این لباس اجساد را به کمپوست پاک تبدیل می‌کند+عکس
کد خبر: ۵۶۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 December 03    -    ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
بدن انسان در طول زندگی مواد شیمیایی سمی مختلفی مانند آفت‌کش‌ها، فلزات سنگین، و دیگر سموم محیطی را به خود جذب می‌کند این موضوع حتی پس از مرگ نیز ادامه می‌یابد و این باعث آلوده کردن محیط زیست حتی پس از مرگ توسط انسان می‌شود.

برخی فکر می‌کنند که سوزاندن اجساد به کاهش این موضوع کمک می‌کند اما جالب است بدانید که در زمان سوزاندن اجساد اکسیدهای گوگرد، اکسیدهای نیتروژن و مونوکسید کربن به محیط‌زیست منتقل می‌شوند، حتی مایع‌هایی که برای مومیایی کردن نیز استفاده می‌شود از این موضوع بدتر هستند و در حال حاضر بهترین راه خاک کردن اجساد به شکل مرسوم است که بازهم ضررهایی را به محیط‌زیست وارد می‌کند.

این لباس خاک‌سپاری، اجساد مردگان را به کمپوست پاک تبدیل می‌کند

در همین راستا خانم Jae Rhim Lee که فارغ التحصیل دانشگاه MIT است به مدت ۱۰ سال بر روی پروژه ای کار می‌کند که باعث می‌شود اجساد مردگان پس از خاک‌سپاری به کود یا کمپوست پاک تبدیل شود که نه تنها باعث آلودگی نشود بلکه به محیط زیست نیز کمک کند. این شخص برای رسیدن به این هدف لباسی را طراحی کرده که به وسیله بافت‌های قارچی و از پنبه اورگانیک ساخته شده است و این قارچ‌ها به تسریع پوسیدن جسد کمک و سموم آن را خنثی می‌کند.

این لباس خاک‌سپاری، اجساد مردگان را به کمپوست پاک تبدیل می‌کند

خانم لی در وب‌سایت خود این‌گونه این لباس را توصیف کرده است

    ما برای ساخت این لباس از دو نوع مختلف قارچ استفاده کرده ایم، یکی قارچ خوراکی و دیگری قارچ میکوریزایی، قارچ خوراکی طبق مشاهدات علمی به تجزیه کمک می کند و باعث شکستن مواد با انتشار آنزیم‌های خاص می‌شود و قارچ میکوریزایی به ارائه مواد مغذی به ریشه گیاهان کمک می‌کند.

این لباس خاک‌سپاری، اجساد مردگان را به کمپوست پاک تبدیل می‌کند

خانم لی فرایند ساخت این لباس با استفاده از تزریق قارچ را mycoremediation نامیده است که باعث بروز نتایج مثبت از قبیل صرفه‌جویی در انرژی و منابعریال بهبود خاک و غنی‌سازی زندگی گیاهان می شود. جالب است بدانید که این شخص برای این منظور شرکتی را بانام Coeio تأسیس کرده است و در حال حاضر در حال دریافت سفارش مشتری‌ها باقیمت ۱,۵۰۰ دلار و در رنگ های سفید، سیاه و رنگ خاکی است. در نهایت نیز خانم لی اعلام کرده که در حال طراحی این لباس برای حیوانات خانگی است.

این لباس خاک‌سپاری، اجساد مردگان را به کمپوست پاک تبدیل می‌کند 
وياتك
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
1
0
باسلام
این نشون میده آئین کفن و دفن دینی ما اصولی و علمی هست!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار