نجات غريق با چوب و چماق!
کد خبر: ۵۸۴۲
تاریخ انتشار: 2015 July 25    -    ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
سه مرد جوان وقتي براي شنا وارد آب‌هاي زيبا كنار شدند نمي‌دانستند نجات‌غريق‌ها با چوب و چماق آنها را از آب بيرون مي‌كشند. راحتي خيال نجات‌غريق‌ها زماني معلوم شد كه مأموران پليسي كه دو ساعت بعد براي پيگيري در محل حاضر شده بودند با بي‌تفاوتي از كنار ماجرا عبور كردند.

حدود 11 كيلومتر از جاده ساحلي شهر زيباكنار استان گيلان به طرف شهرستان انزلي‌كه حركت مي‌كني، به منطقه‌اي به نام حاجي بكنده مي‌رسي كه ساحل آن براي مسافراني كه به اين منطقه رفته‌اند شناخته شده است. راه ورودي به ساحل، جاده ماسه‌اي است كه بعد از حصار ديوار ويلاها به دريا ختم مي‌شود. عصر روز جمعه، 26 تيرماه بود كه همراه يكي از دوستانم به اين ساحل رفتم. عده‌اي از مسافران كنار چادرهايشان مشغول استراحت و عده‌‌اي هم در دريا مشغول شنا بودند. تعداد زيادي نجات غريق كه شايد شمار آنها از 30 نفر هم مي‌گذشت كنار ساحل، شناگران را زير نظر داشتند و با دميدن در سوت‌هايي كه به دهان داشتند به شناگراني كه از ساحل دور مي‌شدند هشدار مي‌دادند.

چند نجات غريق هم سوار بر دو قايق موتوري در دريا گشت‌زني مي‌كردند و با مانورهاي ويژه روي موج ها، حضور خودشان را به رخ شناگران مي‌كشيدند تا اينكه دريا طوفاني شد. بعد از آن بود كه صداي سوت نجات غريق‌ها كه به شناگران هشدار مي‌دادند بيشتر شد. آنها از شناگران مي‌خواستند از ساحل دور نشوند.‌مردي كه از اهالي آن منطقه بود مي‌گفت نجات غريق‌هاي اين ساحل در خشونت زبانزد هستند. وقتي به رفتار نجات‌غريق‌ها دقت ‌كردم درستي حرف او را دريافتم.

نجات‌غريق‌ها از كنار ساحل متوجه سه شناگري شدند كه دورتر از ساحل مشغول آب‌تني بودند. باران اعتراض از كنار ساحل نثار شناگران شد، همزمان قايق‌هاي موتوري خودشان را به سه شناگر نزديك كردند. نجات غريق‌ها اما در اقدامي باورنكردني سه شناگر را به باد كتك گرفته و به زور به ساحل كشاندند. همزمان با حضور آنها در ساحل چند نجات‌غريق ديگر به آنها نزديك شده و بدون اعتراض خانواده شناگران آنها را به باد مشت و لگد گرفتند كه چرا ‌ دور از ساحل شنا كرده‌ايد.

با ميانجيگري مردم، سه شناگر موفق به فرار از محل شدند اما اين پايان ماجرا نبود. ثانيه‌هايي بعد بود كه دو نجات‌غريق با چوب و چماق شناگران را دنبال كردند و مورد ضرب و جرح قرار دادند.‌

شيون همسر و مادر سه مسافر به آسمان بلند شده بود.‌ درگيري با ميانجيگري مردم خاتمه يافت. در حالي كه برخي پليس را از ماجرا با خبر كرده بودند، سه مرد مسافر از شدت درد به خود مي‌ناليدند و همسر يكي از آنها با گريه مي‌گفت كه اينجا چقدر خوب از ميهمان‌ها پذيرايي مي‌كنند. دو ساعت بعد گشت كلانتري منطقه در محل حاضر شد.

 تعدادي از مسافران مانده بودند تا به عنوان شاهد، عليه نجات‌غريق‌ها گواهي دهند اما مأموران پليس سراغ مسئول غريق نجات‌ها رفتند و بعد هم به طرح شكايت و پر كردن برگه 110 اكتفا كردند و حاضر به تحقيق از شهود نشدند. يكي از شاكيان گفت: من ضاربان را مي‌شناسم و يكي از مسافران از درگيري فيلمبرداري كرده و قابل شناسايي هستند و تقاضا دارم آنها را دستگير كنيد. مأمور پليس مدعي شدند بدون دستور قاضي حق بازداشت ندارند. پس از اين مأموران پليس از محل دور شدند و ما به راه افتاديم. حالا حرف مرد محلي كه مي‌گفت نجات غريق‌هاي اين ساحل حتي با ضرب و جرح و با چوب و چماق هم كه شده است مانع غرق شدن مسافران مي‌شوند را درك مي‌كردم.
نویسنده : غلامرضا مسكني
روزنامه جوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار