چرا بزاق دهان با فکر کردن به غذاهای ترش افزایش می یابد؟
کد خبر: ۵۷۷۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 December 12    -    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید چرا این اتفاق می افتد و به شکل غیر ارادی بزاق جاری می شود؟ افزایش بزاق دهان در حیطه محرک، پاسخ و شرطی شدن تعریف می شود.‌ در سال ۱۸۸۰ میلادی یک فیزیولوژیست روسی به نام ایوان پاولف دریافت که بزاق دهان سگ با دیدن کسی که قبلا چند بار به او غذا داده و یا با شنیدن صدای زنگ غذا ترشح می شود.
 چرا بزاق دهان با فکر کردن به غذاهای ترش افزایش می یابد؟
 
چرا بزاق دهان با فکر کردن به غذاهای ترش افزایش می یابد؟  اختصاصی «تابناک باتو»؛ آیا بزاق دهان شما هم هنگام دیدن تصاویر میوه ها و غذاهای ترش جاری می شود؟ فقط یک نگاه به عکس هایی از یک برش لیمو یا تکه ای لواشک ترش، کافی است تا غدد بزاقی تحریک شوند و میزان زیادی بزاق تولید کنند.
 
آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید چرا این اتفاق می افتد و به شکل غیر ارادی بزاق جاری می شود؟ افزایش بزاق دهان در حیطه محرک، پاسخ و شرطی شدن تعریف می شود.‌ در سال ۱۸۸۰ میلادی یک فیزیولوژیست روسی به نام ایوان پاولف دریافت که بزاق دهان سگ با دیدن کسی که قبلا چند بار به او غذا داده و یا با شنیدن صدای زنگ غذا ترشح می شود. حتی اگر آن فرد هم اکنون غذایی به همراه نداشته باشد؛ اما چون سگ شرطی شده، بزاق دهان او فقط با دیدن فرد مورد نظر و یا شنیدن صدای زنگش افزایش می یابد؛ به این نظریه شرطی کلاسیک و یا شرطی پاولف می گویند.
 
چرا بزاق دهان با فکر کردن به غذاهای ترش افزایش می یابد؟ 
 
... مثل این زمانی است که یک محرک بیولوژیکی قوی با یک محرک طبیعی همراه می شوند؛ برای نمونه، هنگام خوردن لیمو و یا ماده غذایی ترش، غده های بزاقی میزان زیادی بزاق را برای رقیق کردن ترشی در دهان تولید می کنند. وقتی هم به غذاهای ترش فکر می شود، همین اتفاق می افتد و خوردن غذای ترش برای افزایش بزاق شرط نیست و این یک تأثیر طبیعی است که غیر ارادی اتفاق می افتد، به گونه ای که مغز بین افزایش بزاق دهان و مواد غذایی ترش ارتباط می دهد و بنا به تجارب قبلی که ثبت کرده، با محرک روبه رو می شود. بنابراین افزایش بزاق دهان یک واکنش طبیعی است که به تجربه گذشته ما ارتباط دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
2
2
خوب خو شم میاد چون جواباش درست و کامل گفته و بجه من هم می توان درست درسشو بخونه و درست جواب امتحانشو بده واقاً من از ونی که این جوابا رو داد تشکر می کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
2
3
بازم ممنونم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار