آدم‌های خودخواه سوار برماشین مراد
کد خبر: ۵۸۴۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2015 July 27    -    ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
آدم‌های خودخواه که بیشتر آنها این خودخواهی را ارثی به دست آورده‌اند تا اکتسابی؛ کسانی هستند که در مسیر زندگی فقط سوار بر ماشین مراد خود هستند، علایم را گاهی گذرا نگاهی از سر تفنن می‌اندازند و...
آدم‌ها با توجه به خصوصیات اخلاقی و رفتاری‌شان آدم‌ها با توجه به خصوصیات اخلاقی و رفتاری در چند دسته و هر دسته در چندین شاخه و زیر شاخه قرار می‌گیرند؛ مثلا باهوش، زیرک، با احساس، احمق، دیوانه، سرخوش، بی حال، دروغگو، دقیق و... .

خیلی وقت‌ها اتفاق افتاده وقتی از کسی یاد می‌کنید یا در جمعی، حرف دوستی یا آشنایی می‌شود، او را با یک خصوصیت ویژه و منحصربفردش یاد می‌کنید. مثلا سرحال و بانشاط، دقیق، با احساس، احمق، زیرک، باهوش، دیوانه، سرخوش، شل و بی حال، دروغگو، دقیق، یکدنده و سرتق و...‌
بعضی آدم‌ها با برخی خصوصیت‌ها در این توصیف من آواز خوان‌های بهتری برای رقص انگشتانم بر صفحه کلید خواهند بود:

آدم‌های خودخواه که بیشتر آنها این خودخواهی را ارثی به دست آورده‌اند تا اکتسابی؛ کسانی هستند که در مسیر زندگی فقط سوار بر ماشین مراد خود هستند، علایم را گاهی گذرا نگاهی از سر تفنن می‌اندازند و اصولا تمام جاده‌ها و خیابان‌ها و شاهراه‌ها برای آنها ساخته شده است‌ و هیچ کس و هیچ پدیده ای حتی نمی تواند در مسیر خواست آنها قرار گیرد. آنان در دنیای تک نفره‌شان کسی را راه نمی دهند. قدرت شنوایی خوبی دارند اما فقط صدای خودشان را می‌شنوند و صدای دیگران فقط همهمه ای دور و مبهم است. دنیای آنها مثل جعبه سیاه هواپیما‌ها فقط ورودی دارد و به دنیای بیرون جواب پس نمی دهند. البته گاهی بر حسب تصادف ممکن است اسب تمایل و مرادشان به سویی متمایل شود؛ آن هم فقط برای مدتی کوتاه و گذرا. همیشه در مرکز دایره زندگی هستند. حتی اگر  نقطه ای در محیط دایره باشند، باز خود را مرکز تصور می‌کنند (البته این خصوصیت آدم‌های توهمی هم هست که بعدا درباره آنها خواهم گفت). هیچ چیز درد‌آوری برای آنها‌ وجود ندارد. همه چیز برای راحتی آنها در نظر گرفته شده ‌و دیگران باید در خدمت آنها باشند‌ و تمام حواس پنجگانه اش برای جذب خواسته‌هایش آماده به خدمت است. همدم و همراه برای وصول به خواسته‌هایشان است، چون در بسیاری از موارد برای به دست آوردن آنچه می‌خواهند متوسل به دروغ می‌شوند که البته اسم دیگری برایش در نظر می‌گیرند!‌

رابطه این افراد با افراد احمق و زودباور بسیار خوب و دوستانه خواهد بود، زیرا اعتقاد دارند ‌در مرکز هستی واقع شده اند و دیگران حول محور آنها باید بچرخند و کارهای آنها را انجام دهند، بی هیچ چشم داشتی. همه برای خدمت به این نوع بشر زاده شده اند.

حال چه کسی خدمت خواهد کرد؟ فقط ‌احمق واقعی؟!! یا خودخواه فکر می‌کند هر کس برایش کاری انجام می‌دهد احمق است. (احمق فرض شده) در کل اگر با یک آدم خودخواه مواجه شدید انتظار نداشته باشید برایش مهم باشید يا از او هدیه بگیرید و در غم خود شریکش کنید. در برخورد با آنها یا باید احمق باشید و خدمت‌گزار، یا خودخواه و خدمت‌پذیر. در بخش‌های بعدی به بررسی خصوصیات احمق‌ها و افراد توهمی خواهم پرداخت.

منابع: لطفا به دانسته‌های خود دست نزنید. تجربه شخصی.

مژگان الیاسی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
4
ممنون از توصیف دقیقتان.
متاسفانه تعداد این ادم ها روز به روز داره بیشتر میشه و ادم ها با خودخواهی خودشان باعث ازار بقیه میشن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
5
متن بیشتر شبیه غر غر کردن بود تا یک متن علمی که ارزش خوندن داشته باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
عالی، عالی و آفتابی!!!
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
1
مژگان جون ...بسیارعالی بود....این واقعیت تلخ راخیلی خوب توصیف کردی...دستت پرتوان عزیزم
نیکادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
توصیفتون از این دست آدمها جالب بود و البته محافظه کارانه.البته این خصلت حال بهم زن و تهوع اوره هم آدم های خودخواه و هم احمق.
منتظر مطلب بعدیتون هستیم.
آنار مولان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
خیلی جالب بود. نمیتونم بگم کاملا موافقم ولی خوب اینم نظریه.
" ما یاد نگرفتیم لذت ببریم.
از سرما فرار میکنیم و از گرما کلافه میشیم.
در جمع ناراحتیم و در تنهایی بیحال.
خوبه لذت ببریم
البته
نه بر مرکب مراد سوار بشیم."
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
مژگان جون ...بسیارعالی بود....این واقعیت تلخ راخیلی خوب توصیف کردی...دستت پرتوان عزیزم
مهدیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
چقدر خوب میشد اگر میتونستیم همه نقش مثبت داشته باشیم تو زندگی!زاویه دید آدم ها و خواسته هاشون از زندگی خیای متفاوته،به امید اینکه همه به کیفیت مطلوبشون دست پیدا کنند.
ممنون ازبیان زیبا و متن روان و دلنشین شما
عالی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار