آزادی دو وکیل ایرانی زندانی در کنیا
کد خبر: ۵۸۰۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 December 14    -    ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا، حسن قشقاوی که از طرف محمدجواد ظریف، به منظور پیگیری موضوع بازداشت دو وکیل زندانی ایرانی و آزادی آنها ماموریت یافته بود و از هفته گذشته در راس هیاتی از وزارت خارجه به کنیا سفر کرده است، روز چهارشنبه اعلام کرد که با پیگیری مستمر سفارت جمهوری اسلامی در کنیا و وزارت امورخارجه، در پی مذاکرات فشرده و رایزنی و انجام ملاقات های متعدد با مقامات سیاسی، قضایی و مسوول ذیربط پلیس این کشور، سرانجام دادگاه نایروبی رای به آزادی دو وکیل ایرانی بازداشت شده داد.

قشقاوی و هیات همراه در دیدار روز یکشنبه با امینه محمد وزیر خارجه کنیا در خصوص آزادی دو وکیل ایرانی و همچنین روابط دو جانبه گفت و گو کرد.

در این دیدار که هادی فرجوند سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا نیز حضور داشت، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه آفریقا در دیپلماسی ایرانی اعلام کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابطش با کنیا به عنوان کشور تاثیرگذار و مهم در شرق آفریقا استقبال می کند.

وزیر خارجه کنیا در پاسخ قول داد حداکثر تلاش برای آزادی دو وکیل ایرانی را به عمل آورد.

وی در ادامه گفت:‌ نگاه ما به روابط دوجانبه با ایران گسترده و عمیق است و مایلیم با توجه به وجود زمینه مناسب، سرمایه گذاران ایرانی حضور فعال تری در عرصه اقتصادی آن کشور داشته باشند.
منبع: خبرگزاری ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
0
این کشورهای آفریقایی بوی کباب شنیده اند. یکسری از سعودیها و دسته ای دیگر هم از ما به هر بهانه ای باجگیری می کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
0
دیگه حتی وکیلها هم مصونیت ندارند عجب روزگاری شده ها !
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار