افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران
کد خبر: ۵۹۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 December 27    -    ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
ذهنیت جدایی را کم کنید. باور داشته باشید فرصت‌ها به ما کمک می‌کنند احساس ترس از خوب نبودن، یا به‌اندازه کافی باهوش یا پولدار نبودن برای جنگیدن را در وجود ما از بین ببرند. در عوض، بدانید ما در جهانی پر از فراوانی زندگی می‌کنیم. شما می‌توانید هرلحظه برای خود فرصت‌هایی ایجاد کنید.
 افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران
 
افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران   به گزارش «تابناک باتو»؛ شما به لحظه‌ای می‌رسید که حاضرید حرکت کنید و به رؤیاهای خود برسید. آماده موفقیت هستید و مشتاق هستید اهداف خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، ولی اتفاقی که می‌افتد، به‌ جای آنکه آن‌طور که انتظار دارید شما را حمایت کنند، نزدیک‌ترین افراد به شما، شک در توانایی‌های شمارا به وجود می‌آورند.

اکثر ما خود را آماده می‌کنیم و خود را علیه شکی که در اثر افراد غریبه ممکن است به وجود آید، آماده می‌کنیم، اما وقتی سخت‌ترین مخالفت‌ها از افراد خانواده، دوست و یا فامیل داشته باشیم، چه‌کار باید انجام داد؟

شما به آن‌ها اعتماد می‌کنید و نقاط قوت و ضعف خود را می‌بینید. آن‌ها احتمالاً شما را خیلی وقت است که می‌شناسند. اگر شما حمایت مالی که از آن‌ها انتظار دارید را نبینید، چگونه می‌توانید دیگران را نیز تحت تأثیر قرار دهید؟

وقتی کمبود حمایت دارید، دنبال کردن رؤیاهای شما می‌تواند خیلی دشوار باشد، اما اگر در مسیر موفقیت قرار گیرید، باید کارها را خود انجام دهید. به یاد باور مداوم خودتان، نیاز دارید اعتماد به نفس را روزانه تمرین کنید و آن را گسترش دهید.

این سه راه را برای تقویت اعتماد به نفس در خود تقویت کنید، وقتی کسی شمارا باور ندارد:

۱- با تمرین مثبت خود را قوی سازید


یکی از اصولی‌ترین برنامه‌های کامپیوتری اگر داده‌ای بیهوده وارد شود، خروجی نیز بیهوده خواهد بود، است. انسان مانند برنامه کامپیوتری است. نمی‌توانید از داده‌های بد، انتظار نتایج خیلی عالی داشته باید، با شک دیگران خود را با نیرو ادامه دهید و همیشه بر زمین سست به خود مطمئن باشید.

برعکس، اگر بخواهید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، باید با صدای درونی خود، مثبت اندیشی را درون خود بیشتر کرده و اعتماد به نفس خود را بیشتر کنید.

 یک برنامه‌ریزی روزانه ایجاد کنید. روز خود را با خواندن یک‌فصل از کتاب در مورد توانمندسازی و یا نقل‌قول‌های انگیزشی آغاز کنید. موقع هایی از صبح را مجدد در مورد مطالب نشاط‌آور یاد بگیرید.
 قبول کنید، نمی‌توانید افرادی که با شما کار می‌کنند یا با شما به دنیا می‌آیند را تغییر دهید، اما می‌توانید با افرادی که شمارا حمایت می‌کنند، تعامل داشته باشید.

 در کنفرانس ها و شبکه‌های اجتماعی شرکت داشته باشید تا افرادی که با شما موافق هستند را پیدا کنید، تا کمک کند ایده خود را تأیید کنید. یک مربی پیدا کنید تا چشم‌انداز واقع‌بینانه و انگیزشی را برای شما ایجاد کند تا بتوانید به سمت جلو حرکت کنید.

 بدانید دایره حرکت شما محدود به افرادی که می‌شناسید نیست. از رسانه‌های اجتماعی و انجمن‌های اینترنتی استفاده کنید، تا بتوانید پشتیبان مجازی برای خود ایجاد کنید.

۲- از شکست دیگران تجربه کنید


خیلی از کسانی که در تاریخ شکست خوردند، توجه ما را به خود جلب کردند. علاوه بر موفقیت، باید در مورد شکست نیز مطالعه کنیم و تأثیرگذارترین پیروزی‌هایی را می‌بینیم که بعد شکست به راه خود ادامه داند

 آلبرت انیشتین؛ آرام صحبت می‌کرد و می‌نوشت. والدین انیشتین فکر می‌کردند او زیرخط نرمال است، و یکی از معلمانش او را به‌ عنوان آدم "کندذهن، غیراجتماعی و همیشه در فکر رؤیاهای احمقانه است” ۹ سال بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه یک موفقیت بزرگ به دست آورد.
برادران رایت؛ اولین پرواز آن‌ها سقوط کرد، اما بعد ۷۰۰ پرواز موفق با هواپیمای بدون موتور داشتند.

۳- بخش انتقادکننده درونی خود را آرام کنید


اگر به خودباور نداشته باشید، حمایت‌های بیرونی نیز راه برای شکست هموار خواهد کرد. اما نیروی انتقادی درونی شما به‌ راحتی قابل‌شناسایی نیست. روراست نبودن، می‌تواند شک، بی‌شرمی و بی‌ارزشی را در شما شکل دهد. برای جلوگیری از نیروی انتقادی درونی خود که مانع پیشرفت می‌شود، نیاز به گفتگوی حمایت‌کننده در رون خوددارید.

 پیروزی‌ها و تلاش‌های گذشته خود را به خاطر آورید؛ چالش‌ها، احساسات و طرز فکر آن زمان‌ها را به یادآورید. به خود یادآوری کنید که هر زمان می‌توانید دوباره آن شخص باشید.
 
افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران 

 نقاط قوت خود را بشناسید؛ از خود بپرسید، در چه‌کاری مهارت من زیاد است؟ یک ‌بار که جواب دادید، استعدادهای خود را با برقراری ارتباط این ارزش با دیگران جشن بگیرید.

 خود را مرتب با خود تحسین کردن در توانایی‌های واقعی خود، تشویق کنید.


 ذهنیت جدایی را کم کنید. باور داشته باشید فرصت‌ها به ما کمک می‌کنند احساس ترس از خوب نبودن، یا به‌اندازه کافی باهوش یا پولدار نبودن برای جنگیدن را در وجود ما از بین ببرند. در عوض، بدانید ما در جهانی پر از فراوانی زندگی می‌کنیم. شما می‌توانید هرلحظه برای خود فرصت‌هایی ایجاد کنید.

ارزیابی‌ها را از اطراف دریافت کنید که می‌تواند باارزش باشد. به‌هرحال افزایش اعتماد به نفس از درون شما می‌آید و با مسئولیت شخصی شماست.

اگر فضای فعال شما برای اعتماد به نفس شما مساعد نیست، آن را به نفع خود تمام کنید، قدم اول را در باور به خود شروع کنید و می‌بینید هرکسی قدم در جای پای شما می‌گذارد.
یک پزشک
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید مرتضی
|
Afghanistan
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
0
تشکر از این مقاله زیبا خواندم ولی بسیار عالی بود ولی انسان همیشه کوشش کند که اعتماد به نفس بالای داشته باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار