دانستنی های غیر قابل انتظار درباره «خوشبختی»
کد خبر: ۵۹۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 December 26    -    ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
بسیاری از افراد هستند که در شرایط نامناسب زندگی می کنند. نتایج تحقیقات نشان می دهد، افرادی که به مساجد و معابد دینی می روند، و زمانی را به عبادت و امور مذهبی اختصاص می دهند، بیش از دیگران احساس سعادت و خوشبختی می کنند.
دانستنی های غیر قابل انتظار درباره «خوشبختی» 
 
 اختصاصی «تابناک باتو»؛ در سال های اخیر، تحقیقات گستره ای درباره احساس خوشبختی انجام شده است. نتایج این تحقیقات حقایق غیر قابل انتظاری را درباره این مفهوم پیچیده زندگی ارائه می دهند. در این گزارش با چند نمونه از آنها آشنا خواهید شد.

خوشبختی به ایمان نزدیکتر است


نتایج تحقیقات نشان می دهد، افرادی که به مساجد و معابد دینی می روند، و زمانی را به عبادت و امور مذهبی اختصاص می دهند، بیش از دیگران احساس سعادت و خوشبختی می کنند. میان افرادی که به طور منظم این کار را انجام می دهند و سایر افرادی که گاهی به این فعالیت ها مبادرت می کنند، هم تفاوت هایی وجود دارد.

پول برای خوشبختی لازم است


بسیاری از افراد هستند که در شرایط نامناسب زندگی می کنند. برای مثال جنگ زدگانی که از بدیهی ترین شرایط یک زندگی عادی بی بهره اند. مکان مناسبی برای خوابیدن و غذایی برای سیر شدن شاید تنها آرزوی آنان باشد. پس داشتن این امور هم خودش یک نوع خوشبختی به حساب می آید اگر به نداشتن آنها فکر کنیم.

پول خوشبختی نمی آورد


در برخی کشورهایی که افراد از نظر اقتصادی سطح بالایی دارند، بسیاری از شهروندان احساس خوشبختی نمی کنند و از بیماری هایی همچون افسردگی رنج می برند، پس اموال و پول زیاد تضمین کننده احساس خوشبختی نیست.

نگهداری از حیوانات اهلی
 
دانستنی های غیر قابل انتظار درباره «خوشبختی» 

نگهداری از حیوانات اهلی باعث می شود تا افراد احساس خوشبختی کنند. نگهداری از حیوانات اهلی و خانگی شوق به زندگی را در افراد افزایش می دهد و باعث ترشح بیشتر هورمون اکسی توسین ( هورمون عشق ) در افراد می شود.

آب و هوا بر احساس خوشبختی اثر می گذارد


افرادی که در مناطق سرد زندگی می کنند احتمال ابتلا به افسردگی در آنان بیشتر است. در زمستان احساس افسردگی بیشتر بروز می کند. کارشناسان معتقدند که درجه حرارت ۹ تا ۱۳ درجه سلسیوس باعث احساس خوشبختی در افراد می شود. بارش باران، سرعت باد و رطوبت هوا در احساس افراد به خوشبختی در مقایسه با درجه هوا چندان مؤثر نیست.

حمام بخار
 
دانستنی های غیر قابل انتظار درباره «خوشبختی» 

افرادی که تنها هستند و روابط اجتماعی سردی دارند، با رفتن به حمام آب گرم احساس خوشبختی می کنند و فقدان گرمای اجتماعی خود را با گرمای بخار آب جبران می کنند و این گونه به احساس خوشبختی نزدیک تر می شوند.

رنگ ها خوشبختی می آورند


 زرد رنگ شادی است و احساس خوشبختی می آورد. افراد افسرده به رنگ خاکستری تمایل دارند.

در آغوش گرفتن فرزندان


امروز هر چه بیشتر کودکانتان را در آغوش بگیرید، در بزرگسالی و جوانی بیشتر احساس خوشبختی و سعادت خواهند کرد.

احساس خوشبختی سلامتی می آورد


هر چقدر احساس خوشبختی در شما بیشتر باشد، کمتر بیمار خواهید شد و بدن شما در برابر بیماری ها مقاوم تر خواهد بود.

بوی متفاوت

بوی بدن افرادی که احساس خوشبختی می کنند، با افراد افسرده متفاوت است و این به مواد شیمیایی متفاوتی که بدن در هنگام خوشحالی و خوشبختی تولید می کند بازمی گردد.

قدرت گل ها


استشمام بوی خوش گل ها احساس خوشبختی را در انسان به وجود آورده و آن را تقویت می کند. بوی گل ها روابط اجتماعی افراد را استحکام بخشیده و باعث تقویت خلقیات مثبت افراد می شوند.

شاخص خوشبختی ناخالص ملی در بوتان


کشور پادشاهی بوتان پیشگام معرفی شاخص خوشبختی ناخالص ملی به جای شاخص اقتصادی تولید ناخالص داخلی است. در این کشور مردم برای دستیابی به حس خوشبختی از محیط زیست محافظت می کنند و برای زنگ مدارس از موسیقی های شاد استفاده می کنند.

گاو ها هم خوشبختی را می فهمند


تحقیقات نشان داده که گاوها با شنیدن صدای موسیقی مقادیر زیادی شیر تولید می کنند، زیرا در هنگام گوش دادن به موسیقی حال آنها بهتر می شود.

گرمای خوشبختی


خوشبختی مثل پوشیدن یک کت گرم است. دیگران این گرما را احساس نمی کنند و فقط ظاهر را می بینند در حالیکه این شما هستید که از گرمای آن لذت می برید.

لبخندهای مصنوعی


خود را به خندیدن مصنوعی و غیر واقعی عادت دهید. این لبخندهای مصنوعی با گذشت زمان به لبخندها و خنده های واقعی تبدیل خواهند شد.

فعالیت بدنی

فعالیت های بدنی هر چه باشد، هر چقدر تندتر و ریتمیک تر، باعث نشاط بدن و احساس خوشبختی می شوند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
1
4
تا وقتی خوشبختی از بیرون جستجو شود، مثل شاخه درخت در برابر باد میلرزد و دوام ندارد.خوشبختی را باید در درون جستجو کرد . انسان متکی به خدا خوشبخت است چون خدا را همیشه یار و غمخوار خود میداند، حتی در اوج مشکلات.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار