بارش‌های امسال در مقایسه با سال گذشته!
کد خبر: ۵۷۸۴
تاریخ انتشار: 2015 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
رضا راعی عزآبادی با بیان اینکه در بارندگی های اخیر کمترین بارش مربوط به کرمانشاه با 0.3 میلی متر بوده است، اظهار داشت: در بارش های هفته گذشته، استان مازندران با 61 میلی متر بیشترین میزان بارش را در سطح کشور داشته است، استان تهران نیز با 47 میلی متر بارندگی رتبه دوم میزان بارش را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص استان هایی که از 24 تا 30 تیرماه دارای بارش های خوبی بودند، گفت: این استان ها عبارتند از آذربایجان شرقی با 17 میلی متر، آذربایجان غربی 4 میلی متر، اردبیل 7.2 میلی متر، تهران 47 میلی متر، زنجان 6 میلی متر، سمنان 8 میلی متر، قزوین 9 میلی متر، گیلان 38 میلی متر، مازندران 61 میلی متر، همدان 15 میلی متر، کرمانشاه 0.3 میلی متر و لرستان 3 میلی متر بارش داشته اند.

راعی با بیان اینکه بیشترین بارندگی های اخیر در حوضه دریای خزر اتفاق افتاده است، افزود: بارندگی های کشور در مقایسه با هفته قبل، در حوضه مازندران یا دریای خزر نسبت به هفته قبل 20 میلی متر و دریاچه ارومیه و فلات مرکزی ایران یک میلی متر افزایش بارش داشته اند.

وی یادآور شد: علیرغم بارندگی های خوبی که در روزهای اخیر در استان های شمالی و شمال غرب و غرب کشور داشتیم ولی مشاهده می شود که متو سط بارندگی های کشور در چهار یا پنج روز گذشته از 184 به 188 میلی متر رسیده که 4 میلی متر افزایش را در متوسط بارندگی کشور نشان می دهد.

وی علت اصلی این امر را عدم بارندگی در بخش وسیعی از کشور مثل ایران مرکزی، مناطق جنوب، جنوب شرق، شرق اعلام کرد و افزود: این مساحت وسیع باعث می شود متوسط بارندگی کشور در حد چهار میلی متر ثبت شود.
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار