وقتی حس‌هایتان عجیب و غریب می‌شود!
کد خبر: ۵۸۷۴۳
تاریخ انتشار: 2016 December 21    -    ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
یعنی اگر کف دست شخص مبتلا با انگشت یا سر یک خودکار عددی بنویسیم، او قادر به تشخیص عدد نوشته نخواهد بود. یعنی وقتی چیزی کف دست بیمار می‌گذاریم تا از طریق لمس بتواند شیء را تشخیص بدهد، او نمی‌تواند این کار را انجام بدهد.
وقتی حس‌هایتان عجیب و غریب می‌شود!  به گزارش «تابناک باتو»؛ بیشتر شما با برخی از اختلالات حسی بدن آشنا هستید. مثلا می‌دانید که در سکته مغزی، یک نیمه بدن، ممکن است، بی‌حس شود.

اما ما اختلالات حسی جالب‌تر و پیچیده‌تری هم داریم که آگاهی از آنها خالی از لطف نیست.
 
وقتی حس‌هایتان عجیب و غریب می‌شود! 

آگرافستزیا


یعنی اگر کف دست شخص مبتلا با انگشت یا سر یک خودکار عددی بنویسیم، او قادر به تشخیص عدد نوشته نخواهد بود.
 
وقتی حس‌هایتان عجیب و غریب می‌شود! 
 
یعنی وقتی چیزی کف دست بیمار می‌گذاریم تا از طریق لمس بتواند شیء را تشخیص بدهد، او نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. ناتوانی در تشخیص لمس یک نقطه از بدن، از لمس دو نقطه نزدیک به هم.
 
وقتی حس‌هایتان عجیب و غریب می‌شود! 

آلستزیا


یعنی اینکه شخص محل محرک لمسی را به درستی متوجه نشود و آن را در محل نادرستی حس کند. این یکی جالب‌تر است: شخص وقتی یک طرق بدنش با محرکی لمسی مواجه شود، به درستی محل آن را تشخیص می‌دهد. اما اگر محرک لمسی به طور همزمان در دو سوی بدن، وجود داشته باشد، شخص دچار مشکل در تشخیص می‌شود. 

غفلت یک طرفه


غفلت یا neglect یک طرفه، یعنی اینکه شخص به فضای یک طرف بدن یا اندام‌های یک طرف بدن اصلا توجهی نکند و یا از آنها استفاده نکند. در این صورت شخص مثلا ممکن است یک طرف صورت‌اش را اصلاح نکند یا یک طرف یک نقاشی را ترسیم نکند.
 
 وقتی حس‌هایتان عجیب و غریب می‌شود!
 
بیشتر اختلالاتی که در بالا فهرست کردیم، به خاطر اختلال قشر مغز در بخش آهیانه‌ای، رخ می‌دهند.
یک پزشک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار