرف کرد.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: tareekaa
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
1
450 گرم گوشت ؟؟؟؟؟
میدونی پولش چقدر میشه الان ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار