رونمایی از «دایره داوود»
کد خبر: ۵۸۷۲
تاریخ انتشار: 2015 July 25    -    ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
برنامه‌ی نمایش افتتاحیه‌ی فیلم مستند «دایره داوود» که پرتره‌ای از استاد داوود رشیدی بازیگر تئاتر و سینمای ایران است، برگزار می‌شود.

این برنامه فردا 4 مرداد ماه در کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شده و با حضور این هنرمند، اردشیر شلیله (کارگردان)، مازیار فکری‌ارشاد (کارشناس و منتقد سینما) و شبنم زین‌العابدین (منتقد میهمان)، این مستند مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

این فیلم مستند در مدت زمان 103 دقیقه، زندگی و حرفه‌ی داوود رشیدی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران را به تصویر می‌کشد و برای اولین بار، در سالن سینماحقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درمی‌آید.

از جمله عوامل تولید این مستند عبارتند از: پژوهشگر، نویسنده، تدوینگر، کارگردان و تهیه‌کننده: اردشیر شلیله، صدابرداران: محمود کاشانی و حسام مژدهی‌نیا، تصویربرداران: آرمان فیاضی و فتاح نظریان، صداگذار: قاسم خدابنده‌لو، گوینده: کورش سلیمانی، دستیار کارگردان: اکرم انصاری، مدیر تولید: سهراب شلیله، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

اردشیر شلیله کار فیلمسازی را از سال 1351 با ساخت چند فیلم کوتاه در سینمای آزاد آغاز کرد؛ سپس در فاصله سال‌های 68 تا 84 به حرفه‌ی عکاسی فیلم روی آورد و بیش از 30 فیلم سینمایی را عکاسی کرد. وی همزمان حرفه‌ی فیلمسازی را نیز ادامه داد و آثاری چون سر دیگر نخ (مجموعه مستند تلویزیونی)، آینه‌ها و اصغر بیچاره (مستند) و پاپیتال (سینمایی) را کارگردانی کرد.

عموم علاقمندان جهت تماشای فیلم مستند «دایره داوود» و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (چهارم مردادماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار