آشنایی با سه چای معروف شرقی
کد خبر: ۵۶۸۳۵
تاریخ انتشار: 2016 December 03    -    ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
چای یک اسم چینی است که به یک درخت یا درختچه و برگ و نوشیدنی حاصل از آن اطلاق می شود. این گیاه همیشه سبز به خانواده درختان موسوم به کاملیا منسوب است و بومی شرق آسیا می باشد.
آشنایی با سه چای معروف شرقی

آشنایی با سه چای معروف شرقی«اختصاصی تابناک باتو» چای یک اسم چینی است که به یک درخت یا درختچه و برگ و نوشیدنی حاصل از آن اطلاق می شود. این گیاه همیشه سبز به خانواده درختان موسوم به کاملیا منسوب است و بومی شرق آسیا می باشد. ارتفاع چای تا نه متر هم می رسد اما در مزارع چای بوته ها تا ۹۰ و ۱۵۰ سانتیمتر کوتاه شده اند.
روش های آماده کردن و سرو چای در کشورهای مختلف متفاوت است. به طوریکه چای از نوشیدنی های اساسی و روزانه بسیاری از مردم به شمار می رود. در این میان سه نوع چای کرک، چای شیر و چای عدنی از جمله معروفترین چای های شرقی هستند. در این گزارش با این سه نوع چای آشنا خواهید شد.

چای کرک
 
آشنایی با سه چای معروف شرقی 

چای کرک نوعی چای است که اصل آن از  هندوستان است. چای کرک در لغت به معنای « چای مخلوط با ادویه ها » است. در کشور اردن به آن « مصالحه » گفته میشود. این چای عطر و بوی منحصر به فردی دارد. تهیه آن اغلب از طریق جوشاندن چای سیاه با مخلوطی از ادویه های خوش بو و معطر مانند زعفران، ادویه ها و گیاهان هندی است که آن را بر روی شعله آرام می گذارند تا چای کم کم عطر و بوی مواد افزودنی را بگیرد. سپس به آن شیر اضافه می کنند و برای مدت طولانی تری بر روی شعله آرام می گذارند و گاهی به آن دارچین و زنجبیل هم اضافه می کنند.

چای با شیر
 
آشنایی با سه چای معروف شرقی 

چای با شیر یکی از هزاران نوع نوشیدنی است که در دنیا وجود دارد، با این تفاوت که چای با شیر تقریبا در بیشتر فرهنگ ها وجود دارد. این چای همانطور که از نامش پیداست مخلوطی از شیر و چای است. اما تفاوت آن به مقدار شیر و چای و طرز تهیه آن بازمی گردد. اغلب به نوشیدنی چای و شیر موادی همچون عسل، هل و شکر می افزایند.

چای عدنی
 
آشنایی با سه چای معروف شرقی 

چای عدنی بسیار خوش عطر است و این به دلیل طرز تهیه و مراحلی است که از سر می گذراند. برای تهیه چای عدنی شیر تغلیظ شده و هل را به چای می افزایند و اجازه می دهند به جوش بیاید، سپس شکر و مقدار دیگری چای به آن اضافه می کنند و وقتی جوشید یک مرحله دیگر شیر به آن می افزایند و می گذارند بجوشد. در آخر هم آن را از صافی عبور داده و در فنجان ها می ریزند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار