چگونه بهترین عطر برای هدیه را انتخاب کنیم؟
کد خبر: ۵۹۸۸۲
تاریخ انتشار: 2017 January 02    -    ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
خریدن عطر برای شخص خودمان کاری چندان دشوار نیست؟ ما به‌ سرعت یک عطر را بو کرده و در صورت لذت بردن از آن، پولش را پرداخت می‌کنیم، اما مشکل از زمانی آغاز می‌شود که ما می‌خواهیم برای یک دوست عطر بخریم. از آنجایی‌که هر عطری مناسب هر فردی نیست، نیاز است تا در این باره وسواس زیادی به خرج دهیم.

چگونه بهترین عطر برای هدیه را انتخاب کنیم؟ 

چگونه بهترین عطر برای هدیه را انتخاب کنیم؟خریدن عطر برای شخص خودمان کاری چندان دشوار نیست؟ ما به‌ سرعت یک عطر را بو کرده و در صورت لذت بردن از آن، پولش را پرداخت می‌کنیم، اما مشکل از زمانی آغاز می‌شود که ما می‌خواهیم برای یک دوست عطر بخریم. از آنجایی‌که هر عطری مناسب هر فردی نیست، نیاز است تا در این باره وسواس زیادی به خرج دهیم.

گاهی اوقات بهتر است تا به‌ منظور جلوگیری از استرس ناشی از خرید این هدیه به سراغ یک کارشناس عطر بروید. ما نیز به سراغ لانس پترسون رفته تا با کمک او شما را از چند نکته‌ی مهم آگاه کند. با ما همراه باشید.

قبل از رفتن به مغازه‌ی عطر فروشی، خصوصیات فردی شخص موردنظر را به خاطر سپرده و متناسب با آن به توصیه‌های پترسون توجه کنید.

قانون اول: ارتباط شما با فرد موردنظر مهم است

اگر برای یک عضو خانواده یا بهترین دوست خود خرید می‌کنید، شانس اینکه شما او را به‌ خوبی بشناسید زیاد است. در نتیجه می‌توانید یک عطر تند یا عطر دقیق مورد علاقه‌ی او را بخرید، اما اگر به فرد مورد نظر زیاد نزدیک نیستید، عقل حکم می‌کند که به سراغ یک عطر ملایم‌تر بروید. عطری که خرید آن به جایی برنمی‌خورد. اگر هم به دنبال خرید یک عطر برای همسر خود هستید، عطری را انتخاب کنید که دوست دارید در هنگام بودن در کنار شما به خود بزند.

 
چگونه بهترین عطر برای هدیه را انتخاب کنیم؟ 

قانون دوم: به شخصیت فرد توجه کنید

پترسون توصیه می‌کند قبل از خرید به خصوصیات شخصیتی فرد توجه داشته باشید. اگر فرد مورد نظر اجتماعی‌تر و برونگراست به سراغ یک عطر تندتر بروید. از طرفی دیگر اگر فرد مورد نظر کمی خجالتی است، یک عطر ملایم‌تر می‌تواند برای او مناسب باشد.

قانون سوم: به زمان هم توجه کنید

پترسون می‌گوید: «دانستن این موضوع که فرد مورد نظر چه زمانی از عطر خود استفاده خواهد کرد بسیار مهم است. آیا او عطر را برای روز، شب و یا همه‌ی مواقع می‌خواهد؟ عطرهای ملایم‌تر مناسب روز بوده و عطرهای تندتر و سنگین‌تر مناسب مراسم و میهمانی‌های شبانه هستند.»

قانون چهارم: علاقه‌ی او به غذاها و نوشیدنی‌ها مهم است

اگر فرد مورد نظر شما به غذاهای تند علاقه دارد، شانس اینکه او عاشق یک عطر تندتر نظیر عطرهای چوب یا گل رز باشد زیاد است. اگر او به شیرینی و شکلات علاقه نشان دهد، بدون شک از عطرهای وانیلی بدش نمی‌آید. پترسون می‌افزاید: «اگر فرد مورد نظر قهوه‌ی شیرین دوست داشته باشد، عطر «گورماند» گزینه‌ای خوب است، اما اگر فرد عاشق نوشیدنی باشد، عطرهای چوب برای او مناسب‌تر هستند.»

قانون پنجم: در مورد ظاهر روزانه‌ی او هم فکر کنید

آیا او لباس‌های کلاسیک به تن می‌کند یا لباس‌های جدید و جذاب؟ او پول خود را صرف خرید لباس جین می‌کند یا کت‌های چرمی؟ هرچه بیشتر در مورد ظاهر او بدانید، شانس خطای شما برای خرید عطر کمتر می‌شود. برای مثال کسی که به لباس‌های مجلل علاقه‌مند باشد عاشق عطرهای تند نظیر چوب خواهد بود. برای آگاهی بیشتر از عطرها به مطلب عطرهای مناسب برای زمستان زنانه و مردانه مراجعه کنید.

اینفوگرافیک انتخاب عطر بنیتا

بنیتا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار