عینک‌های واقعی برای لمس اشیای مجازی
کد خبر: ۵۸۸۳۱
تاریخ انتشار: 2016 December 22    -    ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
این عینک یک گستره دید ۹۰ درجه‌ای به کاربرش با وضوح بالا می‌دهد و برای کار باید به لپ‌تاپ وصل شود. به عبارتی فعلا نسخه موبایل ندارد و شما نمی‌توانید به سبک برخی از عینک‌ها، موبایل خودتان را داخلش بگذارید.
 
 
عینک‌های واقعی برای لمس اشیای مجازی  به گزارش «تابناک باتو»؛ واقعیت مجازی یا افزوده، چیزهای جالبی هستند، اما مشکل اینجاست که تا حالا اجازه تعامل چندانی به کاربر داده نمی‌شد و آنها صرفا می‌توانستند اشیای مجازی را در پس‌زمینه‌ای از واقعیت  از زوایای مختلف ببینند.

اما حالا یک عینک واقعیت افزوده به نام متا ۲ در حال تکمیل است که گامی رو به پیش محسوب می‌شود.

این عینک یک گستره دید ۹۰ درجه‌ای به کاربرش با وضوح بالا می‌دهد و برای کار باید به لپ‌تاپ وصل شود. به عبارتی فعلا نسخه موبایل ندارد و شما نمی‌توانید به سبک برخی از عینک‌ها، موبایل خودتان را داخل‌اش بگذارید.

این عینک تصاویر سه‌بعدی هولوگرافیک را به کاربرش نشان می‌دهد و مزیتش این است که کاربر می‌تواند با دست با این تصاویر تعامل کند، حرک‌‌شان بدهد و حتی دست را به داخل آنها ببرد.
 
3066774-inline-i-meta-brain-2 

مقر شرکت «متا» در سن ماتئوی کالیفرنیاست و فعلا ۱۳۰ کارمند دارد و توانسته است ۷۵ میلیون دلار اعتبار برای پروژه‌هایش تا حالا جمع‌آوری کند.

در دموی این عینک، فعلا اشیایی مثل مکعب‌های سه‌بعدی، کره زمین و حتی مغز انسان نمایش داده شده است.
 
3066774-poster-p-1-meta 

البته باید خاطرنشان کنیم که پیش از این اوکولوس ریفت (با قابلیت لمس) و HTC Vive هم ویژگی‌های لمسی را ارائه کرده بودند، منتها در مورد آنها، کاربر باید کنترل‌کننده‌های خاصی را به دست می‌کرد و بدیهی است که بیشتر کاربران با این امر، راحت نیستند.
یک پزشک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار