بهبود هضم غذا با ریحان و رب نارنج
کد خبر: ۵۷۸۳
تاریخ انتشار: 2015 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
سبزی ریحان دارای طبع گرم است و که گرمای آن موجب بهبود هضم غذا می‌شود، همچنین آب نارنج تنها ماده‌ غذایی ترش است که دارای طبع گرم است، بنابراین استفاده از رب نارنج نیز در غذاها به هضم غذا کمک می‌کند.
مهرداد میرکریمی متخصص طب سنتی اظهار کرد: سبزی خوردن در واقع مربوط به گیاهان دارویی هستند که فواید بسیار زیادی دارند.

به گفته وی به عنوان مثال سبزی ریحان دارای طبع گرم بوده و که گرمای آن موجب بهبود هضم غذا می‌شود و گرمای ایجاد شده در معده توسط ریحان اذیت کننده نیست و افراد گرم مزاج هم از آن سود می‌برند.

**تخم ریحان یا تخم شربتی بسیار برای هضم مفید است

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: تخم ریحان یا تخم شربتی بسیار برای هضم مفید است و برای همه مزاج‌ها مفید است, بهترین شیوه مصرف تخم شربتی به این صورت است که مقداری آبلیمو یا آب نارنج همراه با تخم شربتی و عسل مخلوط شده و 2 ساعت بعد از غذا مصرف شود.

**آب نارنج تنها ماده‌ غذایی ترش که دارای طبع گرم است

میرکریمی افزود: آبلیمو به عنوان طعم دهنده غذا بسیار رایج است ولی توصیه می‌کنیم که از آب نارنج نیز در غذاها استفاده کنند چرا که هر ماده غذایی ترش دارای طبع سرد بوده و آب نارنج تنها ماده‌ غذایی ترش بوده که دارای طبع گرم است.

وی ادامه داد: بهتر است که به جای رب از رب نارنج در غذاها استفاده کرد چرا که به هضم غذا کمک می‌کند و موجب بهبود طعم غذا نیز می‌شود.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: در تهیه غذاها باید توازن گرمی و سردی را برقرار کرد تا بدن از غذا سود ببرد.

میرکریمی عنوان کرد: سوپ جو بسیار رطوبت بخش است و همراه با سبزی‌هایی مانند ریحان, نخود سبز برای فصل گرما غذای مناسبی است.

وی خاطرنشان کرد: برای کسانی که مشکل معده دارند بهتر است که بعد از آنکه جو کاملا پخته شد, جو را صاف کرده و شکوفه های جو را مصرف نکنند یا اینکه جو در سوپ بسیار کم باشد.

دکتر من
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار