سن مناسب برای شروع آموزش زبان به كودكان
کد خبر: ۶۰۵۹۰
تاریخ انتشار: 2017 January 09    -    ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
سن مناسب برای یادگیری یک زبان دیگر سوای از زبان مادری چه موقع است و اصلا آموزش‌های زبان‌آموزی قبل از سنین مدرسه یادگیری کودک را تحت تاثیر خودش قرار نمی‌دهد؟
 سن مناسب برای شروع آموزش زبان
 
سن مناسب برای شروع آموزش زبان  پدر و مادرهای امروز خیلی بیشتر از گذشته به فکر تربیت و آینده فرزندشان هستند. می‌گوییم بیشتر از گذشته نه به این معنا که در گذشته تربیت و آینده بچه‌ها مهم نبود؛ بلکه برنامه‌ریزی دقیق و خاصی در این مورد کمتر وجود داشت.
 
اما امروزه بسیاری از والدین از لحظه تولد کودک‌شان برای او شروع به برنامه‌ریزی می‌کنند و انواع آموزش‌ها را برای او تدارک می‌بینند. از انواع کلاس‌های آموزشی ورزش، موسیقی گرفته تا.... آموزش زبان دوم یا حتی سوم.

الان دیگر دیدن بچه 6ساله‌ای که انگلیسی می‌فهمد و دست و پا شکسته فرانسوی صحبت می‌کند چندان عجیب نیست! آموزش زبان‌های دیگر از مورد علاقه‌ترین آموزش‌ها در نزد والدین است و اصرار دارند کودک‌شان از سنین پایین حتی قبل از مدرسه بتوانند به زبان‌های دیگری جز فارسی مسلط شوند.
 
اما آیا به راستی این آموزش‌ها برای کودک مفید است یا برعکس برای سن او زیاد و خارج از تحمل است؟ سن مناسب برای یادگیری یک زبان دیگر سوای از زبان مادری چه موقع است و اصلا آموزش‌های زبان‌آموزی قبل از سنین مدرسه یادگیری کودک را تحت تاثیر خودش قرار نمی‌دهد؟
 
سوال‌های‌مان را با دکتر اسلامی، روانشناس عمومی در میان گذاشتیم.


خانم دکتر اسلامی درباره آموزش زبان در سنین پایین گفت: بسیار خوب است که ما از سن پایین شروع به آموزش زبان کنیم ولی به نظر می‌رسد امروزه آموزش زبان بیشتر از اینکه خواسته کودک و مناسب سن او باشد وسیله‌ای برای چشم و هم‌چشمی، رفع کمبودهای کودکی والدین یا برنامه‌ریزی‌های عجیب و غریب برای فرزند باشد.
 
والدین باید ابتدا تکلیف را با خودشان مشخص کنند و ببینند که هدف از زبان آموزی فرزندشان چیست و بعد برای کودک‌شان یک برنامه‌ریزی معقول داشته باشند. آن‌ها می‌توانند از مشورت متخصصان استفاده کنند و آموزش کودک‌شان را بر اساس نظر یک مشاور جلو ببرند.

آموزش زبان به بچه ها 
 
آموزش زبان به بچه ها

بهترین زمان برای شروع آموش زبان از 8-9سالگی  است که کودک زبان فارسی را آموخته باشد

این روانشناس درباره سن مناسب برای شروع آموزش زبان تاکید کرد: از 3 سالگی کودک قابلیت یادگیری سه زبان را به صورت همزمان دارد اما نه تحت هر شرایطی. با روش‌های موجود آموزشی، در حال حاضر کودک بیشتر آسیب می‌بیند. مگر اینکه آموزش را در حد مکالمه ساده و به دور از قواعد نگه داریم چرا که کودک با روش‌های امروزی تا به مرحله قواعد می‌رسد وارد مدرسه شده و با پدیده زبان‌آموزی مواجه می‌شود و این مساله می‌تواند تداخل در یادگیری ایجاد کند.

حال با چنین شرایطی به نظر می‌رسد بهترین زمان از 8-9سالگی باشد که کودک زبان فارسی را آموخته باشد سپس وارد دنیای جدید زبان‌های خارجی شود.

دکتر اسلامی، روانشناس عمومی، درباره والدینی که علاقه دارند کودک‌شان از سنین پایین بتواند به زبان دیگری صحبت کند گفت: والدینی که خیلی علاقه به این امر دارند می‌توانند در منزل با کودک خود به صورت آموزش اولیه شروع به تمرین کنند و مکالمه‌های ساده را انجام دهند که بهتر است این آموزش در قالب بازی صورت بگیرد تا علاوه بر اینکه باعث لذت بردن کودک می‌شود و آن را از یک کار سخت به کاری مورد علاقه او تبدیل می‌کند، در رابطه کودک و والد نیز تاثیرگذار باشد و باعث بهبود رابطه آن‌ها شود.
 
بنابراین هم والدین با کودک‌شان وقت می‌گذرانند و به آن‌ها توجه کافی را دارند و هم از طرف دیگر، با این شیوه آموزش نوعی سرگرمی برای کودک نیز فراهم می‌شود.
 
ني ني سايت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار