پارچه‌های هوشمند گوگل +عکس
کد خبر: ۵۸۷۷
تاریخ انتشار: 2015 July 26    -    ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
گوگل معتقد است تولیدکنندگان فناوری‌های جدید می‌بایست پا را فراتر از حد معمول بگذارند به‌طوری‌که نیاز به‌سرعت هوشمند دیگر وجود نداشته باشد و بتوان به‌راحتی از طریق البسه ارتباطات را امکان‌پذیر کرد، به‌طور مثال کاربر از طریق آستین خود بتواند تماس تلفنی برقرار کند و از همین طریق پیام نیز ارسال کند. البته این مثال تنها یک نمونه از فعالیت‌هایی است که توسط این فناوری‌ها می‌توان انجام داد.



امروزه تمامی نسل‌های جدید حس‌گرها قادرند در پارچه‌های هوشمند قرار گیرند و لباس‌هایی که هوشمندند، قابلیت این را خواهند پیدا کرد که بسیاری از نیازهای کاربران خود را مرتفع سازند. به‌زودی پارچه‌های هوشمند جایگزین بسیاری از دستگاه‌های ارتباطی خواهند شد.

به گفته رجینا دوگان (Regina Dogan)، مدیر ارشد اجرایی گوگل، پروژه‌ای به نام پارچه ژاکارد توسط شرکت گوگل در حال طرح‌ریزی است که طی آن متخصصان گوگل در تلاش هستند میان تلفن همراه و البسه کاربر ارتباطی برقرار کنند، به‌طوری‌که هر کاربری دارای ژاکت و یا کت است و پارچه آن نیز از نوع هوشمند است ‌بتواند به برقراری ارتباط میان خود گوشی هوشمند خود از این طریق اقدام کند، ایده‌ای که اکنون متخصصین بر روی آن کار می‌کنند صفحه نمایشگری است که در حقیقت آستین لباس کاربر است که از آن طریق می‌توان به برقراری ارتباط با گوشی همراه و برقراری تماس اقدام کرد؛ تنها بخش موردبحث در این پروژه زمانی است که این پارچه‌ها کثیف و یا خیس می‌شوند، هنوز معلوم نیست پس از خیس شدن پاسخ این پارچه‌ها چگونه است.

در حالی گوگل به دنبال اجرایی کردن پروژه پارچه ژاکارد است که پیش‌ازاین نیز نمایشگرهایی که در قالب البسه بودند ارائه‌شده بود، اما گوگل به دنبال هوشمند سازی و قابلیت لمسی بودن این سامانه‌ها بوده است.



ایوان پو پی رف (Ivan Poupyrev)، مدیر فنی این پروژه علی‌رغم عدم اعلام جزئیاتی در رابطه با هزینه‌های تمامش ده برای این پروژه و قیمت نهایی فروش این نوع پارچه‌ها به موضوعاتی نظیر اساس طراحی‌ها بر مدهای روز و نمایش تصاویر سه‌بعدی و لمسی بودن نمایشگرها بر روی البسه اشاره کرد، همچنین او خبر از قرارگیری سنسورهایی برای تعیین و تغییر روشنایی در این البسه و همگام‌سازی این لباس‌ها با برخی از بازی‌های رایانه‌ای را در پاسخ به خبرنگاران اعلام داشت.

در کنار ساخت این پروژه گوگل بر روی ساخت یک تراشه هوشمند برای عملکرد این پارچه و نیز پروژه API به‌منظور ایجاد یک رابطه کاربردی میان برنامه نویسان و این پوشش است.

جالب است بدانید قرار است پس از تکمیل این سه پروژه (پارچه ژاکارد – تراشه هوشمند و کنترلی - API) در کنار هم شرکت گوگل اولین نسل از این البسه را به‌طور تجاری وارد بازار کند.

از مشخصه‌های این البسه دریافت وضعیت و ژست بدن در هرلحظه است به‌طوری‌که شما می‌توانید به این تراشه برنامه بدهید در صورت بالا بردن مثلاً دست چپ به ارتفاع دلخواه قصد شما برقراری تماس است و یا ژست‌های مختلف دیگر شما برای اهدافی متفاوت است که می‌توانید این تغییر وضعیت‌های خود را به‌طور کاملاً برنامه‌ریزی‌شده برای این فناوری تعریف کنید و از آن بهره‌مند شوید.

کارشناسان امنیتی بر این باورند در صورت عدم تأمین امنیت در این فناوری‌، آینده بشر با خطر جدی مواجه خواهد شد، زیرا بانفوذ به این سامانه‌ها توسط مهاجمین، تمامی تحرکات بدن او، موقعیت مکانی، ارتباطات و جنبه‌های مالی وی در معرض سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار