آیا انیشتین در سال های آخر عمر مسلمان شده بود؟
کد خبر: ۵۸۰۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: 2015 September 10    -    ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
همچنین اینشتین در این رساله «معاد جسمانی» را از راه فیزیکی اثبات می کند (علاوه بر قانون سوم نیوتون=عمل وعکس العمل). او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف «نسبیت ماده و انرژی» می داند:...
آلبرت اینشتین در رساله پایانی عمر خود با عنوان «بیانیه» اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح می دهد و آن را کامل‌ترین و معقولترین دین می داند.

این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه اینشتین با آیت الله العظمی بروجردی (فوت1340ش=1961م) است که توسط مترجمین برگزیده شاه ایران محرمانه انجام است.

آلبرت اینشتین در رساله پایانی عمر خود با عنوان «دی ارکلرونگ» Die Erkla"rung - von: Albert Einstein - 1954 به معنی بیانیه که در سال 1954 در آمریکا و به آلمانی نوشته است ، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح می دهد و آن را کامل ترین و معقول ترین دین می داند.

اینشتین در این رساله «نظریه نسبیت» خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از (نهج البلاغه) و بیش از همه (بحارالانوار) علامه مجلسی ـ که از عربی به انگلیسی توسط حمید رضا پهلوی(فوت1371ش) ترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می شده ـ تطبیق داده و نوشته که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه پیچیده "نسبیت" را ارائه داده، ولی اکثر دانشمندان نفهمیده اند.

از آن جمله حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم نقل می کند که: هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می خورد و آن ظرف واژگون می شود. اما پس از اینکه پیامبر اکرم از معراج جسمانی باز می گردند مشاهده می کنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است. اینشتین این حدیث را از بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه «نسبیت زمان» دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می نویسد.

همچنین اینشتین در این رساله «معاد جسمانی» را از راه فیزیکی اثبات می کند (علاوه بر قانون سوم نیوتون=عمل وعکس العمل). او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف «نسبیت ماده و انرژی» می داند:
E = M.C2 >> M = E :C2 یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد، دوباره عینا به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد.

اینشتین در این کتاب همواره از آیت الله بروجردی با احترام و به لفظ «بروجردی بزرگ» و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ «حسابی عزیز» یاد کرده است.
دستخط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه توسط خط شناسی رایانه ای چک شده و این که رساله به دست خود او نوشته شده، تأیید شده است.

این کتاب ارزشمند در حال ترجمه از آلمانی به پارسی - توسط دکتر عیسی مهدوی (برادر دکتر ابراهیم مهدوی)- و توام با تحقیق و ارائه منابع مذکور در متن است. اصل نسخه این رساله اکنون جهت مسائل امنیتی به صندوق امانات سری لندن - بخش امانات پروفسور ابراهیم مهدوی- سپرده شده و نگهداری می شود.

خبرآنلاین


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۷۶
غیر قابل انتشار: ۱
sadegh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
5
62
این خبر را چند سال قبل من هم خوانده ام اما تا کنون ترجمه و مدارکی که عنوان شده منتشر نشده است. علی رغم گذشت چندین سال از انتشار خبر
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
برخلاف آنچه تبلیغ می شود؛ ابعاد علمی اسلام به قدری گسترده و عظیم بوده که هنوز هم علوم و پیشرفت های امروز بشر، توانایی اظهار نظر در خصوص بسیاری از روایات و دستاورد های علمی اندیشمندان مسلمان را ندارد. و اساسا هر مقدار که علم بشری پیشرفت نموده، نه تنها ناقض نظرات اسلام نبوده بلکه آنها را هم مورد تایید قرار داده است. بعنوان مثال نظریه بی نهایت بودن ذرات که موجب شهرت پرفسور حسابی(پدر فیزیک ایران) در جهان شده، نظریه ای بود که پرفسور حسابی آن را از فلسفه اسلامی اقتباس کرده بود. ایشان قبل از مطرح کردن این نظریه، ابتدا آن را با علامه محمد تقی جعفری در میان گذاشته و در خصوص آن اطلاعات لازم را بدست آورده و سپس آن را با ساختاری فیزیکی ارائه نمودند. این نظریه بسیار فراتر از علم و پیشرفت های امروزی بشر بوده بطوری که وقتی این نظریه را برای پرفسور انیشتین مطرح نمودند، ایشان گفتند من نمی توانم در مورد آن اظهار نظری کنم ولی اگر این نظریه اثبات شود، تحول عظیمی در فیزیک بوجود خواهد آورد. این در حالی است که این نظریه در قرن ها قبل توسط فلاسفه مسلمان مطرح گردیده بود. برای انیشتین این سوال مطرح شد که این نظریه که بسیار جلوتر از زمان خود مطرح گردیده چگونه در ذهن پرفسور حسابی بوجود آمده است و پرفسور حسابی هم حقیقت را بیان نمودند و این باعث تمایل و نگرش بسیار مثبت انیشتین نسبت به اسلام گردید. بطوری که اقدام به انجام مکاتباتی با آیت الله العظمی بروجردی می نمایند. بعنوان مثال در یکی از این مکاتبات انیشتین سوال می کند آیا اسلام در خصوص نسبیت زمان هم نظری دارد که آیت الله بروجردی در جواب به حدیث معراج پیامبر اشاره نموده و بیان می کنند که نسبیت زمان در اسلام مورد تایید است. هر چند این ارتباط به خاطر خطراتی که برای پرفسور انیشتین ایجاد می نمود، آشکارا انجام نمی شد. هم اکنون هم بسیاری از روایات و متون دانشمندان اسلامی در علوم مختلف وجود دارد که هنوز بررسی قرار نگرفته و اثبات نشده است و متاسفانه تحقیق در خصوص آنها توسط دانشمندان مسلمان امروز مورد بی مهری قرار گرفته و از این گنجینه علمی اسلام غفلت ها شده و این ظرفیت عظیم همچنان محجور و ناشناخته مانده است!! در حالی که شواهدی وجود دارد که دانشمندان غربی بر روی بسیاری از آنها کار کرده و توانسته اند تا به نام خود آنها را ثبت نمایند.
محمد جوادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
30
90
دروغ محض است
جاسم از ابادان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
19
21
ببخشید در متن عبارت "شیعه" یا "اسلام"
؟؟؟...فکر کنم اسلام موجه تر باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
46
29
زنده باد شیعه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
7
48
همه نامه های انیشتن در موزه وی در معرض دید عموم است .....
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
28
45
اینکه این دانشمند بزرگ مسلمان شده باشد اعتباری برای دین اسلام به حساب نمی آید و اگر این اتفاق افتاده باشد قطعا موجبات رستگار ی خود را رقم زده است که آی کاش قضیه اینطور باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
6
72
با سلام و احترام بنده در رشته فیزیک تحصیل کردم و هیات علمی دانشگاه هستم. و اتفاقا بنده در این زمینه تحقیقات زیادی انجام دادم. اولا افتخار می کنم که یک مسلمان شیعه هستم. اما متاسفم از اینکه خبرگزاری تابناک چنین خبری را که مرجع آن تعدادی وبلاگ و سایت غیر علمی است، منتشر می کند. آقای انشتین یک دانشمند موحد بوده و شکی در آن نیست. آقای حسابی یکی از افتخارات کشور ماست اما شاگرد انشتین نبوده، این بزرگنمایی که مطمنا خودشان هم راضی نبودند توسط پسر گرامی ایشان و پس از فوت پروفسور حسابی رخ داده است. در ضمن آقای انشتین با آیت اله برجوردی هیچ نامه نگاری نکردند. بنده این مطالب را با قطعیت عرض می کنم چرا که بنده و چند همکار دیگر جهت انتشار کتاب در زمینه نقش فیزیکدانان ایرانی و اسلامی در علم در دروان قدیم و معاصر تحقیقاتی را انجام داده ایم. دین اسلام و مذهب تشیع آنقدر پتانسیل دارد که حقانی خودش را بدون جوسازی بعضی افراد ناآگاه اثبات نمایید.. ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
درود بر شما. البته اخیرا اقای سمیعی جای شادروان دکتر حسابی را در بزرگنمایی توسط برخی گرفته است
ناشناس
| |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
دوست عزیز کجا نوشته که پرفسور حسابی شاگرد انیشتین بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ضمنا تحقیقات خودتون رو کاملتر کنید و اینطور با قاطعیت نظر ندید.یه جستجوی ساده اینو نشون میده که انشتین با حضرت آیت اله بروجردی مکاتبات مفصلی داشته اند نه یکبار و دو بار و حتی دیدار حضوری هم داشتند که عکسهای آنهم موجوده.داستانش مفصله که من متاسفانه نمیتونم در اینجا شرح بدم.هر کسی مایل باشه میتونه پیگیری کنه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار