به كودك خود ياد بدهيد دوست پيدا كند
کد خبر: ۵۸۱۲۶
تاریخ انتشار: 2017 January 02    -    ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
با پدر و مادرهایی كه كودكی همسن و سال فرزند شما دارند دوستی كنید. اگر كودك شما ببیند كه شما با پدر و مادر سایر كودكان معاشرت می‌كنید،‌ بر كمرویی خود غلبه می‌كند.
 به كودك خود ياد بدهيد دوست پيدا كند
 
به كودك خود ياد بدهيد دوست پيدا كند  برای كودك آسان است كه در محیط خانه پر شور باشد. او با عشق و تایید والدین خود احاطه شده و احساس امنیت می‌كند. با این وجود وقتی او بزرگ می‌شود وضعیت فرق می‌كند. در محیط مدرسه، دوستان همسال و همكلاسی‌های او برای او اهمیت پیدا می‌كنند. بعضی از كودكان به طور ذاتی خجالتی و ساكت هستند. آنها در این دوران عقب‌نشینی می‌كنند و مهم است كه آنها را از خلوت خود بیرون بكشیم و به آنها كمك كنیم برای جلب احترام دیگران، با همسالان خود ارتباط برقرار كنند.
 
 
برای كودك آسان است كه در محیط خانه پر شور باشد. او با عشق و تایید والدین خود احاطه شده و احساس امنیت می‌كند. با این وجود وقتی او بزرگ می‌شود وضعیت فرق می‌كند.

در محیط مدرسه، دوستان همسال و همكلاسی‌های او برای او اهمیت پیدا می‌كنند. بعضی از كودكان به طور ذاتی خجالتی و ساكت هستند. آنها در این دوران عقب‌نشینی می‌كنند و مهم است كه آنها را از خلوت خود بیرون بكشیم و به آنها كمك كنیم برای جلب احترام دیگران، با همسالان خود ارتباط برقرار كنند.

كودكان با اجتماعی شدن آشنایی ندارند و این كار برای همه آنها آسان نیست. برخی از كودكان درون‌گرا هستند و لازم است به آنها یاد بدهیم چگونه با دیگران معاشرت كرده و رابطه برقرار كنند. دوستان خوب می‌توانند زندگی آ‌نها را كامل كنند و شما نمی‌خواهید آنها چنین فرصتی را از دست بدهند. اگر كودك شما منزوی است، با كمی مراقبت و توجه می‌توانید به او كمك كنید حرف خود را بزند و مهارت‌های اجتماعی را فرا بگیرد.

علل كمرویی
بعضی از كودكان بسیار خجالتی هستند و دوست پیدا كردن برای آنها مشكل است. آنها دوست دارند با بقیه كودكان بازی كنند اما از آنجا كه فاقد مهارت‌های اجتماعی هستند، نمی‌دانند چگونه باید به سایرین بپیوندند. كودك ممكن است مشكلات رفتاری مانند پرخاشگری، عدم توجه یا كمرویی داشته باشد. این مانعی بین كودك و سایر كودكان ایجاد می‌كند و او دوستی نخواهد داشت.

به كودك خود ياد بدهيد دوست پيدا كند 
 
ممكن است كودك به بیماری اوتیسم مبتلا باشد. در این حالت او به مراقبت و درمان ویژه نیاز دارد. این روزها كودكان به آسانی ارتباط برقرار نمی‌كنن؛ چون عادت كرده‌اند تنهایی در مقابل تلویزیون یا با بازی‌های كامپیوتری وقت بگذرانند. این فقدان روابط اجتماعی به بروز مشكل در دوست‌یابی كودكان منجر می‌شود.

بعضی از كودكان فرصتی برای دوست پیدا كردن ندارند. ممكن است در همسایگی كسی نباشد كه كودكان همسن و سال وی داشته باشد. دنیا محل رقابت است و برخی از كودكان برنامه‌هایی دارند كه آنها را خیلی مشغول می‌كند. آنها به كلاس‌های ورزشی می‌روند یا سرگرمی‌های مختلفی دارند كه دیگر وقتی برای معاشرت با سایر كودكان برای آنها باقی نمی‌گذارد.

نكاتی برای كمك به كودك برای غلبه بر كمرویی
خود را درگیر فعالیت‌های فرزندانتان كنید. از آنجا كه كودك خود را تماشا می‌كنید،‌ این كار به او احساس امنیت می‌دهد. او مطمئن‌تر و اجتماعی‌تر می‌شود. باشگاه‌ها و انجمن‌های فراوانی هستند كه فعالیت‌های اجتماعی را سازماندهی می‌كنند. بعضی از مدارس نیز برای چنین فعالیت‌هایی برنامه‌ریزی می‌كنند. عضو چنین باشگاه‌هایی شوید و كودك خود را در این فعالیت‌ها شركت دهید.

با پدر و مادرهایی كه كودكی همسن و سال فرزند شما دارند دوستی كنید. اگر كودك شما ببیند كه شما با پدر و مادر سایر كودكان معاشرت می‌كنید،‌ بر كمرویی خود غلبه می‌كند. این كار همچنین دایره دوستان شما را نیز وسیع‌تر خواهد كرد.
 
بيتوته
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار