فوتبالیست‌های جوانی که اسطوره شدند
کد خبر: ۵۸۳۳۵
تاریخ انتشار: 2016 December 18    -    ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
 در این گزارش بازیکنانی که در طول تاریخ خیلی سریع به موفقیت رسیدند و به بازیکنان مطرحی تبدیل شدند را معرفی می کنیم. این بازیکنان به عنوان پدیده در تیم هایشان بازی های خوبی را انجام دادند و به تیم های بزرگ دنیا ملحق شدند.
 
1 . رونالدو: این اسطوره برزیلی یکی از بهترین های دنیا بود. وی زمانی که 20 سال داشت به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا انتخاب شد. رونالدو در تیم پی اس وی آیندهوون هلند در جوانی بازی های خوبی را از خود به نمایش گذاشت و در 46 بازی، 42 گل به ثمر رساند،سپس رونالدو به بارسلونا پیوست 47 گل برای این تیم کسب کرد و به اینتر منتقل شد.
 
2. کریستیانو رونالدو: این بازیکن به عنوان گرانترین بازیکن جوان انگلیس زمانی که در منچستریونایتد بازی می کرد، شناخته شد. رونالدو در نخستین فصل حضورش زمانی که فقط 18 سال داشت، همه هواداران شیاطین سرخ را متحیر کرد. وی در 292 بازی موفق شد 118 گل برای شیاطین سرخ به ثمر برساند. این بازیکن جوان که به اسطوره ای با تجربه تبدیل شده است، برنده 4 توپ طلا است.
 
3. وین رونی: این بازیکن در 18 سالگی به منچستریونایتد ملحق شد. وی بیشترین حقوق را در میان بازیکنان زیر 20 سال انگلیس دریافت کرد، رونی در 18 سالگی در مسابقات یورو 2004 برای تیم ملی انگلیس 4 گل به ثمر رساند. وی تا به حال در 540 بازی موفق شده 248 گل برای منچستریونایتد به ثمر برساند. رونی نیز در نخستین بازی اش برای منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا، هتریک کرد.
 
4. مرک همشیک: زمانی که 19 سال داشت و نخستین فصلش در ناپولی را سپری می کرد، 10 گل برای این تیم به دست آورد. وی در 19 سالگی در سال 2007 به ناپولی پیوست و در حال حاضر کاپیتان این تیم است و به بازیکنی با تجربه تبدیل شده است. همشیک در 420 بازی موفق شد 103 گل را کسب کند.
 
5. روی کین: این بازیکن در جوانی ستاره تیم ناتینگهام فارست بود.  وی در 19 سالگی بازی های بسیار خوبی را برای این تیم به نمایش گذاشت. روی کین در 154 بازی موفق شد 32 گل را برای این تیم به ثمر برساند و بازی سازی ها و پاس های زیبای وی بسیار معروف بود.
 
6. کلارنس سیدرف: این بازیکن هلندی در سال 1995 با تیم آژاکس به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافت. سیدرف در آن سال بازی های بسیار خوبی را اجرا کرد و سپس از سمپدوریا پیشنهادی را دریافت کرد و به این تیم ملحق شد. البته وی در سمدوریا خیلی موفق نبود و پس از یک فصل به رئال مادرید ملحق شد،وی در 21 سالگی با این تیم به مقام دومی لیگ قهرمانان اروپا دست یافت.
 
7. پل پوگبا: این بازیکن در نخستین فصل حضورش در سری آ ایتالیا، 22 پاس گل داد. پوگبا پس از بازی در شیاطین سرخ در سال 2012 به شهر تورین و تیم یوونتوس ملحق شد وی تنها 7 بازی برای شیاطین سرخ انجام داده بود اما زمانی که به یوونتوس آمد به ستاره این تیم منتقل شد. این بازیکن در 178 بازی برای یوونتوس 34 گل را به ثمر رساند و نکته قابل توجه این است که در این فصل با قراردادی بسیار گران به منچستریونایتد بازگشت.
 
8. دله علی: این بازیکن جوان در نخستین  فصل بازی اش در لیگ برتر انگلیس، 10 گل به ثمر رساند و 9 پاس گل داد.این بازیکن در حالی که بسیار جوان است به بازیکنی با تجربه تبدیل شده است و در 56 گل برای تاتنهام 13 گل برای این تیم به ثمر رسانده است. دله علی با وجود سن کم به یکی از بازیکنان اصلی تیم باشگاهی و تیم ملی انگلیس تبدیل شده است.
 

 باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار