ارواح کلیسای سنت جورج در جمهوری چک+عكس
کد خبر: ۵۷۴۴۸
تاریخ انتشار: 2016 December 09    -    ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
حدود 50 سال است که کلیسای سنت جورج در روستای لوکووا در جمهوری چک متروکه شده است. آخرین گردهمایی در این کلیسای قرن چهاردهمی در سال 1968 اتفاق افتاد، زمانی که یک مراسم خاکسپاری بود و بخشی از سقف سقوط کرد و باعث شد همه خارج شوند. مردم محلی وحشت زده آن را به فال بد گرفتند و دیگر هرگز جرات نکردند وارد کلیسا شوند. کلیسا کم کم از هم پاشید و خطبه ها و مراسم در بیرون برگزار می شدند. کمونیست ها هرچیز باارزشی مثل نقاشی، مجسمه، زنگ کلیسا و ساعت که داخل کلیسا بود را غارت کردند.
 
در سال 2014 استاد گروه طراحی و هنرهای زیبای دانشگاه وست بوهمیا از دانشجوی سال سوم خود خواست یک کلیسای مناسب اما ویران برای راه اندازی یک اثر هنری پیدا کند. هر دانشجو باید کلیسای خود را پیدا می کرد. برخی دانشجویان کلیساهایی پیدا کردند که تنها پایه یا تعدادی دیوار داشت، اما یاکوب هادراوا می دانست دقیقا کجا یک کلیسای متروکه اما تقریبا دست نخورده پیدا کند. سقف کلیسای سنت جورج آسیب دیده بود اما فضای داخلی هنوز هم کاربردی بود و این همان چیزی بود که هادراوا برای مجسمه های خود نیاز داشت.
 
او بیش از 12 شبح با ابعاد واقعی ساخت که رداهای بلند داشتند و روی نیمکت های کلیسای نشسته بودند. اینستالیشن ارواح او توجه و بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جلب کرد. آن ها بازدیدکنندگانی از آلمان، انگلستان، استرالیا، برزیل و روسیه داشتند و درحال حاضر هزینه کافی برای تعمیر سقف تامین شده است. او امیدوار است کلیسا به زودی شکوه سابق خود را بازیابد.
 
ارواح کلیسای سنت جورج 
 
ارواح کلیسای سنت جورج 
 
ارواح کلیسای سنت جورج 
 
ارواح کلیسای سنت جورج
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار