دریاچه‌ی اوان کجاست؟+عكس
کد خبر: ۵۷۱۸۴
تاریخ انتشار: 2016 December 06    -    ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
تفاوت در انتخاب از ویژگی‌های بارز ما انسان‌ها است. هرکس برای آرامش راهی می‌جوید. شاید شما جزو آن دسته از افرادی باشید که راه سفر را برای آرامش پیش می‌گیرند. این تفاوت بارز در انتخاب مقصد سفر نیز وجو دارد. دریا، کویر، کوه، جنگل و شاید هم دریاچه ای زیبا در نزدیکی‌مان، همان مقصدی باشد که در ذهن داریم. امروز به معرفی دریاچه‌ای بی‌نظیر در کشو ایران می‌پردازیم.
 
 دریاچه‌ی اوان کجاست؟

برای ما دریاچه‌ها از دریا کوچک‌تر و از حوضچه‌ها بزرگتر هستند. اما گاها بعضی از دریاچه‌ها به قدری بزرگ هستند که از این زیبایی طبیعی با نام دریا یاد می‌کنیم. شگفتی این مکان‌ها برای انسان‌ها به اندازه‌ای بود که در بعضی اماکن دست به ساخت دریاچه‌های مصنوعی بزنند. اما مسلما بازدید از دریاچه‌های طبیعی لطف خود را دارد.

دریاچه‌ی اوان یکی از زیبا‌ترین مناظر طبیعی استان قزوین است که مانند نگینی زیبا می‌درخشد و سالانه میزبان صدها گردشگر داخلی و خارجی است.

معرفی
دریاچه‌ای زیبا و بی‌نطیر در استان قزوین که در حلقه چهار روستای «اوان»، «ورین»، «زواردشت» و «زرآباد» واقع شده است. این دریاچه بیش از ۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد.

عمق دریاچه در عمیق‌ترین قسمت به حدود ۶ متر می‌رسد. این دریاچه از محیط خارج خود آبی را به طور مستقیم دریافت نمی‌کند و تنها از آب نزولات جوی و چشمه‌های موجود در کف دریاچه تغذیه می‌نماید.
 
 
 دریاچه‌ی اوان کجاست؟

اوان که در ارتفاع ۱۸۱۵ متری از سطح دریا قرار دارد (به علت ارتفاع بالای دریاچه و قرار گرفتن در دامنه ی کوه خشچال) در زمستان و پاییز بسیار سرد و پناهگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر مانند قو، غاز و مرغابی است. این هوای سرد باعث می‌شود که در زمستان، سطح دریاچه یکپارچه تبدیل به یخ شده و امکان اسکیت سواری را برای علاقه‌مندان به‌وجود آورد.

از طرفی در فصل تابستان، آب دریاچه محل مناسبی برای ماهی گیری، آب تنی و قایق سواری است. در این فصل قایق‌های پدالی پذیرای گردشگران خواهند بود و دقایقی لذت بخش را برای آن‌ها رقم خواهند زد.

در کنار دریاچه، سرویس‌های بهداشتی و محل‌هایی برای چادر زدن و فضایی برای پارک اتومبیل هم پیش‌بینی شده است تا دغدغه کمتری برای گردشگران وجود داشته باشد.

در اطراف دریاچه شاهد گونه‌های درختی مانند بید، چنار، تبریزی، سیب، آلبالو، گیلاس، سنجد، فندق و گردو هستیم. گیاهان علفی مانند گون، كنگر، شیرین بیان و گونه‌های مختلف دیگر از خانواده گرامینه و لگومینیوزه هم در حوزه آبخیز اوان وجود دارند.

آدرس
۸۸ کیلومتری شمال شرق استان قزوین، شمال دره الموت و جنوب آبادی زواردشت
دسترسی
برای رفتن به دریاچه اُوان می‌توان پس از سفر به قزوین، از تورهای گردشگری یک روزه استفاده کرد.
 
دریاچه‌ی اوان کجاست؟ 
 
 
سفر با خودروی شخصی
از اتوبان تهران- قزوین که به ورودی قزوین و در اص
طلاح مردم محلی، به میدان غریب‌کش رسیدید، در سمت راست تابلوی الموت را می‌بینید. مسیر قزوین و الموت مسیری تماشایی و پر از دشت‌های سرسبز و البته کوهستانی و صعب العبور است. این مسیر زیبا و البته پر از گردنه‌های خطرناک را ادامه دهید.

بعد از پشت سر گذاشتن رجایی‌دشت، حدود ۳ ساعت راه در پیش خواهید داشت تا به یک دو راهی برسید. یک راه به سمت الموت راه دیگر به دریاچه اُوان می‌رود. پس از طی ۸ کیلومتر و گذشتن از روستای سرسبز زرآباد، گردنه آخر را که رد کنید، دریاچه اُوان پیدا می‌شود.
 
 
بلاغ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار