ماجراهای شگفت انگیز از تماس تلفنی با مردگان
کد خبر: ۶۰۱۸۵
تاریخ انتشار: 2017 January 05    -    ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
آیا ارواح می توانند مثل موجودات زنده شماره بگیرند و پای تلفن احوالپرسی کنند؟ پاسخ بسیاری از ما در این موارد لبخندی است که روی لب مان نقش می بندد اما در دنیا کسانی وجود دارند که ادعا کرده اند نزدیکان شان که به تازگی فوت شده اند با آنها تلفنی گفتگو کرده اند و درباره آینده به آنها هشدار داده اند. کسان دیگری هم هستند که ادعا می کنند به واسطه این اصوات ناشناخته که از دنیای دیگری می رسد، ثروتمند شده اند. آیا چنین ادعاهایی حقیقت دارد یا صرفا یک توهم و خیال پردازی معمولی است؟

چه کسی تلفن می زند؟

ادعای بیشتر کسانی که می گویند صداهای ناشناخته ای را به گوش شنیده اند آن قدر عجیب به نظر می رسد که عده زیادی از افراد مختلف را به خودش مشغول کرده است. این ادعاها وقتی شگفت انگیزتر می شود که بیشتر آنها می گویند تماس دریافتی شان از یک شماره تلفن عجیب بوده است؛ شماره صفر (شماره تلفنی که تمام عددهای آن صفر است). به همین دلیل هم هست که «شماره صفر» بین کسانی که چنین ادعایی را مطرح می کنند، به عنوان «شماره تلفن ارواح» معروف شده است. این گروه از آدم ها مدعی هستند که قابلیت «شماره صفر» فقط به برقراری تماس تلفنی محدود نمی شود بلکه گاهی ارواح با این شماره پیامک یا پیام صوتی هم می فرستند!

عکسی از شماره ها

«شماره صفر ارواح» زمانی بیشتر جدی گرفته شد که تعدادی از مدعیان آن، تصاویری را منتشر کردند که ادعا می کردند از تماس ارواح گرفته شده است. تماسی از شماره سه صفر. «میشل»، یکی از کاربرانی که چنین عکس هایی را منتشر کرده، در این باره گفته است: «یک روز پس از برگزاری مراسم خاکسپاری دخترخاله ام از شماره تلفن 000 با من تماس گرفته شد. خیلی ترسیده بودم.
 
 ماجراهای شگفت انگیز از تماس تلفنی با مردگان!
 
به همین دلیل از دخترخاله دیگرم که آن زمان کنارم بود خواستم تا به جای من جواب بدهد. او گوشی را برداشت اما صدای خاصی از آن طرف خط نمی آمد. فقط کمی خش خش به گوش می رسید و بعد هم یک نفر دو بار پشت سر هم سلام کرد. زمانی که در اینترنت درباره شماره «000» جستجو کردم، متوجه شدم که این شماره مربوط به ارواح است!»

البته مدت هاست نرم افزارهای زیادی تولید شده اند که کارشان تغییر صداست. این نرم افزارهای مزاحم و ماجراجویانه ادعا می کنند که کارشان تبدیل صداهای معمولی انسان به «صدای ارواح» است. با این وجود، گروهی هم هستند که ادعا می کنند صدای آشنایان و نزدیکان شان که به تازگی فوت کرده بودند را شنیده اند. آنها می گویند صدایی که از پشت تلفن شنیده اند، شبیه صداهای کامپیوتری نبوده است.

ویژگی مشترک تلفن های ارواح

در بیشتر تماس های تلفنی که ادعا می شود توسط ارواح برقرار شده، صدای طرف مقابل ناواضح است، یعنی کلمات و جملات مفهوم نیست و بعد از آن که فردی که با او تماس گرفته شده چند سوال مطرح می کند، تماس خیلی زود قطع می شود. این تماس های تلفنی با پیام های ضبط شده روی منشی تلفنی در زمان مشخصی انجام نشده و هیچ روال مشخصی هم ندارند. بنا بر ادعای شاهدان، صدایی که از ارواح به گوش می رسد شبیه صدای متوفی در آخرین روزهای حیاتش بوده است. نکته عجیبی که درباره بعضی از این تماس ها گفته شده این است که به نظر می رسد یک فرد دیگر - شبیه به اپراتورها – تماس را انتقال داده است.

اولین تماس های تلفنی از سرزمین ارواح

اولین باری که یک نفر ادعا کرد صدایی از سرزمین ارواح شنیده است به سال 1969 میلادی بر می گردد. در این سال یک موسیقیدان که به نواختن موسیقی راک علاقه فراوانی داشت ادعا کرد که مادربزرگش به او تلفن کرده است. البته هیچ کس در آ« زمان، حرف «کارل اوفوف» را زیاد جدی نگرفت، به خصوص وقتی مشخص شد که مادربزرگ او فقط دو روز قبل فوت کرده است. چند سال دیگر زمان نیاز بود تا فرد دیگری پیدا شده و ادعا کند که تماسی بی پاسخ از دنیای ارواح داشته است. در سال 1977 میلادی یک دختر جوان اهل شهر «چشایر» انگلیس ادعا کرد که چند روز بعد از مرگ دخترخاله اش «شرلی»، یک تماس تلفنی از او داشته است. این ادعا هم خیلی جدی گرفته نشد چون فقط چند روز از مرگ دخترخاله گذشته بود، ضمن آن که صدای آن طرف خط چندان واضح نبود که کسی بتواند به آن استناد کند.

مشاوره پولساز آقای مرده!

بعضی از کسانی که ادعا می کنند ارواح با آنها تماس گرفته اند ،مدعی هستند که این تماس ها سرانجام خوبی را برای آنها رقم زده اند چرا که تماس گیرنده توصیه مالی به آنها کرده که باعث ثروتمند شدن آنها شده است.

یکی از این ماجراهای خاص به تماس تلفنی یک روح سرگشته با یک سرمایه گذار آمریکایی مربوط می شود. این سرمایه گذار ادعا کرده است که یک فرد ناشناس توانسته شماره تلفن شخصی او را که معمولا افراد بسیار اندکی به آن دسترسی داشته اند پیدا کرده و با او تماس بگیرد.

او می گوید فردی ناشناس با صدایی عجیب و غریب در یک گفتگوی بسیار کوتاه به او گفته است که بهتر است روی خرید یک زمین خاص سرمایه گذاری کند. من هم این کار را انجام دادم و به سود غیرقابل باوری رسیدم.

از آنجا که در آن زمان دستگاه های تلفن مجهز به سیستم نشان دهنده شماره تماس گیرنده نبودند، مرد سرمایه گذار تلاش زیادی کرد تا تماس گیرنده را شناسایی کند: «بعد از تلاش بسیار توانستم شماره تماس گیرنده را پیدا کنم. شماره متعلق به مردی بود که مدتی قبل فوت کرده بود. وقتی با همسر این مرد گفتگو کردم با خودم گفتم که احتمالا اشتباهی صورت گرفته است اما ماجرا به همین جا ختم نشد.

بعد از مدتی دو تماس دیگر هم از همان صدا داشتم و وقتی بررسی کردم متوجه شدم که شماره تلفنی که از آن تماس برقرار شده بود، شماره تلفن همسر مرد مرده است. در آن زمان شماره تلفن شخصی این مرد باطل شده و غیرقابل استفاده بود.»

قرار ملاقات با ارواح

تماس های تلفنی از دیار باقی به اندازه کافی عجیب است اما یک مرد انگلیسی چند سال پیش با ادعای عجیبش ، گره دیگری به این مجموعه عجیب اضافه کرد. او در سال 2008 میلادی ادعا کرد که توانسته با استفاده از تلفن همراه با روح همسرش ارتباط برقرار کند. کسی که رسانه های مختلف در آن زمان با نام مستعار «فرانک» ادعای عجیبش را پوشش داده بودند. این ادعاهای عجیب در حالی مطرح می شد که آقای فرانک فرزندش را مدتی قبل بر اثر ابتلا به تومور مغزی از دست داده بود و همسرش نیز سه ماه قبل از طرح این ادعا بر اثر سکته قلبی درگذشته بود.

اما ماجرا دقیقا چه بود؟

فرانک می گفت، بدون این که موبایلش زنگ بخورد، روی آن یک یا چند «تماس بی پاسخ» نقش می بست. بخش عجیب ماجرا آنجا بود که این تماس ها از خانه ای گرفته می شد که قبلا خانواده در آن زندگی می کردند اما مدت ها بعد از مرگ آن دو نفر، خالی و متروکه باقی مانده بود.

او بلافاصله بعد از این که چنین تماسی را دریافت می کرد به خانه قبلی شان سر می زد و این طور که خودش ادعا کرده بود: «بوی عطر زنانه همسرش را در فضای خانه حس می کرده است.» او در دفاع از این که زنش ممکن است با او تماس گرفته باشد، می گوید: «همسرم همیشه موبایلش را همراه خود می برد. در زمان خاکسپاری هم موبایلش را با او دفن کردیم.» این مرد ادعا می کرد که به جز- تماس تلفنی، گاهی از همسرش پیامک هم دریافت می کند.

هشدار مادرانه ای که کتاب شد!

ماجراهای مربوط به تماس ارواح با زمینی ها آنقدر عجیب به نظر می رسد که گروهی از ترس این که انگ «خیالاتی و متوهم بودن» به آنها زده نشود، خبر این تماس ها را تا مدت ها مخفی نگه داشته بودند.

این خبرها چندین سال بعد از وقوع آن، پس از مرگ سوژه یا به واسطه پخش شدن مدارکی مربوط به آن اتفاق خاص پخش می شود. یکی از این اتفاقات برای یکی از نویسندگان مشهور افتاده و سال ها بعد جزییات واقعه درباره آن پخش شده است. داستان مربوط به ادعای نویسنده ای به نام «دین کونتز» بود که مدعی بود در تاریخ بیستم سپتامبر 1988 یک روح با او تماس گرفته است.

این ادعای عجیب سال ها بعد و زمانی در سایت های مختلف پخش شد که اسناد مربوط به یک بیمارستان روانی در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود. این طور که در سال 2013 میلادی یعنی حدود 25 سال بعد از آن اتفاق عجیب فاش شد، در این روز عجیب، زنگ تلفن دفتر آقای کونتز به صدا در آمده و از آن سوی خط صدای زنی به گوش می رسید که فقط سه کلمه را تکرار می کرد: «لطفا مراقب باش!»

این ماجرا سه بار دیگر هم تکرار شد اما شماره تماس گیرنده ناشناخته ماند. تنها سرنخ موجود، لحن صدای تماس گیرنده بود که «دین کونتز» مدعی بود لحنی شبیه صدای مادرش که دو سال قبل فوت کرده بود، داشته است.

آقای کونتز مدت کوتاهی بعد از دریافت این تماس تلفنی ناشناخته، از سوی یک بیمار روانی هدف حمله قرار گرفت. حمله مرد روانی در حالی صورت گرفت که وی دز مدت ها قبل تحت درمان قرار گرفته بود و تصور می شد که وی هیچ خطری برای افراد جامعه ندارد اما به هر حال او به آقای کونتز حمله ور شد.

آقای نویسنده می گوید به خاطر هشداری که از تماس تلفنی به او رسیده بود، بسیار مراقب خودش بوده و حواسش دائما جمع بوده و به همین دلیل درست در لحظه ای که بیمار روانی می خواست با چاقو به او حمله کند، از خودش محافظت کرد.

«دین کونتز» بعدتر این داستان عجیب را در قالب یک رمان روایت کرد. بسیاری از خوانندگانش فک رمی کردند که این نوشته ها داستانی صرفا بر آمده از خیال نویسنده باشد اما او ادعا کرد که همه ماجرا واقعیت دارد. 
 
سرنخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار