فرار بیش از 80 بیمار روانی از بیمارستان
کد خبر: ۵۷۴۵۷
تاریخ انتشار: 2016 December 08    -    ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
 
به نقل از واشینگتن پست؛ کنیا سال‌های متوالی درگیر فساد دولتی و سوء‌مدیریت بوده است؛ اما هیچگاه مانند روز گذشته دستخوش آشفتگی در پایتخت نشده بود. اعتصاب پرستاران بیمارستان "ماتاری" در نایروبی موجب شد ده‌ها بیمار روانی از بیمارستان فرار کنند.
 
پلیس کنیا اعلام کرد بیش از 80 بیمار روانی درحالیکه لباس فرم بیمارستان بر تن دارند در سطح شهر پراکنده شده‌اند و حتی عده‌ای از آنها در حال بالا رفتن از دیوارها و یا عبور بی‌مهابا از عرض بزرگراه‌ها دیده شدند.
 
مقامات کنیایی اعلام کردند: فرار این بیماران پس از آن رخ داد که پزشکان و پرستاران این بیمارستان روانی، به اعتصاب ملی کارکنان بیمارستان‌های دولتی کنیا پیوستند.
 
"جاپت کومه"، فرمانده پلیس نایروبی، دراین خصوص گفت: "نیروهای پلیس عملیات باز گرداندن این بیماران را به بیمارستان آغاز کرده‌اند. ما تا کنون دهها نفر از این افراد را دستگیر کرده‌ایم و عملیات همچنان ادامه دارد. پرستاران با ترک کردن بیمارستان،‌ باعث به وجود آمدن چنین وضعی شدند."
 
طبق آمارهای پلیس، هنوز بیش از 50 بیمار روانی در پایتخت کنیا سرگردان هستند و اطلاع دقیقی از محل آنها در اختیار نیست. مردم نایروبی نگران هستند این بیماران روانی برای سلامت آنها و فرزندانشان تهدیدی به حساب آید؛ اما یکی از پزشکان بیمارستان "ماتاری" اطمینان داد این بیماران خطری برای دیگران ندارند و اغلب موجب آسیب رسیدن به خودشان می‌شوند.
 
حدود پنج هزار پزشک، داروساز، دندانپزشک و پرستار روز گذشته در کنیا و در اعتراض به افزایش نیافتن حقوق خود، اعتصاب کردند.
 
در کنیا، یک پزشک پس از 6 سال تحصیل و اخذ مدرک دانشگاهی حقوقی کمتر از یک افسر پلیس تازه‌کار دریافت می‌کند. در کنیا فقر منابع مالی و تجهیزات پزشکی، آمار مرگ و میر را افزایش داده است. در این کشور میانگین سن مردان فوت شده 46 و زنان فوت شده 51 سال است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار