عینکی با تشخیص شادابی یا خستگی شما ‌
کد خبر: ۵۸۷۸
تاریخ انتشار: 2015 July 26    -    ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
عینک هوشمند با تشخیص شادابی یا خستگی
شرکت JINS که از شرکت های عینک سازی ژاپن است در CES از عینکی به نام Meme یا میم رونمایی کرده که فعلا نمونه اولیه ای از آن ساخته شده و کار ساخت آن در دست توسعه بیشتر است.

دیجیاتو/ اما کار این عینک بر خلاف گوگل گلس گوش کردن دستورات صوتی و اجرای آنها نیست. در واقع هیچ نمایشگر و دوربین و میکروفونی در این عینک وجود ندارد. با به چشم زدن آن حس به چشم زدن یک عینک معمولی را خواهید داشت. اما JINS بسیار به آن امیدوار است.

عینک میم در واقع توانایی تشخیص پلک زدن های صاحبش را دارد. و این کار توسط سنسورهای Electroocculography انجام می دهد. این سنسورها در پایه های عینک که روی بینی قرار می گیرند و همچنین دسته های عینک نصب شده اند. در کنار تشخیص پلک زدن، امکان دریافت سیگنال های الکترومغناطیسی سیستم عصبی نیز توسط این عینک وجود دارد.

امکان شناسایی وضعیت چشم ها و قدرت تشخیص نقطه فوکوس نیز با این عینک وجود دارد. به علاوه در این عینک یک ژیروسکوپ و یک شتابسنج سه جهته وجود دارد که حرکات سر را مانیتور می کند. تشخیص حرکات سر در کنار بررسی وضعیت پلک ها اجازه می دهد عینک سطح خستگی جسمی را تخمین بزند. به علاوه وضعیت ایستاده، نشسته و خوابیده بدن نیز به واسطه ژیروسکوپ و شتابسنجی که در این عینک تعبیه شده با مانیتور کردن وضعیت سر، ممکن شده است.

این شرکت همچنین با شرکت Omron که در زمینه های مرتبط با تکنولوژی و سلامتی فعالیت می کند نیز تیمی مشترک تشکیل داده تا از قابلیت های این عینک در ساخت اپلیکیشن های مفید و کاربردی استفاده کنند.

شرکت JINS اعلام کرده که با هر بار شارژ این عینک می توان تا 16 ساعت متوالی از آن استفاده کرد که نوید کارکرد آن در تمام طول روز را می دهد.

قرار است این عینک در هفته های آینده با قیمتی در حدود 800 دلار به بازار عرضه شود.

دیجیاتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار