برترین ورزشکاران تاریخ المپیک
کد خبر: ۵۸۲۹۲
تاریخ انتشار: 2016 December 17    -    ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
المپیک را می توان به عنوان گسترده ترین و معروف ترین رویداد جهانی ورزش در نظر گرفت که در آن هزاران ورزشکار از سراسر دنیا به رقابت با یکدیگر می پردازند.

در این گزارش به معرفی بهترین ورزشکاران تاریخ المپیک که بیشترین مدال را کسب کرده اند،می پردازیم:

1.مایکل فلپس: این شناگر آمریکایی به عنوان بهترین ورزشکار تاریخ المپیک به حساب می آید. وی به علت توانایی منحصربه فرد در شنا به "ماهی پرنده" معروف شده است. مایکل فلپس تا به حال 22 مدال المپیکی را از آن خود کرده که به نوبه خود بی نظیر است. نکته قابل توجه در مورد این شناگر آمریکایی،وی 7 مرتبه به عنوان بهترین شناگر جهان شناخته شده است.

2.لاریسا لاتینینا: ژیمناست کار شوروی سابق که به عنوان بهترین ژیمناست تاریخ دنیا شناخته می شود.لاتینینا موفق شده است 18 مدال رنگارنگ را در طول دوران حضورش در المپیک به دست آورد که 14 تای آنها در بخش انفرادی بوده است.

3.نیکولای آندریانو: ژیمناست شوروی سابق که به عنوان بهترین ژیمناست مرد تاریخ این رشته از او یاد می شود. آندریانوف 15 مدال را در تاریخ المپیک به دست آورده است و به عنوان سومین ورزشکار پرافتخار تاریخ این بازی ها شناخته می شود.

4.کارل لوئیس: ورزشکار رشته دو و میدانی که اصلیتی آمریکایی دارد. رکورد این ورزشکار در رشته فعالیتش از سال 1984 شکسته نشده است. وی در مسابقات دو 100 متر ،‌ 15 بار رکوردی زیر 10 ثانیه را از خود به جای گذاشت و از طرف کمیته بین المللی المپیک به عنوان "بهترین ورزشکار المپیکی قرن" انتخاب شده است.

5.مارک اسپیتز: دیگر شناگر اسطوره ای آمریکا که در هفت رویدادی که شرکت کرد از خود رکورد تازه ای را بر جای گذاشت. وی پیش از مایکل فلپس به عنوان بهترین شناگر تاریخ آمریکا به حساب می آمد و فقط 9 بار در المپیک قهرمانی را به دست آورد.

6.پاوو نورمی: دونده دو مسافت فنلانی با وجود اینکه در سال 1973 فوت کرد،‌هنوز هم از پرافتخارترین ورزشکاران المپیک به حساب می آید.  لقب وی " فنلاندی پرنده" بود و از سرعت و قدرت زیادی بهره می برد. در 14 سالی که این ورزشکار در ورزش حضور داشت، هیچ کس نتوانست رکورد وی را جا به جا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار