کارت هوشمند از شهریور جایگزین دفترچه بیمه می شود
کد خبر: ۵۷۲۸
تاریخ انتشار: 2015 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بنابر تصویب شورای عالی بیمه از تیر امسال دو سازمان بیمه خدمات سلامت و تامین اجتماعی با وحدت رویه عمل می کنند و از شهریور امسال نیز تمام دفترچه های بیمه حذف و کارت هوشمند الکترونیک بیمه جایگزین آن می شود.
 
تقی نوربخش روز پنچشنبه در همایش ملی سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت در سالن همایش های برج میلاد با اعلام این خبر، افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان مردم نهاد است که تقریباً هیچ وابستگی مالی و بودجه ای به دولت ندارد و همه اعتبارات آن از طریق مردم تامین می شود.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی حدود 40 میلیون بیمه شده دارد که 20 درصد منابع آن از سهم کارفرمایان برای بیمه کارگرانشان تامین می شود، 7 درصد را کارگران با پرداخت حق بیمه پرداخت می کنند و 3 درصد سهم دولت است که در عمل تامین نمی شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: درآمد این سازمان از ابتدای سال 94 حدود 11 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است که تقریبا همه آن از طریق مردم و بدون اتکا به دولت تامین شده است.

نوربخش اظهار کرد: مردم و سازمان های مردم نهاد در بسیاری از امور به خصوص تامین منابع مالی مشارکت دارند اما مشارکت مردم نباید به این میزان بسنده شود و باید سیاستگذاری در همه امور غیر حاکمیتی به خود مردم واگذار شود.

وی افزود: اقدامات دولت در حوزه سلامت به خصوص در یکسال گذشته و بعد از اجرای طرح تحول سلامت چشمگیر بوده و توانسته است سهم مردم از هزینه های درمانی را به شدت کاهش دهد و تعداد افرادی را به خاطر هزینه های درمانی دچار هزینه های خانمانسوز می شدند و از دهک های میانی به دهک های فقیر می رفتند به حداقل ممکن رسانده است.

نوربخش خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات قدیمی کشور در حوزه بیمه تفاوت سطح پوشش دو بیمه پایه خدمات سلامت و تامین اجتماعی بود که با مصوبه جدید شورای عالی بیمه این مشکل از تیر امسال بر طرف شد و از این پس پوشش این دو بیمه پایه اصلی کشور مانند یکدیگر و با وحدت رویه صورت می گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: اقدام بسیار مهم و اساسی دیگر که به عنوان یک خبر خوش در این همایش اعلام می کنم این است که برای یکسان شدن خدمات بیمه پایه در کشور و رفع امکان هر گونه سوءاستفاده از شهریور امسال تمام دفترچه های بیمه پایه حذف می شود و کارتهای هوشمند الکترونیک سلامت جای آن را می گیرد.

نوربخش در پاسخ به پرسش های مطرح شده از سوی نمایندگان سازمان های مردمی درباره پوشش بیمه خدمات بیماری های MS و هموفیلی نیز گفت: تا جایی که من می دانم بیماری هموفیلی جزو بیماری های خاص است و تمام خدمات آن رایگان است اما اگر مشکلی در تامین هزینه داروی این بیماران به خصوص فاکتور 8 و 9 باشد، بررسی می کنم و حتما قول می دهم که مشکلات خیلی زود حل شود.

وی افزود: بیماری ام اس هنوز جزو بیماریهای خاص نیست اما خدمات دارویی و درمانی مورد نیاز این بیماران شبیه بیماران خاص ارایه می شود البته هنوز مشکلاتی در حوزه خدمات توانبخشی این بیماران وجود دارد که باید حل شود.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مشکلاتی نیز در زمینه تردد و حمل و نقل این بیماران وجود دارد که سازمان تامین اجتماعی درصدد است در این حوزه نیز تسهیلاتی برقرار کند.
ایرنا

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار