از مادر ایرانی یک زن بی عفت می سازیم!
کد خبر: ۵۹۹۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 January 02    -    ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
 

مراکز پژوهشی و اتاق های فکر نظام استکبار به این نتیجه رسیده اند که انقلاب مردمی ایران با دیگر کشورها متفاوت بوده و ایمان مذهبی و الگو گیری از نهضت سیدالشهدا (علیه السلام) روحیه ای مقاوم به آنها بخشیده است، به همین دلیل نوک پیکان حمله نرم خود را به سمت اعتقاد، فرهنگ و ارزش های حاکم بر جامعه برده اند.
 
سلاح دشمنان در این جنگ نرم، سلاح رسانه است. یکی از مهم ترین و فراگیرترین این رسانه ها، شبکه های ماهواره ای است. شناخت صحیح این ابزار و نحوه مواجهه با آن اولین گامی است که می تواند جلوی صدمات جبران ناپذیر به جبهه خودی را بگیرد.
 
کشور آمریکا که مالکیت 90 درصد شبکه های ماهواره ای را در اختیار دارد و همین طور به لحاظ جمعیتی حدود 4 برابر ایران جمعیت دارد، تنها 8 شبکه ماهواره ای را به رایگان در اختیار مردم قرار داده و بقیه شبکه های ماهواره ای را به صورت تلویزیون کابلی و در قبال دریافت هزینه در اختیار آنها قرار داده است.
 
مهم ترین هدف شبکه های ماهواره ای، هدف قرار دادن خانواده ها است. این شبکه ها برای تمام اعضای خانواده، برنامه تولید و پخش می کند.
 
پدر خانواده به عنوان اصلی ترین رکن خانواده همواره مورد هدف شبکه های ماهواره ای بوده و آنها به دنبال این هستند که پدر خانواده را دچار بی غیرتی و مسائل غیر اخلاقی کنند. مادر خانواده نیز از این جنگ نرم رسانه ای در امان نبوده و شبکه های ماهواره ای سعی دارند با پخش سریال ها و فیلم های مخرب، مادر خانواده را نیز دچار بی حیایی و بی عفتی کنند.
 
بر خلاف خانواده های ایرانی که در آن مادران سمبل حیا و عفت هستند، مادرانی که در سریال‌های ماهواره ترویج می‌شوند، افرادی هستند که دنبال عیش و نوش و بی عفتی بوده و کوچکترین توجهی به تربیت سالم فرزندان خود ندارند. مادر شبکه های ماهواره ای تنها و تنها به چند چیز فکر می کند: اینکه چطور لباس بپوشد، چطور آرایش کند، در جمع مردان غریبه چطور خود را عرضه کنند و بر خلاف مادران ایرانی که فرزندان سالم تربیت می کنند مادران سریال های ماهواره فرزندان خود را به برقراری رابطه نامشروع با جنس مخالف تشویق هم می کنند.
 
یکی از این شبکه های ماهواره ای که به عنوان بازوی رسانه ای نظام استکبار با هدف فروپاشی فرهنگی جامعه ایران در حال فعالیت است، شبکه جم نام دارد که تحت مدیریت شخصی به اسم سعید کریمیان در ترکیه اداره می شود.
 
در سریال های این شبکه خیانت جایگزین رابطه خوب، اخلاقی و سالم در خانواده ها شده است، پدر و مادرها دائماً در حال خیانت به یکدیگر بوده و بیشتر سریال های شبکه جم بر پایه خیانت همسران به یکدیگر تولید و پخش می‌شوند.
 
جالب است که بدانید خیلی از سریال هایی که از شبکه جم پخش می‌شوند، حتی اجازه پخش در کشور تولید کننده و مبدأ را نیز ندارند. این سریال‌ها با این محتوا بی‌شک برای ایجاد اختلالات فرهنگی و عقیدتی در خانواده های ایرانی تولید و پخش می‌شوند.
 
شبکه ماهواره ای جم برای اینکه روی کانون خانواده های ایرانی هر بهتر و بیشتر اثر بگذارد، زنان را به عنوان مدیران فرهنگی خانواده های ایرانی مورد هدف قرار داده و به همین دلیل است که در بیشتر سریال های این شبکه، خانم ها شخصیت اول و محور اصلی داستان را به خود اختصاص می دهند.
 
علاقه این شبکه ضدفرهنگی به کار کردن روی سوژه زنان به اندازه ای است که در بیش از نیمی از نامگذاری سریال های این شبکه، از نام خانم استفاده کرده است.
 
شب نشینی های نامتعارف، استفاده از مشروبات الکلی، همجنس گرایی و نوع مراوده میان مرد و زن، همه این ها نوعی از سبک زندگی غربی هستند که در پس فیلم ها و سریال های شبکه جم که در ظاهر قرار است مخاطب خود را برای ساعاتی سرگرم کند، وجود دارد.
 
محور عمده در سریال‌های ترکی پخش شده از شبکه جم، تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی است، در حالی که خیلی از سریال های ترکی، درباره زندگی خانواده های متوسط و زیر متوسط جامعه ساخته می شود. ولی تیمی که در شبکه جم برای مردم ایران سریال انتخاب می کنند، تعمداً سریال هایی را انتخاب می کنند که زندگی های تجمل گرایانه و مصرف گرایانه را به تصویر می کشند.
 
محور بعدی خیانت است، خیانت های درون و برون خانوادگی با هدف ایجاد اختلال در رابطه های سالم خانواده های ایرانی و ترسیم الگویی برای رابطه نامتعارف که هیچ سنخیتی با خانواده های ایرانی ندارد. روابط مثلثی و مربعی میان بازیگران که سوژه اصلی سریال های شبکه جم است، اولا زمینه پخش طولانی مدت این سریال ها را تا بعضاً 170 قسمت نیز فراهم می کند و مخاطب را تشویق می کند تا انتها این سریال ها را تماشا کند.
 
تکیه بر فرزندان نامشروع، ارتباطات نامناسب درون خانوادگی و روابط نامناسبی که درون این سریال ها به تصویر کشیده می شود که هیچ تناسبی با سبک زندگی در خانواده های ایرانی ندارد، تنها با این هدف انجام می شود که خانواده ایرانی از ارزش‌هایی که دارد فاصله بگیرد. بنابراین نباید تصور شود که این برنامه ها صرفا جهت سرگرمی مخاطب تهیه و پخش می شوند.
 
یکی از پر بیننده ترین سریال های شبکه جم، سریال «حریم سلطان» بود. این سریال داستان یک پادشاه عثمانی به نام «سلطان سلیمان» است که از سال 1520 تا سال 1566، به مدت 46 سال پادشاه عثمانی بود. سلطان سلیمان در طول پادشاهی خود این قدر گرفتار جنگ و کشور گشایی بود که مجموعاً بیشتر از یک سال و نیم در کاخ خود در استانبول حضور نداشت.
 
خیلی از مخاطبین سریال حریم سلطان را با این نگاه گزینش کردند که تصور می کردند سریال حریم سلطان یک سریال تاریخی است، در صورتی که سریال حریم سلطان که در بیشتر کشورها با عنوان «سده با شکوه» فروخته شد، یک سریال سیاسی و اقتصادی بود. از این بُعد سیاسی که در اوج زمانی که در ترکیه شورش های داخلی اتفاق افتاده بود، دولت ترکیه توانست با تولید و ساخت سریال حریم سلطان در مقیاس وسیع، خودش را به تمدن عثمانی وصله بزند تا از این راه برای خودش وجهه کسب بکند. برای این منظور دروغ های تاریخی زیادی نیز در این سریال گفته شد که این سریال را از یک سریال تاریخی به یک سریال سیاسی تبدیل کرد.
 
همچنین اعتراف دولت ترکیه حاکی از این حقیقت است که سفر ایرانی ها بعد از پخش این سریال به ترکیه 10 درصد رشد پیدا کرد. شاید به همین دلیل بود که سریال حریم سلطان را با 90 درصد تخفیف به شبکه جم فروختند.
 
در این سریال برای شکستن قبح بی حجابی و ترویج لباس های نامناسب، چهره های نامتعارف، لباس های نامناسب و ظاهر زننده از بازیگران نشان داده شده در حالی که آخرین تصاویر بر جا مانده از زمان عثمانی حاکی از حجاب و لباس های پوشیده زنان آن دوران است. خانم های دوران عثمانی محجبه بوده اند که نوع لباس و پوشش آنها به طور کلی با آنچه در سریال حریم سلطان به نمایش گذاشته شده در تناقض است.
 
در این سریال چهره سلطان سلیمان، چهره ای معنوی تصویر شده است در حالی که وی 3 فرزند پسر خود را از ترس خیانت و تصاحب حکومت به قتل رسانده است. همچنین وقتی تعداد خانم ها در دربار سلطان سلیمان زیاد می شده، به دستور سلطان آنها را در درون گونی کرده و سر آن را با سنگ بسته و به درون رودخانه می انداختند.
 
از همه بدتر اینکه سلطان سلیمان در جریان حکومتش 3 بار به کشور ایران حمله کرده است و هر سه بار فرمان تجاوز عمومی و گروهی به دختران ایرانی را صادر کرده است. در واقع پخش سریال حریم سلطان، چهره منفور حکومت عثمانی برای ایرانیان را که به ناموسشان تجاوز کرده بود، چهره ای جذاب تصویر کرده که خیلی از آنها به تماشای این سریال نشستند.
منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
من یکی از سریالهایی ترکیه‌ای شبکه جم رو دنبال کردم که این چیزی که شما میگوید نبود روابط مثلثی و ...
درست که فرزندان راههایی خطا در زندگی در پیش گرفتند که در هر خانواده‌ای امکانش وجود دارد ولی پدر و مادر خانواده زن ومردی بودند درست و با آبرو و تلاش داشته خانواده را برای بچه هایشان معنی کنه و همه را با تمام خطاهایشان می پذیرفتند و در صدد رفع آن بر می آمدند. و این رو می رساند که فقط خانواده است که اهمیت داره.
البته برداشت هر کسی از سریال می تونه یه چیز باشه یکی شاید فقط رقابت دو خواهر رو دیده و یکی شاید چیز دیگه ای.بستگی به بیننده داده.
عزت زیاد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار