خوراکی های موثر برای درمان افتادگی پوست
کد خبر: ۶۰۴۹۱
تاریخ انتشار: 2017 January 08    -    ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کلاژن ها در لایه درم پوست ساخته می شوند و نقش مهمی برای جلوگیری از پیری و افتادگی پوست دارند. با افزایش یافتن سن تولید کلاژن در پوست کاهش پیدا می کند. به همین دلیل است که بالا رفتن سن سبب ایجاد مشکلات پوستی در فرد می شود. در این شرایط خوردن خوراکی هایی که بتوانند سبب افزایش تولید کلاژن شوند موضوعی مهم است.
خوراکی های موثر برای درمان افتادگی پوست
 
خوراکی های موثر برای درمان افتادگی پوستکلاژن ها در لایه درم پوست ساخته می شوند و نقش مهمی برای جلوگیری از پیری و افتادگی پوست دارند. با افزایش یافتن سن تولید کلاژن در پوست کاهش پیدا می کند. به همین دلیل است که بالا رفتن سن سبب ایجاد مشکلات پوستی در فرد می شود. در این شرایط خوردن خوراکی هایی که بتوانند سبب افزایش تولید کلاژن شوند موضوعی مهم است.

برای جلوگیری از کاهش تولید این ماده حیاتی بدن می توان از کرم های ضد چین و چروک استفاده کرد که باعث افزایش تولید کلاژن می شود. در کنار داروهای شیمیایی می توان از خوراکی های طبیعی نیز استفاده کرد و با قرار دادن آنها در رژیم غذایی باعث سلامت بدن و پوست صورت شد.

از جمله خوراکی های بسیار مفید برای صورت دانه های سویا است که مانع از شکستن آنزیم هایی در پوست می شود که عامل چین و چروک پوستی هستند. کارشناسان توصیه می کنند افراد خوراکی هایی مانند شیر سویا یا دانه سویا را حتماً در رژیم غذایی خود قرار دهند.

خوردن سبزی های با برگ سبز مانند اسفناج، کلم و کلم‌پیچ نیز می تواند باعث زیبایی و جوانی پوست صورت شود. لازم به ذکر است در این سبزیجات نوعی آنتی اکسیدان به نام لوتئین وجود دارد که باعث آبرسانی به پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن و مبارزه با چین و چروک می شود.

لوبیا هم یکی دیگر از خوراکی های بسیار مفید برای داشتن پوستی زیبا است. در لوبیا یک ماده ضد پیری به نام اسید هیالورونیک وجود دارد و تنها مصرف ۲ قاشق از انواع لوبیا به صورت پخته برای زیبایی پوست توصیه می شود.

میوه و سایر سبزیجات دارای رنگدانه های قرمز برای سلامت پوست بسیار مفید هستند؛ فلفل قرمز، چغندر، گوجه فرنگی تازه، سیب زمینی شیرین و هویج همگی دارای انواع مواد مفید برای بدن هستند و حتی برخی از آنها در ساخت کرم های ضد آفتاب استفاده می شود و اثربخش بودن آنها برای جوانسازی پوست توسط کارشناسان اثبات شده است.

دانه کتان هم یک منبع عمده و غنی از اسیدهای امگا سه است و می تواند باعث تحریک سلول های پوستی و ساخت کلاژن و جوانسازی پوست شود. علاوه بر این، مصرف ماهی های چرب و نیز دانه های آجیل مانند گردو، بادام و فندوق هم می تواند برای سلامت این عضو مهم از بدن مفید باشد.

آلو و مرکبات هم به دلیل وجود ویتامین ها و مواد مغذی فراوان برای جوانسازی پوست بسیار مفید هستند و خوردن روزانه ۵ الی ۶ عدد آلو ، زغال اخته،پرتقال، لیمو ترش و نارنگی به افراد توصیه می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار