راه های رسیدن به آرامش
کد خبر: ۵۸۶
تاریخ انتشار: 2015 May 17    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
در دنياي پر مشغله امروز، آنچه حتي بيش از سلامت اهميت دارد اين است که چقدر کار در طول يک روز انجام مي‌گيرد بنابراين تعجبي ندارد که ما ميزان بالايي از فشارخون بالا، بيماري عصبي و ديگر بيماري‌هاي مرتبط استرس را در دنياي امروز تجربه مي‌کنيم. حتي وقتي هم که به مسافرت مي‌رويم، اغلب با استرس بيشتر از قبل برمي‌گرديم بنابراين گاهي سفر هم علاج دردمان نمي‌شود و آرامش را برايمان به ارمغان نمي‌آورد. در همين رابطه اين مقاله به راهکارهايي مي‌پردازد که با به کاربردن آنها مي‌توانيد آرامش را به زندگي پرمشغله خود هديه کنيد.

خنده: خنده خلق و خو را بهبود مي‌بخشد، موجب کاهش تنش مي‌شود و محيطي مثبت ايجاد مي‌کند. خنده منحصر به فرد است و موجب افزايش اندورفين و کاهش ميزان ترشح هورمون استرس در بدن مي‌شود. خنده هم براي شما هم اطرافيانتان مفيد است.

انجام يک کار در يک لحظه: اغلب ما در جهان خلاقيت‌مدار امروز روي انجام چند کار در يک زمان تمرکز مي‌کنيم و اين مساله کيفيت زندگي را پايين مي‌آورد بنابراين انجام يک کار در يک زمان موجب کاهش استرس مي‌شود و کيفيت کار را بالا مي‌برد.

نظم: سعي کنيد هميشه منظم و مرتب باشيد. يک ميز کاري شلوغ يا يک اتاق به هم ريخته هم مي‌تواند موجب استرس شود بنابراين نظم و ترتيب بر هر چيزي اولويت دارد.

تمرينات تنفسي: تمرينات تنفسي مختلفي وجود دارد که مي‌توانيد به وسيله آنها به آرامش برسيد. بهترين نوع آن تمرين دم و بازدم هر کدام به مدت 4 ثانيه است. روش ديگر نشستن با چشم‌هاي بسته و احساس کردن دم و بازدم از ريه‌هاست. اين تمرين تنفس را هرجايي مي‌توان انجام داد؛ در محل کار، زمان ترافيک و در تختخواب قبل از خوابيدن.

موسيقي: گوش دادن به موسيقي روش خوبي براي کم کردن استرس و لذت بردن از آرامش در طول روز است. البته مطمئن باشيد که موسيقي آرامش‌بخش گوش مي‌دهيد. موسيقي کلاسيک انتخاب خوبي است که ضربان قلب و فشارخون را پايين مي‌آورد.

تصوير‌سازي ذهني: مي‌گويند فکر و جسم با هم در ارتباط هستند. با تصويرسازي ذهني و تصور کردن خود در محيطي آرامش‌بخش مي‌توانيد آرامش را به خود هديه کنيد. تنها يک دقيقه زمان مي‌برد اما همين يک دقيقه مي‌تواند آرامشي را که مي‌خواهيد به شما بدهد.

ورزش: حتي يک پياده‌روي کوتاه‌مدت تفاوت بسياري ايجاد مي‌کند. ورزش علاوه بر اينکه شما را از کارتان دور مي‌کند موجب ترشح هورمون اندورفين مي‌شود. ورزش منظم فوايد بسياري دارد از جمله کيفيت خواب را بالا مي‌برد و از بسياري از بيماري‌ها جلوگيري مي‌کند.

سلامت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار