مافیای نایکی و آدیداس
کد خبر: ۵۸۲۰۳
تاریخ انتشار: 2016 December 16    -    ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
روزنامه خبرورزشی نوشت:هرچه پیراهن یک کشور باارزش‌تر باشد، به همان میزان هم پول خوبی از اسپانسر تولید البسه دریافت می‌کند. البته اینکه با کدام برند هم به توافق می‌رسند در نوع خود اهمیت دارد و به آن تیم ملی شخصیت می‌دهد. اگر می‌خواهید بدانید تیم‌های ملی معتبر دنیا با کدام کمپانی قرارداد دارند و چه میزان پول دریافت می‌کنند پس ادامه مطلب را بخوانید.

دست دوستی آلمان و آدیداس
آلمان و آدیداس سالیان سال است که با هم کار می‌کنند و ترجیح می‌دهند ارز را در کشور خودشان نگه دارند. این کمپانی آلمانی قرارداد جدیدی در سال ۲۰۱۵ با فدراسیون فوتبال مانشافت به ثبت رساند و متعهد شد که سالانه ۵۰میلیون یورو به قهرمان جام جهانی‌ ۲۰۱۴ آلمان پرداخت کند. این قرارداد تا سال ۲۰۲۲ اعتبار دارد و بعید است که ژرمن‌ها بعد از آن نیز حاضر به پذیرش کمپانی دیگری شوند.

پول نایکی پای فرانسه
نایب‌قهرمان یورو ۲۰۱۶ اخیراً قرارداد جدیدی با کمپانی نایکی منعقد کرده است. طبق این قرارداد که جزئیات زیادی از آن به بیرون درز پیدا نکرده است، نایکی سالانه چیزی حدود ۴۵میلیون یورو به فدراسیون فوتبال فرانسه می‌پردازد و این قرارداد تا سال ۲۰۲۶ اعتبار دارد. آخرین اخبار حاکی از این است که فرانسوی‌ها سعی دارند این قرارداد را به ۵۰ میلیون یورو افزایش دهند.

انگلیسی‌ها آمدند
اتحادیه فوتبال انگلیس که چند سالی می‌شود سنت‌شکنی کرده و دیگر با کمپانی داخلی اومبرو کار نمی‌کند، قرارداد جدیدی با نایکی به ثبت رسانده است. این کمپانی آمریکایی متعهد شده سالانه ۳۹میلیون یورو به خزانه اتحادیه فوتبال انگلیس واریز کند. اعتبار این قرارداد تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.

برزیل پای‌بند به نایکی
سال‌هاست که فدراسیون فوتبال برزیل با نایکی همکاری می‌کند و از این کمپانی آمریکایی راضی است. نایکی علاوه بر تولید البسه تیم ملی برزیل، در پایان هر سال مبلغ ۳۰٫۷میلیون یورو به فدراسیون فوتبال سلسائو می‌پردازد. البته این قرارداد در پایان سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد و دوطرف از حالا وقت دارند تا توافقات جدید خود را نهایی کنند.

اسپانیا یار آدیداس
فدراسیون فوتبال اسپانیا هم مدت‌‌هاست که با کمپانی آلمانی آدیداس کار می‌کند و به هیچ عنوان سراغ برندهای تولید داخل که البته خیلی قوی نیستند نمی‌رود. ماتادورها سالانه نزدیک به ۴۰میلیون یورو از آدیداس پول دریافت می‌کنند. این قرارداد در سال ۲۰۱۵ بسته شد و تا ۲۰۲۶ اعتبار دارد.

اعتقاد ایتالیا به پوما
درحالی که کمپانی‌های متعددی همچون دیادورا، لگیا، جیووا، اریا و ماکرون در سرزمین چکمه حضور دارند که البته همگی در سطح متوسط هستند، فدراسیون فوتبال ایتالیا سراغ پوما رفته و با این کمپانی آلمانی کار می‌کند. اعتقاد عجیب آتزوری‌ها به پوما حتی باعث شده بعضی‌ها تصور کنند این کمپانی ایتالیایی است. پوما و ایتالیا از ۲۰۰۸ با هم کار می‌کنند و در مارس ۲۰۱۵ قرارداد جدیدی را منعقد کردند. قراردادی به ارزش ۱۸میلیون یورو که تا پایان جام جهانی‌ ۲۰۲۲ روسیه اعتبار دارد.

چینی‌ها در بازار
چینی‌ها که خودشان کپی جنس‌های نایکی را بهتر از این کمپانی تولید می‌کنند، مسئولیت تولید البسه تیم فوتبالشان را به آن‌ها واگذار کردند. طبق قراردادی که در سال ۲۰۱۵ میان دوطرف منعقد شد، نایکی در یک بازه ۱۱ ساله لباس‌های تیم ملی چین را تولید می‌کند و هر سال ۱۴میلیون یورو هم به حساب فدراسیون فوتبال این کشور می‌پردازد.

روسیه نامعلوم
فدراسیون فوتبال روسیه که با آدیداس همکاری می‌کند در آخرین قرارداد خود سالانه ۱۲میلیون یورو از این کمپانی آلمانی دریافت می‌کرد اما این قرارداد در فاصله کمتر از ۲ سال مانده به آغاز جام جهانی‌ روسیه رو به اتمام است و دو طرف باید برای سال ۲۰۱۷ قرارداد جدیدی را در صورت توافق امضا کنند.

آمریکا با جنس آمریکایی
آمریکایی‌ها برای تیم ملی کشورشان از تولید داخل که همان برند معروف دنیاست استفاده می‌کنند. نایکی از سال ۱۹۹۸ تاکنون با فدراسیون فوتبال آمریکا همکاری داشته و طبق قرارداد فعلی‌شان هم هر سال ۸میلیون یورو پرداخت می‌کند.

هلند مثل آمریکا
اگر می‌بینید هلند هم‌ردیف آمریکا قرار گرفته یکی از دلایلش به خاطر افت کیفی این تیم در چند سال اخیر است. بدون شک تیمی که به مرحله گروهی یورو ۲۰۱۶ نتوانست صعود نکند نمی‌تواند در جذب اسپانسر موفق باشد. هلند سالانه ۸میلیون یورو از نایکی پول می‌گیرد و این قرارداد در پایان جام جهانی‌ روسیه به اتمام می‌رسد.
 
اتاق خبر24
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار