آموزش پخت نان همبرگر
کد خبر: ۵۸۵۱۲
تاریخ انتشار: 2016 December 19    -    ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
امروز تصمیم داریم شما را با مراحل پخت نان همبرگر در خانه آشنا کنیم. بی شک، لذت خوردن این نان در کنار همبرگر خانگی دست پخت شما، بسیار بیشتر از همبرگر آماده است. با ما همراه باشید.
آموزش پخت نان همبرگر
 
آموزش پخت نان همبرگر«اختصاصی تابناک باتو» امروز تصمیم داریم شما را با مراحل پخت نان همبرگر در خانه آشنا کنیم. بی شک، لذت خوردن این نان در کنار همبرگر خانگی دست پخت شما، بسیار بیشتر از همبرگر آماده است. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

آرد: 5 پیمانه
شکر: دو قاشق غذاخوری
نمک: یک قاشق چایخوری
بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
ماست چرب: دو قاشق غذاخوری
روغن: یک چهارم پیمانه
آب ولرم: یک چهارم پیمانه
شیر ولرم: یک پیمانه
مایه خمیر: دو قاشق غذاخوری
کنجد: کمی

طرز تهیه: 

ابتدا مایه خمیر را در ظرفی ریخته و به آن شکر اضافه می‌کنیم. سپس آب ولرم را به آن اضافه کرده و ظرف را در کناری قرار می‌دهیم تا حجم مایه خمیر، زیاد شود.
آرد را با نمک و بکینگ پودر مخلوط می‌کنیم. در ظرفی جداگانه، ماست چرب و روغن را با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. میان مخلوط آرد را گود کرده و مخلوط ماست و روغن را آرام آرام به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. 
شیر را به آن اضافه می‌کنیم و خمیر را ورز می‌دهیم. مایه خمیر عمل آمده را هم به مواد اضافه می‌کنیم. اگر خمیر ما به آب احتیاج داشت، کمی آب ولرم به آن اضافه می‌کنیم اما توجه داشته باشید که خمیر نباید شل شود. وقتی خمیر را خوب ورز دادیم و کامل یک دست شد به شکلی که به ظرف و به دست ما نچسبد، روی ظرف خمیر را می‌پوشانیم و آن را به مدت یک ساعت در دمای اتاق قرار می‌دهیم. 
دست خود را با روغن کمی چرب می‌کنیم و تکه‌هایی از خمیر به اندازه نارنگی متوسط جدا می‌کنیم و آنها را در سینی چرب شده فر قرار می‌دهیم و به مدت بیست دقیقه به حال خود رها می‌کنیم.
در صورت دلخواه با برس، مقداری شیر را روی تکه‌های خمیر، می‌مالیم و اگر دوست داشتیم، کمی کنجد به روی آن می‌پاشیم.
سینی را در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد که از قبل گرم شده بود، به مدت بیست دقیقه قرار می‌دهیم. پس از آن، شعله‌ی بالایی فر را هم روشن می‌کنیم تا روی نان‌ها برشته شود.
نان همبرگر آماده است. نوش جان!

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: mawdoo3
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار