خانه های معروف مد و لباس در ایتالیا
کد خبر: ۶۰۵۴۲
تاریخ انتشار: 2017 January 11    -    ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
خانه های مد ایتالیایی از زیبایی و سحرانگیزی خاصی برخوردار هستند. از قرن دهم و یازدهم میلادی ایتالیا در دنیای مد به نقطه ای تاثیر گذار تبدیل شد. اغلب خانه های مد در ایتالیا به شکل خانوادگی اداره میشود و عمری بالغ بر نیم قرن دارند.
خانه های معروف مد و لباس در ایتالیا

خانه های معروف مد و لباس در ایتالیا«اختصاصی تابناک باتو» خانه های مد ایتالیایی از زیبایی و سحرانگیزی خاصی برخوردار هستند. از قرن دهم و یازدهم میلادی ایتالیا در دنیای مد به نقطه ای تاثیر گذار تبدیل شد. اغلب خانه های مد در ایتالیا به شکل خانوادگی اداره میشود و عمری بالغ بر نیم قرن دارند. تعدادی از طراحان لباس ایتالیایی تاثیرات قابل توجهی در جهان مد داشته اند، به طوریکه از اولین های عرصه مد به حساب می آیند.
 
 خانه های معروف مد و لباس در ایتالیا

۱) والنتیو
خانه مد والنتیو در سال ۱۹۶۰ میلادی در رم توسط والنتیو گاراوانی تاسیس شد.  شرکت والنتیو در قلب رم واقع شده است و از نشانه های معروف شهر به شمار می رود. طراحی های والنتیو در یک جهش کهکشانی از تولید لباس های الهام گرفته شده از طبیعت و از جنس پشم و مخمل تا شنل های اسطوره ای دوخته شده از ماهوت  در دنیای مد همه را شگفت زده کرد. الیزابت تیلور ستاره شهیر فیلم های هالیوودی بیشتر لباس های خود را از خانه والنتیو خریداری می کرد. والنتیو به طراحی لباس، کفش، کیف، عینک و ساعت و جواهرات می پردازد.
 خانه های معروف مد و لباس در ایتالیا

۲) ورساچه
خانه مد ورساچه توسط جیانی ورساچه در سال ۱۹۷۸ میلادی تاسیس شد. ورساچه مشهورترین برند لباس دنیا است. نماد آن برگرفته از الهه عشق یونان باستان « مدوسا » است. مدوسا در اساطیر یونان باستان دوشیزه ای زیبا با گیسوانی دلفریب بوده که زیبایی اش او را تا حد جنون مغرور کرده بود. جیانی این نماد را انتخاب کرد تا با انتشار آن عشق و سعادت را با پوشیدن لباس های خوشرنگ و زیبا در میان مردم گسترش دهد. به آن برند ( راک اند رول ) هم گفته میشود، زیرا بسیاری از خوانندگان راک از جمله مایکل جکسون و بروس اسپرینگستین از این برند لباس می پوشیدند.
 خانه های معروف مد و لباس در ایتالیا

۳) پرادا
پرادا توسط مایو پرادا در سال ۱۹۱۳ میلادی تاسیس شد. او به حضور زنان در عرصه تولید پوشاک علاقه ای نداشت و به همین دلیل زنان خانواده اش را از کار در شرکت منع کرد. اما پسر ماریو به ادامه راه پدرش علاقه ای نداشت، از این روی دخترش لوئيزا پرادا تمام کارهای شرکت را بر عهده گرفت. پرادا امروز به تولید کیف های زنانه و اکسسوار و عطر و ادکلن های متمایز می پردازد.
 خانه های معروف مد و لباس در ایتالیا

۴) کاوالی
روبرتو کاوالی طراح افسانه ای خانه مد کاوالی را بنیان نهاد. طراحی های متوالی خاص و غیر قابل تقلید هستند. امروزه شرکت کاوالی توسط فرزندان روبرتو اداره میشود و  غالبا به تولید لباس، ادکلن و عینک و کیف می پردازد.
 خانه های معروف مد و لباس در ایتالیا

۵) دولچه اند گابانا
خانه مد دولچه اندگابانا در سال ۱۹۸۵ میلادی توسط دو طراح لباس به نام های دومینکو دولچه و اسفانو گابانا تاسیس شد. آنها دوست داشتند جا پای جرج آرمانی طراح مشهور ایتالیایی بگذارند. طراحی های آنها دنیای مد را شگفت زده کرد. شرکت دولچه و گابانا دارای دو برند مجزا است که هر یک خط و سیاست های خود را دنبال می کنند.
 خانه های معروف مد و لباس در ایتالیا

۶) گوچی
گوچیو گوچی در سال ۱۹۲۱  خانه مد گوچی را تاسیس کرد. امروزه گوچی یکی از ثروتمند ترین خانه های مد جهان است که تا پایان سال ۲۰۰۸ میلادی در آمدی معادل ۴.۲ بیلیون یورو داشت. گوچی با طراحی عینک ها و ادکلن ها منحصر به فرد از دیگر خانه های مد متمایز می شود. طراحی های دقیق و زیبا با استفاده از مواد با کیفیت عالی در دوخت لباس ها این برند را شهرت بخشیده است.
 خانه های معروف مد و لباس در ایتالیا

۷) دیزل
رینزو روسو خانه مد دیزل را در سال ۱۹۹۰ میلادی بنیان نهاد. او وقتی پانزده ساله بود با چرخ خیاطی مادرش لباس های جین می دوخت. دیزل امروز برندهای فرعی از جمله بلک گلد( مشکی ، طلایی ) ، دیزل کیدز و .‌‌..دارد.
 خانه های معروف مد و لباس در ایتالیا

۸) ارمانی
خانه مد ارمانی در سال ۱۹۷۵ میلادی توسط طراح معروف ایتالیایی  جرج ارمانی تاسیس شد. امروزه آرمانی جواهرات، کیف ها ، عینک، ساعت و لباس مراسم های مختلف را طراحی و تولید می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار