اشتباهات رایج برای مراقبت از پوست در زمستان
کد خبر: ۶۰۷۱۴
تاریخ انتشار: 2017 January 10    -    ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
تنها به این دلیل که بدن شما در طول فصل زمستان با لباس های مناسب پوشیده شده است، به معنای این نیست که شما می توانید لایه برداری از پوست خود را متوقف کنید. اگر لایه برداری را متوقف کنید پوست شما از سلول های مرده پوشیده خواهد شد و نتیجه ای جز تیرگی و ترک پوست شما ندارد...
 
 
اشتباهات رایج برای مراقبت از پوست در زمستان   اختصاصی «تابناک باتو»؛ آب و هوای سرد همیشه مشکلاتی را برای پوست ایجاد می کند؛ از جمله خارش و خشکی پوست، خشکی و ترک پوست دست و پوسته پوسته شدن لب ها. با سرد شدن هوای بیرون، رطوبت هوای داخل منازل کمتر می شود که همین امر یکی از دلایل خشکی پوست شماست. البته بالا بردن گرمای خانه همراه جریان هوای زیاد، باعث تشدید این خشکی می شود.

اما در وهله اول، چطور می توانید از این مشکلات پوستی پیشگیری کنید و بهترین راه درمان برای این مشکلات پوستی رایج چیست؟

پس با تابناک باتو همراه شوید تا با این اشتباهات رایج برای مراقبت از پوست در فصل زمستان آشنا شوید و برای رفع این اشتباهات اقدام کنید.

اشتباه نخست: تغییر ندادن محصولات آرایشی و بهداشتی در سال


شما نمی توانید از یک نوع محصولات آرایشی و بهداشتی در تمام طول سال استفاده کنید. پوست شما با تغییر فصل نیازمند محصولات مختلفی است، به ویژه در فصل زمستان که هوای اطراف شما به شدت خشک می شود.
اگر از فوم پاک کننده دارای اسیدهای صورت استفاده می کنید، وقت آن رسیده است که یک پاک کننده کرم دار یا یک پاک کننده حاوی روغن مانند پاک کننده آبرسان فوق ملایم Neutrogena و یا کرم پاک کننده و جوان سازی کننده Murad را جایگزین فوم پاک کننده قبلی کنید.

در مورد نوع مرطوب کننده ای که استفاده می کنید، فکر کنید. حتی اگر پوست چربی دارید، باید از یک مرطوب کننده استفاده کنید. رطوبت به سلامت و تعادل پوست کمک می کند. زمستان یعنی اینکه پوست شما نیازمند هیدراتاسیون (آبرسانی) است. شما باید به سراغ یک مرطوب کننده کرم دار با رطوبت بیشتر بروید و یا روغن صورت را بیشتر از گدشته استفاده کنید که این کار، نیاز پوست به رطوبت بیشتر را تامین می کند. با نوشیدن آب و چای بدون کافئین، مطمئن شوید که آبرسانی و هیدراتاسیون از داخل بدن شما به خوبی انجام می شود.
 
 

اشتباه دوم: لایه برداری نامناسب از پوست


تنها به این دلیل که بدن شما در طول فصل زمستان با لباس های مناسب پوشیده شده است، به معنای این نیست که شما می توانید لایه برداری از پوست خود را متوقف کنید. اگر لایه برداری را متوقف کنید پوست شما از سلول های مرده پوشیده خواهد شد و نتیجه ای جز تیرگی و ترک پوست شما ندارد و محصولات آرایشی و بهداشتی شما مخصوصاً مرطوب کننده ها نمی توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

به محض شروع زمستان، خیلی تهاجمی و خشن لایه برداری نکنید. در عوض به دنبال یک کرم لایه بردار ملایم بروید که با ترکیب روغن با نمک و یا با دانه های مغذی مانند کرم لایه بردار شیر و نارگیل Baebody، از پوست شما لایه برداری می کند.

پوست صورت شما نیز در فصل زمستان، به همان اندازه نیازمند لایه برداری است؛ اما باز هم توجه داشته باشید که نیازی به محصولات زبر و خشن نیست. شما می توانید از محصولات لایه بردار ملایمی مانند کرم لایه بردار ملایم پوست PCA استفاده کنید و یا حتی می توانید برای این کار کرم پاک کننده مورد علاقه خود را همراه با یک اسفنج کوننیاکو روی پوست خود بمالید.

اشتباه سوم: عدم استفاده از کرم های ضد آفتاب


شما در فصل زمستان با وجود آفتاب ملایم و روزهای کوتاه، همچنان به کرم های ضد آفتاب نیاز دارید. نور آفتاب می تواند به همان اندازه که در تابستان آسیب زننده است، در زمستان هم به پوست شما آسیب برساند. به یاد داشته باشید که اگر عاشق ورزش های زمستانی همچون اسکی، اسنو بورد و اسکی روی یخ هستید، پوست شما به علت انعکاس نور خورشید روی برف می تواند بیشتر دچار آفتاب سوختگی شود؛ بنابراین، مطمئن شوید که از یک کرم ضد آفتاب مرطوب کننده با حداقل اس پی اف 30 برای لب ها و صورت خود استفاده می کنید و از استفاده کرم ضد آفتاب روی گوش ها و پشت گردن غافل نشوید.

استفاده از کرم ضد آفتاب به ویژه در هنگام حضور در ارتفاعات، اهمیت بسیاری دارد، به این دلیل که همیشه تشعشعات خورشیدی در مکان های مرتفع بیشتر است.

اشتباه چهارم: فراموش کردن لب هاو دست ها


با توجه به اینکه ما در فصل زمستان تمام نقاط بدن را به غیر از لب ها و دست ها می پوشانیم، این دو عضو از بدن معمولاً در این فصل دچار آسیب می شوند. به همین دلیل مرطوب سازی و حفاظت از این دو نقطه در فصل زمستان اهمیت بیشتری دارد. همیشه یک کرم دست و صورت همراه خود داشته باشید تا هر زمانی که قصد بیرون رفتن کردید، بتوانید از این کرم ها استفاده کنید. با استفاده مستمر از این کرم ها می توانید از بروز ترک و خشکی روی لب ها و دست های خود جلوگیری کنید.

هر زمانی که یک محصول آرایشی و بهداشتی مناسب برای خود پیدا کردید، تعدادی از آن محصول را خریداری کنید تا همیشه یکی در خانه، یکی در کیف و یکی دیگر از آن محصول آرایشی و بهداشتی را در محل کار خود داشته باشید. برای دست های خود می توانید کرم دست و صورت O'Keeffe و یا کرم دست صورت آبرسان و ضد آفتاب با اس پی اف 30 محصول شرکت Eucerin Daily و برای لب های خود می توانید از کرم لب Laneige و یا کرم ملایم Yes to Coconut Naturally Smooth استفاده کنید.

اشتباه پنجم: عدم مرطوب سازی در وقت مناسب


زمانی کرم مرطوب کننده شما موثرتر واقع خواهد شد که در زمان مناسب استفاده شود. زمان مناسب برای استفاده از کرم های مرطوب کننده پس از استحمام است که در این زمان، پوست شما هنوز کمی رطوبت دارد. با این روش، مرطوب کننده شما قبل از اینکه تبخیر شود، جذب پوست شما خواهد شد. اطمینان از نرم بودن پوست در طول زمستان، نکته بسیار مهمی است که باید همیشه رعایت شود. از استحمام طولانی مدت زیر دوش آب گرم اجتناب کنید. آب گرم باعث رطوبت بیش از حد نیاز پوست می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار